JulliH 16.06.2005 13:53:28 | |
---|
Tänkin voi lukita/poistaa jos on toistoa.. Täällä oli muistaakseni puhetta tällaisesta "reenipäiväkirjasta", mulla kävi mielessä että voisin hyvinkin aloittaa pitämään sellaista kun nyt olen sweeppausreenit aloittanu. Eikös se idea ollu se että päivittäin aina pistäis itelleen (tai nettiin) ylös huomioita omasta soitosta ja kenties musiikkinäytteitä? Jos sellaisesta olis jollekin apua/iloa ni mä voisin laitella noita juttuja ylös parin päivän välein esim. ja sitte tänne vaikka linkin mistä niitä vois kattella. Ja linkki musanäytteisiin. Sanokaa joo tai ei, jos tulee viisi joota niin aloitan homman. -Life´s a bitch and then you die |
Vousku 16.06.2005 13:55:45 | |
---|
Sanokaa joo tai ei, jos tulee viisi joota niin aloitan homman. Joo, joo, joo, joo, joo. Miksi kuunnella huonoa musiikkia kun sitä voi tehdä myös itse? |
JulliH 16.06.2005 14:28:10 | |
---|
Eb|-------------12-13-15-13-12----------------------|-12-13-15-13-12----------------| Bb|----------13----------------13----------------13-|----------------13-------------| Gb|-------12----------------------12----------12----|-------------------12----------| Db|----14----------------------------14----14-------|----------------------14-------| Ab|-15----------------------------------15----------|-------------------------15~---| Eb|-------------------------------------------------|-------------------------------| D D D D D U D U D U U U D D D D D U D U D U U U U Tossa olis harjoitusvastustaja, iskut kuudestoistaosia ja aloitustempo 90. Ajattelin että nostais tempoa joka toinen päivä viidellä. Mielipiteitä olis kiva saada, huomenna tuon tänne linkin ja ekat harjoitustulokset. -Life´s a bitch and then you die |
Eddie 16.06.2005 14:35:45 | |
---|
Hyvä idea eli joo joo. Btw, mun mielestä toi temmon nostaminen viidellä päivässä liian kova tahti. Tuskin sitä kuitenkaan niin nopsaan kehittyy. Myydään Zoom 505 II kitarapedaali. |
JulliH 16.06.2005 14:38:47 | |
---|
Siis tempoa viidellä ylös kahden päivän välein. No joo, on ehkä liikaa. Jos koittais kiristää tempoa kolmella kahdessa päivässä, siihen luulis ehtivän (ainaki kun toi luritus on kohtuu helppo). -Life´s a bitch and then you die |
Jucciz 16.06.2005 15:01:42 | |
---|
Treenaisit ennemmin jotain hyödyllistä. Anteeksi. :( |
JulliH 16.06.2005 15:09:27 | |
---|
Hyödyllisyys on varmaanki soittajasta kiinni, vai mitä? =) Mä koitan tällä tavalla vihdoinki opetella ton tekniikan, kai siitä jollekin muullekin vois olla apua. -Life´s a bitch and then you die |
Henkka Hevimies 16.06.2005 17:44:50 (muokattu 16.06.2005 17:45:59) | |
---|
Treenaisit ennemmin jotain hyödyllistä. Anteeksi. :( Hmm...esim. Metallikitaristille sweeppaus on varmasti tarpeelisempaa kuin joidenkin hikisten jazzlickien vääntäminen.
