Aihe: Uusi harjoittelutyyli
1
Krice
20.07.2005 23:26:47

Tykkään soitella ja kuunnella musiikkia samaan aikaan, ikäänkuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Tuosta johtuen en ole juurikaan pahemmin kiinnittänyt huomiota oman soiton tarkkuuteen. Nyt kuitenkin kokeilin sellaista, että ennen levyn perässä soittoa harjoittelin yksikseni vahvari päällä. En kuitenkaan jaksa tehdä 1234-harjoituksia, vaan yritin soittaa ulkomuistista Iron Maidenin kappaleita, pääasiassa sooloja. Kumma kyllä, muutama minuutti tuota lisää soittovarmuutta (ja hieman nopeuttakin) ällistyttävästi.
Samalla huomaa miten vaikeaa on soittaa puhtaasti "simppeleitä" Maidenin kappaleita..:)
secondarymind
20.07.2005 23:33:18
Tykkään soitella ja kuunnella musiikkia samaan aikaan, ikäänkuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Tuosta johtuen en ole juurikaan pahemmin kiinnittänyt huomiota oman soiton tarkkuuteen. Nyt kuitenkin kokeilin sellaista, että ennen levyn perässä soittoa harjoittelin yksikseni vahvari päällä. En kuitenkaan jaksa tehdä 1234-harjoituksia, vaan yritin soittaa ulkomuistista Iron Maidenin kappaleita, pääasiassa sooloja. Kumma kyllä, muutama minuutti tuota lisää soittovarmuutta (ja hieman nopeuttakin) ällistyttävästi.
Samalla huomaa miten vaikeaa on soittaa puhtaasti "simppeleitä" Maidenin kappaleita..:)

Kokeilepas joskus nauhoittaa omaa soittoas kun soitat jonkun biisin päälle (niin, että taustabiisi ei tuu nauhotukseen mukaan). Siitä huomaa aika hyvin, missä mennään metsään ja kuinka pahasti.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Krice
20.07.2005 23:43:40

Kokeilepas joskus nauhoittaa omaa soittoas kun soitat jonkun biisin päälle

Osta mulle mikrofoni niin sitten voin nauhoittaa.
ezki82
20.07.2005 23:44:47
Osta mulle mikrofoni niin sitten voin nauhoittaa.

Onhan sulla vamppi...
Huominen on monesti viikon kiireisin päevä.
R2
20.07.2005 23:46:22
Onhan sulla vamppi...

Osta sille lineout piuha, niin sitten voi nauhoittaa;)
Silloin kun progea soittaa zombi, niin silloin ei kannibaalit pompi
BulletProof
21.07.2005 00:39:44
Osta sille lineout piuha, niin sitten voi nauhoittaa;)

Varmaan normaalia kitarajohtoa löytyy, joten todennäköisesti tällainen riittää (riippuu äänikortista)

http://www.thomann.de/thoiw3_the_ss … sn=202d7b7bdc69e74a39cde6df9b069d4e
Krice
21.07.2005 00:47:45

Onhan sulla vamppi...

Sinulla on noin yleensäkin tapana sirotella suolaa haavoihin?
Krice
21.07.2005 00:50:23

Varmaan normaalia kitarajohtoa löytyy, joten todennäköisesti tällainen riittää (riippuu äänikortista)

Pitääkö tuon muuten olla mono vai stereojohto? Joka tapauksessa aika hassulta tuntuisi tilata 4,49 pala, kun postikulut on se 20e. Ehkä pitää pistää tilauksen mukaan joku balalaikka.. Eikun hei! Nyt kyllä tilaan sellaisen halvan Harley Bentonin ja tutkin onko ne niin huonoja kuin väitetään. Ah, tämä hivelee tutkijan sieluani...
Volume
21.07.2005 10:56:36
Pitääkö tuon muuten olla mono vai stereojohto? Joka tapauksessa aika hassulta tuntuisi tilata 4,49 pala, kun postikulut on se 20e. Ehkä pitää pistää tilauksen mukaan joku balalaikka.. Eikun hei! Nyt kyllä tilaan sellaisen halvan Harley Bentonin ja tutkin onko ne niin huonoja kuin väitetään. Ah, tämä hivelee tutkijan sieluani...

Kyllä noita minijakkeja löytyy ihan Suomestakin, toi nyt taisi olla lähinnä esimerkki siitä minkälainen nappula on kyseessä. Perse ylös ja sähköliikkeeseen siittä!

Vampin kautta saa ihan hyvin ääniteltyä koneelle - kokemuksen syvä rintaääni jylisee kuin hurja ukkonen.

Mono- ja stereojohdolla ei niinkään väliä, nimittäin mun tietääkseni lähes kaikissa noissa halpaäänikorteissa on mono-sisääntulo, eli stereosignaalikin tulee koneelle monona. Tavallisella kitarapiuhallahan v-ampista et signaalia stereona ulos saiskaan, koska v-ampissa on molemmille kanaville omat ulostulot. Mono-signaalin saa kuitenkin splitattua stereoksi melkeinpä kaikilla äänitysohjelmilla, joten ei pitäisi olla ongelma.
Tämä viesti oli 100 % totuus.
Krice
21.07.2005 11:45:30 (muokattu 21.07.2005 22:55:55)

Kyllä noita minijakkeja löytyy ihan Suomestakin, toi nyt taisi olla lähinnä esimerkki siitä minkälainen nappula on kyseessä. Perse ylös ja sähköliikkeeseen siittä!

Ei täällä mitään sähköliikkeitä ole. Asun korvessa, remember?

E: (ajattelee ääneen) Mistähän voisi tilata tuollaisen.. partcolla ehkä voisi olla? Minulla on hassua kyllä päinvastainen konvertteri eli semmoinen mihin menee 3,5mm johto ja siinä on 6,5mm plugi. Ehkä jostain voisi etsiä 3,5mm plugijohdon, kai sellaisiakin on?
Krice
21.07.2005 23:05:30

Tai no miksi haluaisin nauhoittaa soittoani? Pitäisiköhän hajoittaa Vamp2 kirveellä? Terapiaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)