suolintu 05.08.2003 14:09:59 | |
---|
Onko Paul Gilbertin soolo tuotanto ostamisen arvoista tavaraa?? Mikä levy kannattaisi hankkia? Onko ne instrumentaali levyjä vai onko laulaja mukana? Kuulemani mukaan se ois tosi hyvä kitaristi, mutta ihmettelen miksi siitä ei puhuta läheskään yhtä paljon kuin esimerkisi satrianista tai steve vaista. |
Swan 05.08.2003 14:16:47 | |
---|
Onko Paul Gilbertin soolo tuotanto ostamisen arvoista tavaraa?? Mikä levy kannattaisi hankkia? Onko ne instrumentaali levyjä vai onko laulaja mukana? Kuulemani mukaan se ois tosi hyvä kitaristi, mutta ihmettelen miksi siitä ei puhuta läheskään yhtä paljon kuin esimerkisi satrianista tai steve vaista. Uusin levy Burning Organ on kuulemma loistavaa tavaraa. Itse en osaa sanoa, kun en ole soolotuotannosta kuullut kuin yhden biisin, joka on I like Rock. Se on muuten äänitetty sadalla kitaralla. Ja Paul laulaa itse, vaikka ei mikään tenori olekaan. Gilbertin tyyli ei välttämättä ole mikään maailman omalaatuisin, enkä itse ole tietoinen monestakaan hänen soololevystään, joten siksi hänestä ei varmaan niin usein kuule. Mutta hän rokkaa ja rajusti. Sanoipahan kerran Total Guitarin haastattelussakin, että yksi hänen lempikitaristeistaan on Green Dayn Billie Joe Armstrong. :) Ota rennosti, ja olet virtuoosi! |
Dick Parker 05.08.2003 14:21:23 | |
---|
Ehkä kannattaisi ostaa Racer X:n Technical Difficulties-lätty tai Street Lethal. Ja Mr. Bigin levyt. Onhan Mr.Bigillä suuemman luokan hittejäkin kuten nuotiokitaraklassikko "To Be With You" ja se Cat Stevens-koveri |
MrGuitarist 05.08.2003 14:24:49 | |
---|
Olen kuullut ainakin "Flying Dog"-levyn, jossa on muutamia erittäin hyviä pop/rock-ralleja. Ei todellakaan mikään kitarasankarin soololevy, vrt. yngwie (?). Parasta Gilbertissä on mielestäni miehen huumorintaju, joka yleensä puuttuu tuon genren soittajilta. Paulin kotisivutkin on melko hupaisat www.paulgilbert.com |
p130 05.08.2003 16:02:13 | |
---|
Se "Yngwielle piruilu" -biisi on loistava! Mikä sen nimi on? Y.R.O.? HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
Dick Parker 05.08.2003 17:38:46 | |
---|
Se "Yngwielle piruilu" -biisi on loistava! Mikä sen nimi on? Y.R.O.? Muistaakseni se on kunnianósoitus. |
kid ego 06.08.2003 08:48:17 | |
---|
Kilpertti on kunkku! Voi perkele kun menin ostamaan Mr Bigin Lean Into It -lätyn ja jäin koukkuun. On meillä siinä mahtava kepittäjä ja biisintekijä. Mun pitäisi varmaan perehtyä herran soolotuotantoon kun ei ole tullut vastaan kuin Mr Bigiä. Edes Racer X:ään en ole päässyt käsixi. Do you really want to funk with me? Hirvi on petoeläin. |
Ozzman 06.08.2003 11:38:42 | |
---|
Kilpertti on kunkku! Voi perkele kun menin ostamaan Mr Bigin Lean Into It -lätyn ja jäin koukkuun. On meillä siinä mahtava kepittäjä ja biisintekijä. Mun pitäisi varmaan perehtyä herran soolotuotantoon kun ei ole tullut vastaan kuin Mr Bigiä. Edes Racer X:ään en ole päässyt käsixi. Racer X suosittelen todella paljon. Aivan loistava bändi. Turpaan ottaminen on taitolaji! |
leather rebel 06.08.2003 22:38:33 | |
---|
Se "Yngwielle piruilu" -biisi on loistava! Mikä sen nimi on? Y.R.O.? Y.R.O = Yngwie Rip-Off Racer X:llä on muitakin tollasia lyhenteitä biisinnimissä. esmes B.R.O = Bach Rip-Off (joku Bachin kappale Gilbertin sovituksena) ja O.H.B = One Hot Bitch. |