Eikä sillä että Jazzissa olisi jotain vikaa. Mikä nyt kenellekin on sitä "hyödyllistä". "Bang your head, kill your soul
Let your fucking head explode
Cut your veins, rip your brain
You'll go insane" |
käsi 16.06.2005 20:16:32 | |
---|
ite olen pitänyt treenauspäiväkirjaa (taisin joskus siitä aloittaakin täällä topicin mutta se on jo jossain tuolla kaukana). se on jeesannu mua todella paljon. sitä tulee monesti ihan kertauksen takia selailtua ja nostettua taas muistiin asioita joita oli jo unohtanut. merkkaan siihen harjotteita joita teen ja samoin teoria puolen juttuja. eli joo jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
JulliH 16.06.2005 20:56:54 | |
---|
Edelliseen viitaten, tuleekohan mun reenipäiväkirjasta liian ykstoikkonen jos mä käsittelen vaan ton yhden sweepin soittamista siinä..Tietysti siihen vois ottaa rinnalle jonkun skaalalurituksen ja sitte kattoa miten kehittyy molemmissa. Mulla vaan on toi teoriapuoli niin huonolla kantilla että saa ny nähä mitä siitäkin tulee. Kupletin juonena on edelleen se että oppisin ton sweepin.. Tänne ilmestyy huomisesta alkaen joka toinen päivä sitte harjoittelun saldoa =) http://www.students.tut.fi/~huusari/sweep.htm-Life´s a bitch and then you die |
käsi 16.06.2005 22:09:18 | |
---|
kyllä siihen muutakin kannattaa ottaa mukaan, esim sormiharjoituksia jotka tukee tuota sweepin harjoittelua ja joitan rytmi harjotteita jne. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
JulliH 16.06.2005 22:37:02 (muokattu 17.06.2005 16:05:34) | |
---|
Esimerkkejä? EDIT: Homma lähti käyntiin, aiemmin mainitusta linkistä pääsee kattelemaan ja kommentoimaan tuloksia. -Life´s a bitch and then you die |
TheRagDoll 18.06.2005 11:50:15 | |
---|
hmm.. todella hyvältä näyttää toi eka päivä:) ihan helvetin puhtaasti menee temmolla 90 ja uskon että saisit sen meneen viel paljon päälle satasen tolla menolla.. Mua Saa Pelätä. |
Tony Narrows 18.06.2005 14:12:44 | |
---|
Tuosta sweeppamisesta ja tempon nostamisesta. En ehkä lähtis ajattelemaan tällasia asiota "otan sen kyllä kuukaudessa haltuun". Erittäin hyvä opettajani sanoi kerran, että kun alitat reenaan jotain todella haastavaa niin tavoitteelle pitää varata paljon aikaa, jotta sen oppii eli ei niin, että nostat tempoa joka toinen päivä :D vaan paremminki niin, että etsit sen tempon jolla et onnistu täydellisesti sweeppaamaan ja sit lasket siitä hieman vaik 10 bpm ja reenaat sillä tempolla pari viikkoa ja sit katsot jos osaat sen mitä et osannut vielä kun aloitit. Tärkeintä ei kuitenkaan ole tässäkään tekniikassa nopeus vaan se, että teet sen oikein, joten kantsii kiinittää siihen enemmän huomiota kuin nopeuteen, niin nopeasti soittaminenkin sit on helpompaa. Itse en varsinaisesti koskaan pitänyt kirjaa siitä mitä reenasin. Kirjoitin aina uudet keksimäni reenit paperille ja sit kävin aina kaikki läpi joka päivä ja joinaki päivinä sit kiinitin huomiota enemmän niihin asioihin joita en osannut. Esim. nelisoinnut :D Parempia sweeppejäkin pääset reenaamaan ku opettelet ensin perusjutut :D Alias Tonza |
Pumpuli 19.06.2005 14:43:31 | |
---|
Täysin samaa mieltä tonin kanssa tuossa asiassa. Itse olen treenaamassa myös tuota sweeppausta ja pahin ongelma minulla on tuossa tarkkuudessa. Vasen ja oikea käsi ei tahdo millään mennä "synkissä". Tuota koordinaatiota olen treenaillut muutaman eri kuvion kanssa ja kyllä se homma alkaa paranevan pikkuhiljaa. Aikaa kuluu paljon mutta kyllä se tästä. h-i-t-a-a-s-t-i hyvä tulee. -For the Love of Good- |
JulliH 19.06.2005 17:47:14 | |
---|
Kyllä. Mullakin menee toi lick ihan puhtaasti temmolla 100 mut 110 on jo vaikeempi, tosin sekin menee ja 120 tulee olee kuukauden päässä ennenku menee puhtaasti. Ylöspäin sweeppaaminen on musta edelleen helpompaa. -Life´s a bitch and then you die |