Aihe: Squierin Stratossa liika treblemäinen soundi!?
1
Volcom
22.06.2005 14:42:23
Ni'in mulla on tuommoinen kohtalaisen uusi Squier Fender Standard Stratocaster, ja jotenkin on huolena tuo että saundi tuppaa olemaan liika treblemäinen. Vahvistimena toimii Vox AD50VT, enkä ole mitenkään onnistunut saamaan semmoista jämäkämpää soundia. Tarkoituksena olis vähän niinkuin Pulliaismaisempaa saundia. Hyviä neuvoja? alkaa meinaan palaan hermot tuohon ikuiseen säätelyyn, kun en ole koskaan saundiin tyytyväinen..

PS. niin, silläkin on varmaan osasyynsä kun kielet on alkuperäiset ysin tehdaskielet.
tässä varmaan pitäis lukea jotain?
stratocaster
22.06.2005 15:15:07
Ne on ne mikit. Mulla itellä tuo sama kitara. Ei tossa mun mielestä nyt niin treblemäinen soundi. Se on strato.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
weelie
22.06.2005 16:02:29 (muokattu 22.06.2005 16:06:52)
Kieliksi 11-setti, tai ainakin kympit! Ja tehdaskielet jorpakkoon!

Mutta niinhän se on että halvat mikit helposti on liian terävät, liekö sitten keraamiset mikit tai muuten vain liian heppoiset. Mutta mitään ylikäämitettyjä mikkejähän ei kannata valita. Pulliainen valitsee keskimikin, mutta tummemman saundinhan saa kaulamikillä (ja vaikka toneilla ja ehkä lisää middleä vahvarista?). Myös mikkiä laskemalla saa pehmeyttä saundiin, tosin signaali myös hiljenee samalla.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Volcom
22.06.2005 18:03:29
kiitoksia weelie, täytyy kokeilla laskea mikkejä... middleä vahvarista on kyllä jo paljon. niin ja ne kielet, täytyy kyllä ostaa uudet heti kun pääsee johonkin musiikkiliikkeeseen. nuo meinaan oikeasti tuntuu joltain kuminauhoilta...
tässä varmaan pitäis lukea jotain?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)