tubaduuri 01.06.2005 14:18:46 | |
---|
En tajua miten esim. arvon herra Segovia pystyy soittamaan tuossa kyseisessä kappaleessa yhtäaikaisesti fingerpickaten ja tremolo-pickaten(tai siis noiden yhdistelmältä se kuulostaa minun korvaani, kuunnelkaa itse kyseinen kappale), ja vielä huomattavalla nopeudella. Itse yritän käyttää peukaloa kerran toistuvien sävelien näppäilyyn ja jotenkin soittaa niitä tiheästi toistuvia säveliä nimettömällä, keski- sekä etusormella peräjälkeen nopeasti(samaa kieltä) näpäyttäen, huonolla lopputuloksella.Se vain kuulostaa todella kömpelöltä, plektralla se sujuisi huomattavasti helpommin ja sulavammin.Mutta silloin jäisi ne loput sävelet soittamatta..Harjoituksen puutetta vain vaiko väärä tapa soittaa kyseinen kappale? |
Jäärä 01.06.2005 14:49:40 | |
---|
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
McNulty 01.06.2005 15:02:34 | |
---|
Harjoituksen puutetta vain vaiko väärä tapa soittaa kyseinen kappale? hmm... en tiedä kauanko olet soittanut, mutta uskaltaisin väittää että SEKOvialla on hiukan parempi tekniikka ja jokunen vuosi takana tuon luutun parissa :) Reeniä reeniä vaan, itse joskus flamenkoa soitelleena tuli reenailtua aika paljon juurikin tuollaisia nopeita juttuja missä peukuteltiin pohjasäveliä ja etu- ja keskisormella sekä nimettömällä ropellettiin "tiluja" :) Meni hermot useammin kuin kerran, siksi soitan sähkistä... pärjää femmasoinnuilla, haha =) (ei nyt ihan mutta ei ollut tosiaan minun laji pidemmän päälle tuo fingerpicking) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Cujo 03.06.2005 14:51:23 (muokattu 03.06.2005 14:53:43) | |
---|
Kyllähän kunnon tremolon soittaminen taitaa olla sen verran hankala homma, että sen opettelussa menee pitkään... Jos on tremolo-tekniikka hallinnassa niin ei kai tuo sitten niin paha ole. Mutta tosiaan tremolo ensin ihan tekniikkana kunnolla haltuun. Itsekin olen joskus koittanut harjoitella, mutta ei siitä oikein mitään tullut :p Varmaan opettajan tarvitsisi. Kunhan haku toimii niin muistaakseni tuolla klassinen-palstalla oli aikoinaan pitkä keskustelu klassisen kitaran treomolosta. Soitatko muuten sitä tremoloa kynsillä vai sormenpäillä? Kynsillähän se kai olisi helpointa. edit. Tai no tuolla Jäärän sivullahan kyllä neuvotaan opettelemaan koko tekniikka tuota kappaletta soittaessa. Tiedä sitten... Yst. vast. tälle palstalle ASAP. |
Ze Kink 03.06.2005 16:18:52 | |
---|
On kyllä ihan mielettömän vaikea tekniikka tuo tremolo sormilla. 8v klassisen kitaran parissa takana, ja nopeutta ei kyllä kovinkaan paljoa löydy. Kyllä mä sen vielä jonain päivänä (tai oikeastaan vuonna) opettelen hyväksi, 'tana... Rölö |
tubaduuri 03.06.2005 17:26:35 | |
---|
Joo, en "ihan" vielä pärjää vanhalle mestarille, jos koskaan...Kiitos tosta hyödyllisestä linkistä, siel oli paljon mielenkiintosta klasariasiaa.Vaatinee vuosien jokapäiväisen harjoittelun, ennen ku toi klassinen tremolo sujuu sulavasti ja nopeasti...Ei muuta ku toimeen!*nappaa kitaran syliin* :) |
Cujo 03.06.2005 21:26:02 | |
---|
Yst. vast. tälle palstalle ASAP. |
kiriminni 04.06.2005 21:51:12 | |
---|
John Williamsin näin telkkarista muinoin soittavan tuota biisiä ja treenatessa soitti todella hitaasti. Eli kynnet oikean pituisina auttaa jo puolet. Vaikeinta onkin sormien riippumattomuus toisista eli kun yksi sormi näppää muut ovat melko rentoina. Loppu onkin sitten treeniä ja vitusti kahvia. |
Ze Kink 04.06.2005 22:13:18 (muokattu 04.06.2005 22:14:06) | |
---|
Miksikä sitä tekniikkaa muuten kutsutaan, jossa soitetaan niin, että näpätään kieltä molempiin suuntiin (siis vain yhtä kieltä, ei rasgueado), eli ensin näpätään tavallisesti ja sitten vastakkaiseen suuntaan, johon yleensä ei näpätä. Kitaraopettajani sijainen soitti aivan tajuttoman nopeasti tällä tavalla. Rölö |