Aihe: Kesäprojekti biisiä..
1 2
Roitto
06.06.2005 13:08:24
Eli haluaisin että ehdottaisitte jotain biisiä, joka on vaikea, ja jossa menee KAUAN että sen oppii.
Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!!
McNulty
06.06.2005 13:10:40
sävellät itse jonkun 30min konserton :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Wasbesp
06.06.2005 13:16:44

Dream Theater - A Change Of Seasons
Onks kaikki Alexit laihoja?
Roitto
06.06.2005 13:19:27
sävellät itse jonkun 30min konserton :)

Eiku se on liian tavallist toimintaa...
wrshredder
06.06.2005 13:28:52
UltimaYngweChallenge2000!!

Nidot kaikki Ynkän instrumentaalit yhdeks Tilufanfaariksi
Ja sit soitat ne.. (pitäis mennä jonkin aikaa..)
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
Henkka Hevimies
06.06.2005 13:28:59
Jimi Hendrix - Little Wing
KEEP ON ROTTING IN THE FREE WORLD!
McNulty
06.06.2005 13:30:48
UltimaYngweChallenge2000!!

Nidot kaikki Ynkän instrumentaalit yhdeks Tilufanfaariksi
Ja sit soitat ne.. (pitäis mennä jonkin aikaa..)

Ynkkäpotpuri siis? =)
Siinä sitä oliskin... Segoviaa kannattaa kuulostella ja lähteä opettelemaan. Monesti tuo fingerpicking-tekniikka on sen verran haastavaa että siitä riittää iloa ja surua pidemmäksikin aikaa.

VAROITUS! Ethän tapa soittoinnostusta sitten sillä että yön hämärissä toteat että "eihän tästä soittamisesta tule yhtään mitään"?? :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Roitto
06.06.2005 13:32:43
Toi Dream Theather kuulosti hyvältä, mut siin on yks "pikku" onkelma. Yksi kieli liikaa. Mut jotain muuta sen tyylistä...
wrshredder
06.06.2005 13:37:05
Ynkkäpotpuri siis? =)
Siinä sitä oliskin... Segoviaa kannattaa kuulostella ja lähteä opettelemaan. Monesti tuo fingerpicking-tekniikka on sen verran haastavaa että siitä riittää iloa ja surua pidemmäksikin aikaa.

VAROITUS! Ethän tapa soittoinnostusta sitten sillä että yön hämärissä toteat että "eihän tästä soittamisesta tule yhtään mitään"?? :)

Joo, siinä on kyllä pähkinä purtavaksi kun alkaa tota sormisoittoa opettelemaan tyhjältä pöydältä.. Sen takia soitankin nykyään vallan klassista kitaraa, kun siinä on juuri sitä haastetta sormille(no onhan sähkiksessäkin, mutta sitä on tylsää soittaa jos ei oo bändiä, mulla jäi soitto junnaa paikoilleen..)
Sain akustisen joululahjaks viime jouluna, kyllä nyt jo menee neljän kielen arpeggiot ja muut kummallisuudet iha ok. mutta oikeen käden pikkurilli on vielä aika hidas ja kankee muihin verrattuna..
atimoc
06.06.2005 13:39:58

Jos DT kerran kolahtaa, niin Symphony X:ltä vaikka Edge of Forever tai A Fool's Paradise.
"Saa olla viimeinen kerta kun soitan humppaa. Sen jälkeen tulee jotenkin väkivaltainen olo." -Strutsi
Aksu89
06.06.2005 13:54:32
Joo, siinä on kyllä pähkinä purtavaksi kun alkaa tota sormisoittoa opettelemaan tyhjältä pöydältä.. Sen takia soitankin nykyään vallan klassista kitaraa, kun siinä on juuri sitä haastetta sormille(no onhan sähkiksessäkin, mutta sitä on tylsää soittaa jos ei oo bändiä, mulla jäi soitto junnaa paikoilleen..)
Sain akustisen joululahjaks viime jouluna, kyllä nyt jo menee neljän kielen arpeggiot ja muut kummallisuudet iha ok. mutta oikeen käden pikkurilli on vielä aika hidas ja kankee muihin verrattuna..

Mietin just että vois ruveta tuota näppäily harrastaa vaikka flamencon ja klassisen merkeissä kun ei sähkiksen kanssa meinaa tapahtua mitään ja kesällä ku ei ole muutakaan tekemistä. Linkkejä asiantunteville sivuille tai vinkkejä?
Onneks mie oon näin fiksu...
Leper Messiah
06.06.2005 14:07:12
scott joplinilta vaikka maple leaf rag ja entertainer
maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
wrshredder
06.06.2005 14:42:30
Mietin just että vois ruveta tuota näppäily harrastaa vaikka flamencon ja klassisen merkeissä kun ei sähkiksen kanssa meinaa tapahtua mitään ja kesällä ku ei ole muutakaan tekemistä. Linkkejä asiantunteville sivuille tai vinkkejä?

Onko sulla akustinen kitara?
öö.. vinkkejä. paha keksiä tähän hätään mitään..
Helpoiten varmaan oppis ton perusnäppäilyn jos osaat jonkun skaalan koko otelaudalta. ja siitä sitten improvisoimaan ja kokeilemaan omia harjoituksia (ylös/alas , arpeggioita, slurreja jne..) tota mää ainakin teen .. ja voisit harjotella jotain helppoja kappaleita.. Kirjastosta saa aina kaikkia levyjä/kirjoja jne..

Flamencosta en osaa sanoa mitään kun en osaa yhtään..
Lord of the strings
06.06.2005 15:02:05 (muokattu 06.06.2005 15:02:18)
Yesin Tales from Topograpigh Ocean -albumi alusta loppuun.
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
Mutilator
06.06.2005 15:07:33
No onhan näitä. Vaikkapa Fates Warningin kahdeksanosainen The Ivory Gate Of Dreams. Pituutta rapeat 21 minuuttia. Mainio biisi. Paljon riffejä (ja muistamista). Löytyy No Exit-lätyltä.
She put my head to her backbag.
Cujo
06.06.2005 17:09:04
oikeen käden pikkurilli on vielä aika hidas ja kankee muihin verrattuna..

Mutta eihän klassista kitaraa soitettaessa yleensä pikkurilliä käytetäkään. Ei vissiin yletä oikeaan asentoon pilaamatta koko oikean käden asentoa.
Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
wrshredder
06.06.2005 18:01:02 (muokattu 06.06.2005 18:02:03)
Mutta eihän klassista kitaraa soitettaessa yleensä pikkurilliä käytetäkään. Ei vissiin yletä oikeaan asentoon pilaamatta koko oikean käden asentoa.

Ei varmaankaan, mutta aionkin olla se tulevaisuuden salaperäinen kitaravirtuoosi joka soittaa kokonaisia sävellyksiä pelkästään pikkurillillä! :)

Niin ja normaalia pidempi kynsi tuo pikkurilliin lisää pituutta..
Cujo
06.06.2005 18:26:00
Ei varmaankaan, mutta aionkin olla se tulevaisuuden salaperäinen kitaravirtuoosi joka soittaa kokonaisia sävellyksiä pelkästään pikkurillillä! :)

Niin ja normaalia pidempi kynsi tuo pikkurilliin lisää pituutta..

Niin no mikäs siinä sitten. Toisilla on pitemmät sormet.
Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
wrshredder
06.06.2005 18:37:51
Niin no mikäs siinä sitten. Toisilla on pitemmät sormet.

Niin, mun mielestä pikkurilliäkin on hyvä treenailla ihan "liikunnan vuoksi".. se tuo tietääkseni näin lisää liikkuvuutta nimettömään..
Joku ketä tietää käden anatomiasta voisi letkauttaa tähen jonkun lyhyen selitelmän pikkurillin liikkuvuudesta ja yhteydestä muiden sormien liikkuvuuteen jne.tms..

Mulla ,kun soitan arpeggioita jne, niin pikkurilli tekee semmosta outoa falskausta ilmassa, (mun oli ihan pakko kertoa tää!) ,mut ei se soittoa haittaa..
nykanen
06.06.2005 21:39:56
Niin, mun mielestä pikkurilliäkin on hyvä treenailla ihan "liikunnan vuoksi".. se tuo tietääkseni näin lisää liikkuvuutta nimettömään..
Joku ketä tietää käden anatomiasta voisi letkauttaa tähen jonkun lyhyen selitelmän pikkurillin liikkuvuudesta ja yhteydestä muiden sormien liikkuvuuteen jne.tms..

Mulla ,kun soitan arpeggioita jne, niin pikkurilli tekee semmosta outoa falskausta ilmassa, (mun oli ihan pakko kertoa tää!) ,mut ei se soittoa haittaa..

Kyllä pikkurilliäkin käytetään näppäilyssä. Miksei käytettäisi? Siihen kun kasvattaa myös pidemmän kynnen, niin son ihan käyttökelpoinen. Flamenco-kitaristit käyttävät pikkurilliä rasquedo-tekniikassa ja muutenkin pikkurilli on erittäin käyttäkelpoinen jos pitää näpätä vaikka viisi kieltä samaan aikaan. Esim:

e-5-
h-5-
g-6-
d-7-
a---
e-0-

Tai hybridi-tekniikassa, eli kun plektraa pidetään normaalisti peukulla ja etusormella, niin yläkieliä voi näppäillä keskarilla, nimettömällä ja pikkurillillä. Vaatii tietysti treeniä, mutta ei ollenkaan mahdotonta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)