Aihe: Muddy Manninen ja Wishbone Ash
1
StJerky
29.03.2005 10:42:27
Sattumalta huomasin, että legendaarisessa tuplakitarabändissä Wishbone Ash soittaa nykyisin suomalainen Muddy Manninen.

http://www.wishboneash.com/band.asp

Aikaisemminhan siinä soitti niin ikään suomalainen Ben Granfelt.

Milloinkahan orkesteri tulee Suomeen keikalle, kun tuntuu olevan jonkinmoinen yhteys tännepäin olemassa?
Necromuru
29.03.2005 16:23:42

Yhtyehän toimi suurena innoituksena Steve Harrisille. Meitä suomalaisia saa siis näemmä kiittää Iron Maidenista.
Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen täysin.
Artist
29.03.2005 16:24:52
Yhtyehän toimi suurena innoituksena Steve Harrisille.

Mä luulin, että Iron Maideni on keksinyt monet juttunsa Thin Lizzystä, mutta soittanu vaan ne kaikki laukkakompilla.
I'm a never ever gonna be nothin' but a reggae rocker!
Necromuru
29.03.2005 16:50:54

Wishbonelta sanotaan Harrisin ottaneen vaikutteita ainakin tuossa Run to the Hills opuksessa.
Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen täysin.
Apricot
29.03.2005 23:04:14
Sattumalta huomasin, että legendaarisessa tuplakitarabändissä Wishbone Ash soittaa nykyisin suomalainen Muddy Manninen.

Mielenkiintoista. Muta on yksi lapsuuden sankareistani; kuuntelin kasetilta aikoinaan Gringos Locosia, ja vanhemmilla päivilläni jopa plokkasin joitain Muddyn soolojakin. Jotenkin se, että Granfelt oli WA:ssa, ei oikeastaan kiinnostanut, mutta nyt vois vähän tsekata sitäkin bändiä. Muta on mun mielestä yksi Suomen parhaita rock -songwritereita. Ja Guitar Slinger´s Blues on kerrassaan ylittämätön hupailu.
No problemo!
Ossi
30.03.2005 01:21:05 (muokattu 30.03.2005 01:22:23)

Aiheesta taisi olla tarinaa jo aikaisemminkin. Minusta on todella hienoa että, jostain käsittämättömästä syystä, ansaitsemaansa huomiota vaille jäänyt Manninen on saanut uutta potkua pelimannin uralleen.

Wishbone Ash on tutustumisen arvoinen orkesteri. Varsinkin mikäli melodinen stemmakitarointi kiinnostaa. Bändin vanhasta balladiosastosta saattaa löytyä yllättäviä yhtymäkohtia hmmm.... vaikkapa Metallicaan :)
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
Brian May jr.
30.03.2005 13:25:57
On kierrellyt aika ahkerasti viime kuut, muistaakseni eka jenkkikiertue alkoi siinä 14.11.'04. Nyt tässä välissä sitten ovat ehtineet kierrellä eurooppaa ja maaliskuun alussa lähtivät uudestaan jenkkeihin.

Mulle Muta toimii varmaan kaikkein kovimpana innoittajana jo siksi että olen hänen opissaan jo toista lukuvuotta, vaikka jälkimmäisen puoliskon tunnit on jäänyt hieman vähemmälle niiden kiertueiden takia. Perkuleen kova kitaristi ja opettaja, ja sävellyshommatkin taitaa hyvin.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
TYKY
02.05.2005 16:12:51
Manninen vetää jonkin sorttisen klinikan Porvoolaisessa musakaupassa jos jotain kiinnostaa:

http://www.aofsound.fi/tuotklin.htm
aksiom
03.05.2005 22:55:12
'Argus' on aivan hemmetin hieno levy. Saan aina kylmiä väreitä viimeisen biisin kitarasoolossa.
Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)