mustman 19.07.2005 18:01:32 | |
---|
G#add2(no 3rd) siis tälläinen sointu ja capo toisella nauhalla?? Kiitos viisaammille! Se joka ei tee virheitä, niin ei yleensä tee mitään!! |
Jucciz 19.07.2005 18:13:59 | |
---|
Mielenkiintoinen merkintätapa: Tuohan on G#sus2. Sormitukseksi kelpaa mikä tahansa ote, jossa on vähintään yksi kappale säveliä G#, A# ja D#. Add2-sointu on rakenteeltaan 1-2-3-5, mutta jos siinä ei kerran ole kolmosta niin jäljelle jää 1-2-5, joka on yhtä kuin sus2. |
Cujo 19.07.2005 18:20:35 (muokattu 19.07.2005 18:28:12) | |
---|
Tämä nyt tulee ensimmäisenä mieleen: 11 11 13 13 11 x Siis capoa en tässä ota huomioon. edit. Capo toisella nauhallahan tuo otettaisiin kuten F#sus2 ilman capoa. Vaikkapa (ja tässä on siis capo huomioitu): 4 2 1 4 x x Helpointa lienee pistää capo 1. nauhalle ja soittaa: 3 3 0 0 0 3 "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." |
mustman 19.07.2005 18:25:40 | |
---|
Joo se on tässä Alangon biisissä ja mulla capo toisella nauhalla jolloin saa avoimesti soitettua. Sun Täytyy Mennä (Popmuseo, 2000) Säv: Ilkka Alanko San: Ilkka Alanko Sov: Ilkka Alanko F#m H E D F#m Alla juoksuhiekkaa seison paikallani pää taivasta tavoittelee H E D F#m joku sanoilla heittää haluaisi tilalleni hikisiin saappaisiin H E D F#m tytöltä saan katseen se hohtaa lämpöä juuri sitä nyt tarvitsen H E D H samoilla aalloilla kai liikutaan eikä sanota sanaakaan F#m H E D F#m Joku nurkassa itkee itsesääliään on tullut petetyksi, luulisin H E D H ei luottamustaan kukaan voi voittaa vielä pitkiin aikoihin sun täytyy mennä G#m G#add2(no 3rd) F# Emaj7 sillä sana on vapaa ja laitteet liikkumaan on pantu sinua varten G#m G#add2(no 3rd) F# Emaj7 C# tapahtui mitä vaan se on sun elämäs eikä kenenkään muun F#m H E D F#m Etsin ymmärrystä ja kaipaan ystävää olen tehnyt sitä monta päivää H E D F#m mun tapani liikkua kai johtaa harhaan enkä käsitä alkuunkaan H E D F#m nukkuu tai juttelee tai suutelee se on vain hetken hurmaa H E D H eikä kukaan voi käsittää kuinka vaikeaa voi olla ymmärtää sun täytyy mennä G#m sillä sana ... G#m G#add2(no 3rd) F# Emaj7 G#m kaikki mitä näät voi olla harhaa tai yhtä hyvin unelmaa G#add2(no 3rd) F# Emaj7 C# on kaikki sekavaa se jokin saapuu aikanaan
G#m sillä sana ... Se joka ei tee virheitä, niin ei yleensä tee mitään!! |
secondarymind 19.07.2005 19:50:07 (muokattu 19.07.2005 19:57:54) | |
---|
Helpointa lienee pistää capo 1. nauhalle ja soittaa: 3 3 0 0 0 3 Paitsi jos haluaa pitää capon toisella nauhalla, voi myös soittaa esim.: -6- -9- -8- -6- -6- --- En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Cujo 19.07.2005 20:35:04 | |
---|
Paitsi jos haluaa pitää capon toisella nauhalla, voi myös soittaa esim.: -6- -9- -8- -6- -6- --- Tulloopi kvinttikäännös. :p Vaan haitanneeko tuo... "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." |
secondarymind 19.07.2005 20:56:32 | |
---|
Tulloopi kvinttikäännös. :p Vaan haitanneeko tuo... Nooh, voihan sen alimman D#:n ottaa poiskin jos se rupee häiritsemään.:) En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Cujo 19.07.2005 23:16:39 | |
---|
Nooh, voihan sen alimman D#:n ottaa poiskin jos se rupee häiritsemään.:) Jolloinka se on sama jota jo tarjosinkin. :) "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." |
secondarymind 19.07.2005 23:20:53 | |
---|
Jolloinka se on sama jota jo tarjosinkin. :) Äläs nyt. Se oli eri sormituksella ja sormitusmalliahan tässä kysyttiin.:) En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Cujo 20.07.2005 18:28:44 | |
---|
Äläs nyt. Se oli eri sormituksella ja sormitusmalliahan tässä kysyttiin.:) No niinpä olikin. Anteeksi, minun moka oli. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." |