Aihe: Taukoilua
1
Krice
13.05.2005 20:27:34

Pidin viikon verran taukoa soittamisesta ja myös musiikin kuuntelusta, mikä on minulle aika pitkä aika. Jostain syystä päässä alkoi soimaan CMX:n biisit dinolta ja Vainajalalta, joten päätin tappaa päässäni soivat äänet Bal-Sagothilla. Kylläpä meni sitten hyvin soitto. Tremolo-picking kyllä kärsii tauosta, mutta ei vibraatto. Ja vihdoin tajusin miten An lo, when the imperium.. jne:n kitarariffi soitetaan. Kyllä kannattaa vissiin välillä pitää taukoa, ettei musiikki ja soitto puuroudu päässä yhdeksi mössöksi, josta ei saa mitään selvää.
Kärpäsruoska
13.05.2005 20:46:05
Onhan tuota sillon tällön suositeltu. Minä en ole uskaltanut.
Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
Torniojaws
13.05.2005 21:02:17

Pari viikkoa oli kerran taukoa ja hädin tuskin riitti vauhti edes omiin kappaleisiin. Se oli viimeinen kerta kun soitossa noin pitkiä taukoja pidän, uskomattoman avuton tunne kun ei yksinkertaisesti vain mene.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Da Make
13.05.2005 21:05:00
Pari viikkoa oli kerran taukoa ja hädin tuskin riitti vauhti edes omiin kappaleisiin. Se oli viimeinen kerta kun soitossa noin pitkiä taukoja pidän, uskomattoman avuton tunne kun ei yksinkertaisesti vain mene.

Joo, sama täällä. Sen vuoksi olen hankkinut lomamatkoja varten Squierin Bulletin sekä Marsun patteri stackin. Voi vaikka hotellihuoneen parvekkeella tykitellä.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
...And Justice For All
13.05.2005 21:46:28
Mä oon yrittänyt mutta huonoin tuloksin. Varsinkin musiikin kuuntelu-tauko on aivan mahdoton edes harkittavaksi, huh!
Mitä nyt joskus lomamatkojen ajan on soittamatta mutta sen jälkeen...
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
jusaman
13.05.2005 22:28:00
Ehkä parin viikon tauko on vähä liian pitkä mutta oon omalla kohdalla huomannu että muutaman päivän tauko sillon tällön on auttanu.
waihen84
13.05.2005 23:59:18
Tauot auttaa mua innostumaan enemmän kitaransoittoon. Se on myös sellainen "refresh" päässäni, että minä en menisi ihan sekaisin kun yritän keksiä uusia juttuja.
Micko
14.05.2005 00:08:58
Kyllä se lyhyt muutaman päivän breikki välillä tekee hyvää...varsinkin jos/kun harjoittelu alkaa maistua enemmän tai vähemmän puulta.
Heart Of Steel
14.05.2005 00:20:35

Kaikki kyllä kuulostaa paremmalta tauon jälkeen ja uusia ideoita syntyy helpommin mutta tekninen puoli alkaa takkuamaan häiritsevästi jo parissa päivässä. Blues-mies jos oisin...
manto
14.05.2005 01:04:58 (muokattu 14.05.2005 10:48:24)
Mä oon yrittänyt mutta huonoin tuloksin. Varsinkin musiikin kuuntelu-tauko on aivan mahdoton edes harkittavaksi, huh!
Mitä nyt joskus lomamatkojen ajan on soittamatta mutta sen jälkeen...

Jaa-a, itellä on taukojen jälkeen tuntunut oikein hienolle (lue. soittaa silloin kun siltä tuntuu, ja jos ei kuukauteen kiinnosta, niin sitten ei soita). Noh, tuosta nopeudesta ei kun ole koskaan ollut väliksi.

Ja kun nakit hidastuu silloin entisestään niin joutuu oikeasti miettiin, että "mitä teet".
Suuntaan jotain näin; "kiekko ränniin ja vaihtoon" vai "pitkällä potkulla ohi puolustajan tietämättä, mitä olet tekemässä "

-manto-
-Nojoo-
Samuel P.
14.05.2005 03:01:15 (muokattu 14.05.2005 03:02:51)

Taukoa pitää pitää, kun siltä tuntuu. Aloittelin kitaran soiton joskus -87. Taukoa pidin enemmän tai vähemmän vuosina 2001-2004, mutta kyllä taas on maistunut viimeisen palttiarallaa vuoden verran tosissaan, 0.5-2 tuntia päivässä mahdollisuuksien mukaan.

