Aihe: Oikea olkapää jumissa soittaessa?
1
darkspire
05.05.2005 13:35:51

Olen soittanut kitaraa sillä klassinella istumistyylillä (Kitara vasemman jalan päällä) ja kokeilin vähän aikaa sitten soittaa kitaraa oikean jalan päällä. Homma toimii paremmin ja pickkaus on helmpompaa. Ongelma vaan on että oikean käden olkapää on jumissa 10 minuutin soiton jälkeen.. Missä ongelma ja miten se korjataan? Älkää sanoko että soittamalla hitaasti.. Sitä teen kokoajan!
Krice
05.05.2005 20:34:54

Ilmeisesti käsi nousee tuossa olkapäätä myöten ja rasittuu. Oikeaoppinen klassinen asento ei siis ole varmaan keksitty sattumalta, vaan siihen on järkisyyt.
Werlin
06.05.2005 07:46:59
Sitä kannattaa hoitaa. Mulle lätkästiin kymmenen kerran fysioterapia siihen olkapäähän, kun on nykyään niin kireä ettei kotikonstein enää verry.
"Paroonin käydessä paskalla sulkivat kujan saarnipuut aina terälehtensä."
Montte
06.05.2005 07:55:13
Sä jännität sitä olkapäätä tietämättäs. Mullakin oli sama juttu ku alotin, mut sit vähän aikaa keskityin siihen, etten jännitä olkapäätä.

Vaihdappa käden paikkaa niin, että nojaat eri kohdalla käsivartta?

Entä pieni korjaus leveyssuunnassa?

Nää ainakin autto mua...
_KesäMies_
Werlin
06.05.2005 07:58:39
Nää ainakin autto mua...

Tän olis voinut joku kertoa mulle kakskyt vuotta sitten ;) Nyt se olkapää on ihan romuna.
"Paroonin käydessä paskalla sulkivat kujan saarnipuut aina terälehtensä."
Soma city ward
06.05.2005 10:51:03
Mitäs jos soittaisit seisaaltaan? Mullakin meinaa istualtaan soittaessa rasittua oikea kyynärpää. Varsinkin silloin, kun soittaa Les Paulilla oikean jalan päällä. Seisaaltaan soittaessa pysyy myös selkä suorempana.
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)