derble 10.07.2005 15:09:08 (muokattu 10.07.2005 15:10:24) | |
---|
No niin, eipä löytynyt kyseisestä aiheesta threadia joten pistetäänpäs pystyyn. Eli: Mitä mieltä olette Rushin kitarisistista Alex Lifesonista ja kyseisen miehen kitaroinnista? Jotkut sanovat että Lifeson on Rushin "heikoin lenkki" muuten niin virtuoosimaisessa bändissä. Ja sitten tuotanto, paras, omaperäisin, sooloprojektit? Olen käsittänyt että La Villa Strangiato olisi yksi parhaista, jos vain kitaristin näkökulmasta katsotaan. Kaikki mielipiteet ja näkökulmat ovat tosiaan tervetulleita tänne... Long = progressive = good |
PoLFus 10.07.2005 15:53:31 (muokattu 10.07.2005 15:53:48) | |
---|
Mä diggaan Alexista ihan kybällä!!! Tyyliä ja tunnetta. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
hemma 10.07.2005 18:20:07 | |
---|
Lifeson on pelimies! Aliarvostettu soittaja ja muistaakseni ensimmäsiä delayn kanssa pelanneita kitarasankareita. Ovelia sointuja käyttää monissa biiseissä. Natural Science! Perjantai päivä...perkele! Se on ylihuomisen jälkeen taas maanantai... |
hemma 10.07.2005 18:20:57 (muokattu 10.07.2005 18:23:36) | |
---|
...mielestäni kuitenkin parhaimmillaan välillä Hemispheres-Moving Pictures. Perjantai päivä...perkele! Se on ylihuomisen jälkeen taas maanantai... |
Sergei Fallinen 10.07.2005 19:05:14 | |
---|
Loistava kitaristi! Ehkä Rushin heikoin lenkki joidenkin mielestä siinä mielessä, että maailmassa on niin monia loistavia kitaravirtuooseja, kun taas huipputaitavia rumpaleita ja basisteja on vähemmän, niin Alex jää hieman kahden maailman parhaan (tai yhden parhaista) varjoon. Mutta Rush on kuitenkin minusta ennen kaikkea kokonaisuus, josta ei voi heikompia lenkkejä hakea. |
vantage 10.07.2005 19:24:54 | |
---|
Natural Science! Joo älä muuta sano, en kyllä keksi musiikillisesti kaverista negatiivisia juttuja... Well...
IHKK #5 |
Leper Messiah 10.07.2005 20:04:02 | |
---|
Mä diggaan Alexista ihan kybällä!!! Tyyliä ja tunnetta. maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
derble 10.07.2005 23:13:39 | |
---|
Mutta Rush on kuitenkin minusta ennen kaikkea kokonaisuus, josta ei voi heikompia lenkkejä hakea. Enpä olisi järkevämmin osannut itse sanoa. Sen verran virtuoosimainen ja tasokas bändi et ei kai yksilöitä lähdetä erittelemään. Se vaan on kun ne on kaikki kolme niin hyviä, myös yksilöinä. Mutta kyllä minä tykkään kyseisestä tyypistä. Monipuolinen ja taitava kitaristi! Long = progressive = good |
Arry 11.07.2005 18:55:45 | |
---|
Vaikea olisi kuvitella Rushia ilman Alex Lifesonia, samoin kuin sitä olisi vaikea kuvitella ilman Geddya tai Neilia (joo joo, ekalla levyllä on eri rumpali, mutta se onkin aika heikko levy, heh.) Ei elvistele tekniikalla, vaan tukee biisejä. Ovelia soundi- ja sointuratkaisuja, sekä muutamia helvetin tyylikkäitä sooloja, plus tietty persoonallinen tyyli sekä komppi- että soolosoitossa. Siinä lieneekin hyvän kitaristin resepti. Tykkään. You have to be happy with what you have to be happy with. |
petrutsi 11.07.2005 22:08:20 | |
---|
Mutta Rush on kuitenkin minusta ennen kaikkea kokonaisuus, josta ei voi heikompia lenkkejä hakea. Samaa mieltä. Kuten jo sanottukin niin ei Rush olisi Rush jos kolmikosta joku otettaisiin pois. Persoonallinen kitaristi, jonka varsinkin komppipuolesta tykkään, sooloja unohtamati ;) My balls and the end of humanity..How the hell are they related? |
J.Ahonen 12.07.2005 07:30:28 | |
---|
Rankasti aliarvostettu. |
Flash 12.07.2005 08:41:59 | |
---|
Ovelia soundi- ja sointuratkaisuja, sekä muutamia helvetin tyylikkäitä sooloja, plus tietty persoonallinen tyyli sekä komppi- että soolosoitossa. Siinä lieneekin hyvän kitaristin resepti. Tykkään. Siinäpä se oli hyvin laitettu. Itse en niin hirveästi tykkää äijän nykyisestä livesaundista (liikaa efektejä). Mutta toisaalta trio kokoonpanossa jokaisella soittajalla on enemmän tonttia täytettävänä, joten ymmärrän ratkaisut täysin. Ennemminkin pitäisi kai sanoa, että itse en haluaisi sillä saundilla soittaa, mutta Rushiin se sopii todella hyvin osaksi kokonaisuutta. There Is A Light That Never Goes Out |
dimebag 12.07.2005 09:29:43 | |
---|
Kyllähän tuo Alexin poika on ihan törkeen hyvä! Saattaa ehkä olla heikoin lenkki tossa bändissä - mutta kenen mielestä? Tärkeintä mun mielestä on se että trio toimii ja jos se niin hyvin toimii kun Rush, niin turha siinä on miettiä kuka on heikoin lenkki! Todella ärsyttävää ja turhaa spekulointia - mun mielestä. Alex on kova, todella kova. Piste. |
Axis86 12.07.2005 11:19:25 | |
---|
Joskus silloin, kun kuulin ekan kerran kitarasaundi ärsytti tosi paljon, mutta kyllähän Rushinkin erinomaisuus on jossakin muualla kuin taiturimaisessa soolokitaroinnissa. Vittu, ketään ei kiinnosta! |
Teme007 12.07.2005 13:26:03 | |
---|
Joskus silloin, kun kuulin ekan kerran kitarasaundi ärsytti tosi paljon, mutta kyllähän Rushinkin erinomaisuus on jossakin muualla kuin taiturimaisessa soolokitaroinnissa. Niin, eikohän se ole siinä kolmen paketissa. |
Asantala 12.07.2005 19:39:56 | |
---|
Roll the Bones!! Kuunnelkaapa vaikka counterpartsin biisejä, cut to teh chase ja näitä onko hienoa soittoa...??? Ja tuossa Test for Echossa, Limbo ja se viides biisi... huh huh mitä soittoa ja kaverilla on kumminkin oma staili siitähän ei päästä mihinkään... =) |
riff 12.07.2005 21:47:50 | |
---|
Niin just! miks kitaristin pitää olla ylitekninen pilittäjä, että saa arvostusta? Alex soittaa tunteella, tyylillä hyvillä soundeilla ja Rush todellakin vaati jokaisen näistä kolmesta soittajasta. Eihän monet rumpalitkaan arvosta Peartia vaikka on tolkuttoman hyvä. Syynä lienee musiikkimaku ja ennen kaikkea se, ettei olla vaivauduttu paneutumaan tarkemmin bändin musiikkiin. Alex on persoonallinen ja erittäin kova kitaristi ja allekirjoittaneen mielestä Rush on maailman paras bändi! Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee! |
anttileinonen 12.07.2005 23:52:34 | |
---|
Alex rules! Munkin mielestä Alex Lifeson on yksi maailman parhaimmista kitaristeista ja tosi loistavassa bändissä. Toisaalta jos Alex olisi "parempi" niin ehkä Rush olisi jopa liiankin tekninen (kuten ehkä loppupeleissä joku Dream Theater nykyään on, ei niiden biisejä jaksa montaa kuunnella putkeen, en ainakaan minä...) Ihan ovelaa soittoa muttei vedä vertoja Rushille. Joissain Rushin biiseissä on niin tautisen makeita sointuja ja kitarakulkuja ettei niistä ota millään selvää... No esimerkkejä olis monia, mutta ekana tulee hyvältä levyltä Permanent Waves 1980 "Freewill" alkupätkän jälkeen heti alusta se jännä nouseva/liukuva soinnuttelu ja muutenkin tosi hyvä biisi! Toinen aivan loistava kohta eräässä biisissä on Moving Pictures 1981 levyllä "Limelight" siinä n. 3 min 10 sek kohdalla se vxxunmoinen vingutus, joka tuntuu jatkuvan ikuisuuksiin kun tarkkaan kuuntelee. Mun mielestä Lifesonin ehkä paras soolo? Tuo soundipolitiikka joskus ja joillain levyillä ärsytti (semmonen kiljuva ja tosi nasaali diskanttisoundi), mutta kait se kuului omaan aikaansa ja toisella levyllä sitten vaihtui :) Jonkin verran olen kuunnellut myös Alexin soolokiekkoa Victor vuodelta 1996 ja se on ihan ok. Ja se mikä tekee hyvästä kitaristista vielä paremman on se, että Livenä vetää tasan niin tarkkaan kuin levyilläkin on! Esim. Live in Rio!!! Musa rocks!!! |
riff 13.07.2005 11:11:55 | |
---|
Mun mielestä Lifesonin ehkä paras soolo? Aika hienoja ovat myös The Weaponin ja Kid Glovesin soolot! Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee! |
Arry 13.07.2005 17:19:39 | |
---|
Aika hienoja ovat myös The Weaponin ja Kid Glovesin soolot! Unohtamatta La Villa Strangiaton tunteikasta volume pedal-kikkailuilla alkavaa revitystä, tahi Big Moneyn melodista huiluääni-fiilistelyä. :) Tuo huiluäänien käyttö sooloissa on myös Alexilla ollut aina erinomaisen kuuloista. You have to be happy with what you have to be happy with. |