Aihe: Käden voimattomuus
1
tuluppa
18.05.2005 21:50:50

Terve. Olen tässä huomannut sellaisen seikan, että vasemman käteni voimat on aina silloin tällöin kadoksissa. Ranne on vaan jotenkin väsynyt, ja tuloksena kordinaatiokyky huononee ja käden työskentelyyn täytyy keskittyä enemmän. Jutut ei vaan onnistu kuten normaalisti. Mitään kipua en ole pannut merkille tällaisten jaksojen aikana.

Yleensä vasen käteni on voimakkaampi, olen nääs sekakätinen. Eli esim. heitän vasemmalla ja kirjoitan oikealla jne. Vasurini on otelautakäsi.

Löytyykö kohtalotovereita, ohjeita, vinkkejä, miksi näin? Ärsyttää.
l@ho
18.05.2005 22:00:33
Tähän en näppituntumalta keksi muuta kuin sen klassisen seikan, että et pidä sitä kättäsi kyllin rentona. Ehkäpä juuri se liika keskittyminen siihen voi olla syynä keden väsymiseen. Soitossa käsien fyysisellä voimalla ei taasen ole kylläkään merkitystä... lussaa tietty jos ranne on hyvässä kunnossa. Ja tää on vaan pikainen veikkaus... syy voi toki olla jokin ihan muu.
Talopalosanotaunopalokuntaunopalontalopalo
tuluppa
18.05.2005 22:17:10

Jepa, nyt tilanne on vaan silleen, että käsi on voimaton jo ennen ku kitara on edes kädessä, eli se ei väsy enää soiton aikana erityisemmin. Sen vaan tuntee, että "jahas, nyt ei oo järkeä ottaa kitaraa tassuun".
l@ho
19.05.2005 17:20:40
No jos tuntuu muutenkin jo että kedessä on jotain vikaa niin eiköhän sitä kannata käydä lääkärissä näyttämässä.. ei siinä menetäkkään mitään paitsi ehkä nyt pikkusumman rahaa.
Talopalosanotaunopalokuntaunopalontalopalo
zzy
19.05.2005 18:00:41
Tähän en näppituntumalta keksi muuta kuin sen klassisen seikan, että et pidä sitä kättäsi kyllin rentona. Ehkäpä juuri se liika keskittyminen siihen voi olla syynä keden väsymiseen. Soitossa käsien fyysisellä voimalla ei taasen ole kylläkään merkitystä... lussaa tietty jos ranne on hyvässä kunnossa. Ja tää on vaan pikainen veikkaus... syy voi toki olla jokin ihan muu.

Tästä oon muuten samaa mieltä, mutta mun mielestä tuo käden fyysinen voima vaikuttaa jonkin verran kuitenki. Vaatii enemmän voimaa soittaa vaikkapa teräskielistä kuin sähkisä 008 setillä.. Ehkei tarvi hauista olla, mutta käsivarressa ja sormissa poweria :) paksuilla kielillä bendeissä kätsyä jne. Vähän runtua siihen soittoon :)
Ze Kink
19.05.2005 18:04:35
No jos tuntuu muutenkin jo että kedessä on jotain vikaa niin eiköhän sitä kannata käydä lääkärissä näyttämässä.. ei siinä menetäkkään mitään paitsi ehkä nyt pikkusumman rahaa.

Joo, vois olla ihan järkevä juttu.
Rölö
sunder
19.05.2005 19:17:44
Voima on todellakin tärkeää. Itse huomasin sen soitettuani muutaman kuukauden bassoa, jonka ansiosta vasen käsi vahvistui. Sain myös huomattavan paljon tarkkuutta lisää kitaransoittoon ja muutenkin soitto helpottui.
Safaweb
19.05.2005 21:36:31
...Löytyykö kohtalotovereita, ohjeita, vinkkejä, miksi näin? Ärsyttää.

Mullakin on sama juttu ajoittain. Ja muutenkin olo voi tuntua hieman väsyneeltä, eikä oikean käden tekniikka ole välttämättä yhtä "nopea" kuin esim. edellisenä iltana, jolloin soitto saattoi luonnistuia erinomaisesti. Oma veikkaukseni on, että se johtuu liiallisesta soittamisesta. Käsi yksinkertaisesti vain väsyy. Myös oma mieliala vaikuttaa tuohon erittäin paljon: jos muutenkin tuntee itsensä väsyneeksi, niin ruumis ei jaksa totella.

Huomasin, että jos soittaa noin 10-20 minuuttia ilman vahvistinta tai lämmittelee muuten vain saman verran, niin tatsi palautuu nopeasti entiselleen.

(Syö vitamiineja)
m05h & g0, 7r00 h3v4r1
tuluppa
20.05.2005 12:48:11 (muokattu 20.05.2005 12:49:19)

Juu, kyllähän sitä käsivoimaa tarvitsee sen verran että jaksaa kieliä liikuttaa, mutta tuskin se tilunopeus bodaamalla nopeudu :D. Mutta kyllä sellainen koordinoitu voimankäyttö tuo niiiiin paljon ryhtiä ja tarkkuutta soittoon. Heti kun lähtee kädestä voimat nii esim. bendauksista katoaa tarkkuus. Nyt Ice power on ainakin hetkellisesti tuonut apua, lekurin arvio tilanteesta täytynee käydä joskus kysymässä.
wrshredder
20.05.2005 15:06:42
-Syö vitamiinit
-Älä polta tupaakkia
-Älä juo alkoholia
-kuntoile
-Tottele äitiä ja isää..

jne..
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
wilzhu
21.05.2005 21:12:42
Kun olen väsynyt, on yleisesti ottaen paljon voimattomampi olo.(Ylläri) Elikkä siinä taas yksi ehdokas syylliseksi.
Paljon se ottaa, vähän se antaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)