Aihe: Vasemman käden puutuminen
1 2
markku.rankaisija
22.06.2005 13:07:42
Tilanne on tämä: Minulla on vasen käsi ollut puutuneena jo jonkin aikaa haitaten huomattavasti kitaran soittoa, edes vitossoinnut eivät luonnistu, mikä on sinäänsä jo huono tilanne. Etusormi toimii kuten pitääkin ja keskisormi joten kuten, mutta siitä alaspäin on käsi turtana. Näppäryyttä, ketteryyttä, notkeutta sekä puristusvoimaa ei löydy sitten mitenkään. Onko kellään nyt/ollut sama tilanne? Mikä on ongelmana ja mitä sille voi tehdä?
Uroskana ei jätä ketään kylmäksi.
stratocaster
22.06.2005 14:33:50
Tilanne on tämä: Minulla on vasen käsi ollut puutuneena jo jonkin aikaa haitaten huomattavasti kitaran soittoa, edes vitossoinnut eivät luonnistu, mikä on sinäänsä jo huono tilanne. Etusormi toimii kuten pitääkin ja keskisormi joten kuten, mutta siitä alaspäin on käsi turtana. Näppäryyttä, ketteryyttä, notkeutta sekä puristusvoimaa ei löydy sitten mitenkään. Onko kellään nyt/ollut sama tilanne? Mikä on ongelmana ja mitä sille voi tehdä?

Suosittelen lääkärillä käymistä.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
Czar
22.06.2005 14:38:23

Joo, ehdottomasti lääkäriin.

Mokasin samanlaisen tilanteen omalta kohdaltani luullen kyseessä olevan joku treenin puutteesta johtuva voimien ehtyminen tms. Jännetupen tulehdushan se oli. Käsi kahdeksi viikoksi kipsiin =/
Se tyyppi jossa yhdistyvät terävä äly ja absoluuttinen typeryys
Carpenter
22.06.2005 15:02:08
Pidä ainakin viikon tauko ja laita kylmää käteen. Jos menet lääkäriin, sieltä yleensä tulee samat ohjeet.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
markku.rankaisija
22.06.2005 15:14:49
Kiitoksia.

Jos menet lääkäriin, sieltä yleensä tulee samat ohjeet.

Meilläpäin tarjotaan taas Mobilaattia! ( Heh :) )

Katellaan nyt viikko jos se siitä asettuisi. Tosin jännetupen tulehtumista en pidä kovin todennäköisenä sillä käteni ei ole kipeä, enkä ole tehnyt raskasta työtä, enkä ole mitenkään kovin ahkera harjoittelemaan. Soittelen silloin kun tekee mieli ja kun se tuntuu hyvältä, en yritä väkisin.
Uroskana ei jätä ketään kylmäksi.
sikanaama
22.06.2005 15:18:39
Mulla puutuu vasuri käsi kun jonkin aikaa barresointuja näppäilee. Sitten huomaa että koko käsi jumittaa olkapäätä myöten. Sitten pienen venyttelemisen jälkeen pystyy taas soittamaan jepulisti.
Käyn suihkussa vain koska rakastan sinua.
tuluppa
22.06.2005 15:40:07

Mites vitamiinien saanti? Kysyin tädiltä apteekista, että mistä löytyisi apua voimattomaan ja puutuvaan käteen, niin hän antoi Berocca plus-paketin. Sisältää kuulemma mm. paljon B-vitamiineja, jotka vaikuttaa aineenvaihduntaan. Kannattaa kokeilla, eipä noiden syömisestä haittaakaan ole, kuin pistäisi rahaa pankkiin.
Carpenter
22.06.2005 15:47:44
B- ja C-vitamiinejahan saa kiskoa niin paljon kuin haluaa, koska ne ovat vesiliukoisia eivätkä varastoidu elimistöön. Muut ovat liiallisesti käytettynä haitallisia.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
tommiot
22.06.2005 15:49:37
Mites vitamiinien saanti? Kysyin tädiltä apteekista, että mistä löytyisi apua voimattomaan ja puutuvaan käteen, niin hän antoi Berocca plus-paketin. Sisältää kuulemma mm. paljon B-vitamiineja,

Humpuukia

Kaljaa, paljon kaljaa, siitä saa tarpeeks B-vitamiinia (hymiö).
Pastilli?
Czar
22.06.2005 23:31:15

Mulla puutuu vasuri käsi kun jonkin aikaa barresointuja näppäilee.