Cletus Awreetus 07.08.2003 10:41:08 | |
---|
Se "Yngwielle piruilu" -biisi on loistava! Mikä sen nimi on? Y.R.O.? Eikös Angelolla ole semmonen biisi kuin 'Yngwie Can't Touch This'? Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
Hornanturska 07.08.2003 11:19:12 | |
---|
Eikös Angelolla ole semmonen biisi kuin 'Yngwie Can't Touch This'? on. ...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa... |
PoLFus 07.08.2003 13:07:03 | |
---|
on. on muuten kova biisi ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
Tiluttaja 07.08.2003 19:34:26 | |
---|
Eikös Angelolla ole semmonen biisi kuin 'Yngwie Can't Touch This'? Oikeesti sen biisin nimi on kyllä Finish Line. |
Cletus Awreetus 07.08.2003 19:47:57 | |
---|
on muuten kova biisi Totta puhut! Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
Metal God 09.08.2003 19:52:35 | |
---|
Racer X:ää suosittelen erittäin paljon. Kilperin muuhun tuotantoon en ole paljoa tutustunut. |
kid ego 10.08.2003 01:15:21 | |
---|
Racer X:ää suosittelen erittäin paljon. Kilperin muuhun tuotantoon en ole paljoa tutustunut. Sittenpä suosittelen Mr Bigiä. Do you really want to funk with me? Hirvi on petoeläin. |
Antti1 10.08.2003 12:33:03 | |
---|
Sittenpä suosittelen Mr Bigiä. Ja mä suosittelen myös soolotuotantoa. Oikeasti on ihan mieletön äijä soittamaan ja huumorintajua löytyy. Kunpa löytyisi kaikilta muiltakin.. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
pwallin 10.08.2003 16:14:03 | |
---|
Vähän poikkean aiheesta, mutta onko missään tietoa sen laitteista kun netistä en löydä tarkempaa tietoa. Varsinkin mitä säröjä se käyttää ja miten. Ei muuten, mutta joskus kun laitan vanhoja pedaaleitani omaan syteemiin, niin jotkut niistä kuulostaa vähän/paljon Gilbertiltä (riippuen asetuksista tietty) ja heräsi mielenkiinto. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
LaXu 10.08.2003 19:59:05 | |
---|
Vähän poikkean aiheesta, mutta onko missään tietoa sen laitteista kun netistä en löydä tarkempaa tietoa. Varsinkin mitä säröjä se käyttää ja miten. Ei muuten, mutta joskus kun laitan vanhoja pedaaleitani omaan syteemiin, niin jotkut niistä kuulostaa vähän/paljon Gilbertiltä (riippuen asetuksista tietty) ja heräsi mielenkiinto. Laneyn VH100R hällä on ainakin käytössä ja tietysti Ibanez PGM-kitarat, kiinteätallaiset mallit yleensä. |
Antti1 10.08.2003 21:06:57 (muokattu 10.08.2003 21:18:14) | |
---|
Käyttää myös muitakin Laneyn vahvareita. Ainakin GH100L:ää. Sanoi kerran jossain että sillä on useampia nuppeja ja kaappeja käytössä lavalla joita sitten vaihtelee soundin mukaan. Kielsi käyttävänsä erillisiä säröpedaaleja. Tosin kyllähän pedaaleillakin saa varmaan samantapaista soundia helposti aikaan jos jaksaa soveltaa. EDIT 1: Lisää kamoja. MXR:n phase 90:stä ja delayna Boss DD-3:sta. EDIT 2: Ja noista kitaroista. Yleensä on nykyään vissiinkin tavannut soittaa omilla malleillaan joita on kiinteällä tallalla, floikilla ja seiskoinakin. Yleensä taitaa kiinteätallaisilla soitella niinkuin Laxu jo kertoikin. EDIT 3: Vielä kamaa.. ADA:n flangeria, Fulltonen Deja-Vibea, Laneyn GS212PE 2x12" kaappeja, sekä Laneyn omia kanavanvaihtopolkusimia. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |