Aihe: vaikein biisi
1 2 3 4 5 6
Micko
09.03.2005 16:16:42
Tää lienee kysytty monta kertaa..mutta toi haku ei nyt toiminu..Niin mikä oon teknisesti vaikein biisi minkä osaat soittaa.
JS
09.03.2005 16:31:52
... katsos kun ton teknisen vaikeuden voi käsittää niin monella tavalla...
jojo nieltynä tai hengitettynä kalamies#20 >-)))>
Lord of the strings
09.03.2005 16:40:50 (muokattu 09.03.2005 16:41:03)
Bachin Air on ainakin vaikeimpia mitä osaan soittaa jotenkuten.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
Micko
09.03.2005 16:56:10
... katsos kun ton teknisen vaikeuden voi käsittää niin monella tavalla...

No selvennetään nyt että teknisestä monipuolisuudesta on kyse...
Sergei Fallinen
09.03.2005 17:21:27
Rushin fly by night (ilman sooloa) on ehkä vaikein niistä noin 5-6:sta kappaleesta mitä olen puolentoista kuukauden kitaransoiton aikana jaksanut opetella :/
JS
09.03.2005 17:25:54
Noo.. heitetään että Serrana, jonka sweeppejä en kyllä saa ihan Beckerin temmolla...
Krice
09.03.2005 17:36:44

Varmaan Yngwie Malmsteen - Vengeance.
Torniojaws
09.03.2005 17:47:48

Olisiko Dream Theaterin In the Name of God, tosin osittain improvisaatiolla se soolo-osio.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Jucciz
09.03.2005 17:52:44
Teknisesti vaikeinta tuntuu olevan keksiä järkeviä viestiketjuja.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Lego
09.03.2005 17:54:02
Hmm, varmaankin kotiteollisuuden 'valtakunta'.
P = U * I
Keppis
09.03.2005 18:11:16

niin, eikö olekkin julmaa?
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
Aksu89
09.03.2005 20:08:25
Paranoid
Onneks mie oon näin fiksu...
Volcom
09.03.2005 20:09:37
"smoke on the waterin" alkuriffi
tilutan ihq:mmin kuin ynkkä!
Nuages
09.03.2005 20:17:48 (muokattu 09.03.2005 20:20:58)

Ja oli taas niin pirun tärkeää kirjoittaa tuokin tänne..?

Helpot ja yksinkertaiset biisithän ne vasta vaikeita ovat soittaa. On aika hankalaa yrittää vertailla soittotaitoa biisien teknisen vaikeuden perusteella, kun taitava kitaristi tulee ja soittaa Ukko Nooan sellaisella tatsilla, että kuulialla leuat loksahtavat.
Carpenter
09.03.2005 20:23:16
Francesco Farerin Suspension.

http://www.francescofareri.com/video.html
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Defrayer
09.03.2005 22:19:01
En osaa soittaa mitään vaikeaa. Mutta jos yritän (aika usein yritänkin, suorastaan harrastan sitä) on soitanta aika karsean kuuloista ja tatsitonta että oksat pois, vaikka en sitä itse yleensä huomaakaan.
"This is gonna suck for sure, so don't stress over Pastilli?" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16.
Jucciz
09.03.2005 23:08:16
Helpot ja yksinkertaiset biisithän ne vasta vaikeita ovat soittaa. On aika hankalaa yrittää vertailla soittotaitoa biisien teknisen vaikeuden perusteella, kun taitava kitaristi tulee ja soittaa Ukko Nooan sellaisella tatsilla, että kuulialla leuat loksahtavat.

Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Sen takia tämmöiset viestiketjut mielestäni ovatkin niin typeriä. Tiedän tyyppejä, jotka omien sanojensa mukaan osaavat monta Steve Vain biisiä, ja ovat kuulemma vielä helppoja. Sitten toisaalta, järkevän kuuloinen säestys vaikkapa Ukko Nooaan tuottaa oikeasti vaikeuksia näillä samoilla kavereilla.

Ja toisaalta... milloinka voidaan sanoa, että joku biisi "osataan"? Onko se sitä, kun sen soittaminen onnistuu sekä sointujen että melodian osalta ja koko biisin sointukierron päälle onnistuu sujuva, luonteva ja idearikas improvisointi vai riittääkö, että biisin melodia osataan joten kuten kahlata läpi? Kertokaa edes osaamisen määritelmä ensin. Itse katson "osaamiseksi" sen, että biisin tunnistaa, mutta sen ei tarvitse olla tarkka kopio alkuperäisversiostaan, vaan ainoastaan luontevan ja hyvän kuuloinen veto, varmalla otteella ja hyvällä soundilla.

Tämä vain näkökulmana. Peace. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Nuages
09.03.2005 23:23:11
Tiedän tyyppejä, jotka omien sanojensa mukaan osaavat monta Steve Vain biisiä, ja ovat kuulemma vielä helppoja. Sitten toisaalta, järkevän kuuloinen säestys vaikkapa Ukko Nooaan tuottaa oikeasti vaikeuksia näillä samoilla kavereilla.

Se on niitä aloittelijoiden (joihin itseni luen) suuria oivalluksia huomata tuo asia. Ja se on kumma, että kun soittoharrastus etenee, niin niillä helpoilla ja yksinkertaisillakin asioilla on taipumus "muuttua" vaikeiksi. Kannattaa silti muistaa, että se on vaan merkki siitä, että homma kulkee eteenpäin.
Minä olen kaunis.
moottorisaha
09.03.2005 23:25:40 (muokattu 09.03.2005 23:27:38)

Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Sen takia tämmöiset viestiketjut mielestäni ovatkin niin typeriä. Tiedän tyyppejä, jotka omien sanojensa mukaan osaavat monta Steve Vain biisiä, ja ovat kuulemma vielä helppoja. Sitten toisaalta, järkevän kuuloinen säestys vaikkapa Ukko Nooaan tuottaa oikeasti vaikeuksia näillä samoilla kavereilla.

Kuulostaa kyllä todella kummalliselta... ettei vain olisi paskaa? Jos osaa soittaa Vain biisejä jotenkin järkevästi, niin voisin kyllä lyödä vaikka vetoa että sellaiselta tyypiltä irtoaa Ukko Nooan soittaminen paremmin kuin hyvin. On noissa Vain biiseissä kuitenkin sen verran paljon eri tyylisiä juttuja kitaralla, että jos ne osaa, niin varmaan väkisinkin osaa myös tuollaisen vastaavan, mutta helvetisti yksinkertaisemman jutun.

Olisi kyllä erittäin mielenkiintoista kuulla näiltä tyypeiltä ääninäytteitä joistakin Vain biiseistä ja sen jälkeen Ukko Nooasta.
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
JS
10.03.2005 08:22:26
Kuulostaa kyllä todella kummalliselta...

Agreed. Jos joku ei saa Uko Nooaa kuulostamaan hyvältä niin tuskin se kovin hyvällä tatsilla Vain juttujakaan vetää... Lähinnä varmaan sellasella suoritus-just-ja-just-saan-oikeet-nuotit-vedetty-jotenkuten-tyylillä, joka ei ainakaan mun mielestä ole osaamista...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)