Eli, mun mielestä viikko tai kaksi, tai kuukausi tai kaksi, ei muuta hommaa miksikään. Kitara ei ole olympialaji, musiikki ei ole olympialaji. Tauko tekee hyvää, kun sille tuntuu.

Edit. Otin Jaa-a -alun pois, ettei tule toistoa
Samuel P.
14.05.2005 03:17:57

Jatketaanpa vielä. Tottakai nakit jäykistyy, kun niitä ei käytä. Mutta, Herkkyys palaa kyllä nopeasti takaisin. Kyllä minä pitäisin ihan reiluja taukoja Kyproksen, Havaijin tai ihan minkä vain syyn takia, niin ettei pää jäykisty. Siis aina silloin tällöin lomaillen. Elämä tuo kuitenkin niin monta mutkaa matkassa muutenkin, ettei hyvää harrastusta/toimea kannata väkisin vääntää tosikkomeiningiksi.

Moni on varmasti eri mieltä, mutta nyt, hyvää ötyä :-)
Absoluto
14.05.2005 09:52:58
No joo taukoa musiikista ja soittamisesta olen pitanyt noin 7kk ja 8 paivaa. Tarkoituksella. Aion unohtaa ns. kaiken oppimani ja aloittaa puhtaalta poydalta kun taas kitarani ja levyjeni pariin paasen. Rankkaa on.
"Ja hän näki että se on hyvä."
Pande
14.05.2005 10:59:14

Mä pidin tuossa viimevuonna n. 6kk tauon (intin takia). Huomasin yllättäen että myös tuona soittamattomana aikana saattaa kehittyä musikaalisesti (tyylitaju ainakin) pelkästään kuuntelemalla musiikkia. Teknisesti pitkästä taukoilusta tietysti tulee väliaikaisesti (?) jonkinverran takapakkia.

Tällähetkellä tosin tauon pitäminen on jo ajatuksena epämiellyttävä.
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
JCM
14.05.2005 11:03:27

Taukoja todellakin KANNATTAA pitää joskus.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Jackson Dinky
14.05.2005 12:13:50
Vois pitää kuukauden tauon musiikista mutta ei soitosta :P
-"Ei tual takana ketää oo..?" -"Kaksin ollaan liikentees"
lapio
14.05.2005 14:12:18

Olen välillä pitänyt muutaman päivän taukoja soitosta. Ihan vain siten, että ei ole tehnyt mieli soittaa. Sitten kun kitaraan tarttuu niin soitto maistuu taas paremmin ja kulkee pienen lämmittelyn jälkeen entistä nätimmin.

Intin aikaan tuli pitkiä taukoja soitossa. Huomasi kyllä, että soitto hidastui hieman ja tekniikka oli hakusessa. Siitä oli tosin sitten helppo treenailla tekniikka entistäkin paremmaksi, kun oli onnistunut unohtamaan jotain väärin opittua. Olin kovasti jämähtänyt paikoilleni ennen inttiä. Sen jälkeen kehitystä tapahtuikin huomattavasti.
"I refuse to play your Chinese food mind games!" . Pasin seikkailut.
Super-Jari
14.05.2005 15:13:40
Minä pidin kerran viikon taukon kaikesta musiikista. Soitosta ja kuuntelusta. Vaikutti ihan mukavasti. Korvaorgasmia.
Pöö, pöö, PÖÖ päkwöös än proukn
jäykkis
15.05.2005 11:33:13
Sitten voi tehdä myös niin, että keskittyy jonkun aikaa vaikka pelkästään kakkossoittimeen. Esim ittellä kitara on ykkössoitin ja kakkosena soittelen rumpuja ja joskus on mukava panostaa jonkun päivän vain niihin.

Suosittelen kokeilemaan myös muita soittimia. Avaa mukavasti näkemystä.
Mico---
16.05.2005 14:30:45
Huomasin ihan sama...
Viisaatkin sanovat ettei voi oppia jos tekee sitä koko ajan eikä pidä taukoja vaikka olisi miten mukavaa puuhaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)