Jeps, sama juttu. Meikäläisellä tohon auttoi se, että ostin keposemman ja ohut kaulaisemman kitaran kakkoskitaraksi, jota yleensä himassa rämpytän, ja droppasin sen.

Treeneissä jaksaa sitten taas stratoilla.

Mutsilla on käsi mennyt niin paskaksi, että se jonottaa jo johonkin leikkaukseen, jossa on jonkun asteinen halvaantumis- tms. riski. Ei se sitä musisoinnista kylläkään saanut, vaikka soittikin ennen kitaraa (kunnes muutin ja vein kaikki kitarat mennessäni =) mutta siirtyi sitten syntsaa soittamaan. Pianoa se ei ole kuitenkaan voinut vuoteen soittaa. =/
rattledad
23.06.2005 10:23:47

Puutuminen johtuu kai aina siitä, että hermo ei toimi niin kuin pitäisi. Joku jumissa oleva paikka painaa hermoa tjsp. Kannattaa selvittää lekurilla mistä johtuu jos vaivaa pidempään. Soittoasentoaankin voi tarkkailla: jännitänkö hartioita, onko ranne jyrkästi taittunut jne.
"Tuon soisi olevan kaikille itsestäänselvyys. Me pietään täällä amatöörien arvauskilpailuja :o)" - juzzu 23.5.05
CoZO
23.06.2005 13:18:31
Puutuminen johtuu kai aina siitä, että hermo ei toimi niin kuin pitäisi. Joku jumissa oleva paikka painaa hermoa tjsp. Kannattaa selvittää lekurilla mistä johtuu jos vaivaa pidempään. Soittoasentoaankin voi tarkkailla: jännitänkö hartioita, onko ranne jyrkästi taittunut jne.

Tähän saattaa myös auttaa monipuolinen ranteen venyttely (hiljaa senkin pervot).
Faith No More
Czar
23.06.2005 13:23:25

Meikäläisen pitäisi alkaa vahvistaa käsiä ihan käsipainoilla treenaamalla (urheilua, huokaus).

Ovat muuten bisnestä tekemässä näillä käsivaivoilla. Nykyään myydään sellaisia sikahintaisia "stressipallon" tapaisia kapistuksia kitaristeille, kun niitä sai ennen Tiimarista viidellä markalla.
Skebameizi
24.06.2005 15:14:13

Heh, luin ensin että vasemman käden puuttuminen :P
Eddie
24.06.2005 23:04:33

Hieman offtopic...

Kumpaan käteen se jännetupin tulehdus yleensä iskee? Mulla on aina välillä sekä plekukäsi että otelautakesä kipeenä.
"Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles
Montte
25.06.2005 11:01:46 (muokattu 25.06.2005 11:02:06)
Kumpaan käteen se jännetupin tulehdus yleensä iskee? Mulla on aina välillä sekä plekukäsi että otelautakesä kipeenä.

Se voi tulla vaikka jalkaan. Onhan sielläkin jännetuppi.
Musiikki on elämys, joka ei koskaan katoa, koska muistot elävät niiden mukana. Cisse Häkkinen
Krice
25.06.2005 11:39:53

Meikäläisen pitäisi alkaa vahvistaa käsiä ihan käsipainoilla treenaamalla (urheilua, huokaus).

Minä puolestani jätin punttien nostelun vähemmälle, koska ranteet meni niin tukkoon. Venyttely on paljon fiksumpaa ja ehkä tietynlainen peruslihaskunnon ylläpitäminen. Nyt kun olen vähän aikaa ollut pois salilta niin ranteet on pehmenneet ja ne on rennommat. Soittoherkkyys on parantunut, aika hankala soittaa joillain tukkimiehen ranteilla mitään muuta kuin punkkia tai mättöheviä...
Stradlin
25.06.2005 17:56:38
Heh, luin ensin että vasemman käden puuttuminen :P

Hah, mä luin kans ton väärin ensin:D Aloin jo miettiä, että miten vois kaveria vähän rohkaista, kun kuulosti aika toivottomalta... :p
Ain't It Fun?
stratocaster
26.06.2005 23:04:25
Hieman offtopic...

Mulla on otelautaKÄSI kipeenä, jos joku on. On joskus harvoin tosin plekukäsiki ollu kipee. Viime kesä meni prkl, ettei voinu soittaa kitaraa.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
Czar
26.06.2005 23:47:04

Hieman offtopic...

Riippuu käsien kunnosta ja siitä rasituksesta, jota niihin kohdistat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)