jakasepp 29.07.2005 12:40:00 | |
---|
Eli aika paljon soittelen legatoilla varsinkin nopeita hevibiisejä, mutta tässä hommassa pitää olla vahvistin perkeleen kovalla ja touhu menee loppupelissä sitten kitaran volanapin kanssa säätämiseksi. Naapurissa on vihainen muija mikä näyttää aina parvekkeelta nyrkkiä. Eikä tuo omakaan muija niin kovin onnellinen ole. Kait se on kuulokkeet hommattava. Onkohan olemassa mitään kivaa lelua, millä saisi legatot toimimaan, vaikka vahvarin volyymi olisi pienellä? Kitaran mikkejä olen nostanut, vaan olisikohan se sitten uusien mikkien paikka, kun tehdas mikit tuossa jacksonissa vielä ovat. Kaikissa musiikkiopetus videoissa (esim. petruccin videot) legatot näyttävät sujuvat melko kivuttomasti volyymiä säätämättä. |
lxi 29.07.2005 12:43:34 | |
---|
Onkohan olemassa mitään kivaa lelua, millä saisi legatot toimimaan, vaikka vahvarin volyymi olisi pienellä? Rohkenisin väittää, että sen lelun nimi on soittotaito. Ei volume nimittäin ole mikään edellytys legato-soitolle. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
saha 29.07.2005 12:45:14 | |
---|
Kyllä se vaan niin on, että hio tekniikkaa. >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
Tony Narrows 29.07.2005 13:20:38 | |
---|
soittotaitohan se on millä niita legatoja vedetään. Hyvät sormilihakset tai käsilihakset on kans hyvä olla jos meinaat soittaa enemmänkin kuin 3 nuottia =) Itse reenaan ihan makuuhuonevolumella tällä hetkellä ku asun pienkerrostalossa ja ei se kyllä volumesta ole kiinni se reenaaminen. Säröä tietty lisäämällä kegatot on helpompi kun saundi kompressoituu, mut kyllä niitä puhtaallakin voi ihan samalla lailla treenata. ...mut soittotaito ennen kaikkea!! Alias Tonza |
Kasu-_- 29.07.2005 13:24:31 | |
---|
Tähän ketjuun voisi varmaan laittaa kaikenlaisia legatoharjoituksia, kun niitäkään ei ole vähään aikaan näkynyt tällä palstalla. Petruccin Rock Disciplineltä oon soitellu jotain, mutta eipä niistäkään niin paljoa apua oo ollu, että osais soveltaa legatoa omaan soittoon. You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry!
Turtles FanClub #1 |
saha 29.07.2005 13:36:58 | |
---|
Tähän ketjuun voisi varmaan laittaa kaikenlaisia legatoharjoituksia, kun niitäkään ei ole vähään aikaan näkynyt tällä palstalla. No niitähän tekee kuka vain. Tässä tämmöinen A-duurissa menevä lirautus. En jaksa merkitä sormituksia. Legatoperiaatteella, eli pikataan aina jokaiselta kieleltä vain eka nuotti ja loput hammer on/pull offeilla.
---------------------------------7-9-10-12-10-9----------------------------------------- --------------------------7-9-10----------------12-10-9--------------------------------- --------------------6-7-9-------------------------------11-9-7-------------------------- --------------6-7-9--------------------------------------------11-9-7------------------- --------5-7-9---------------------------------------------------------11-9-7------------ --5-7-9----------------------------------------------------------------------10-9-7-----
>-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
Jzci 29.07.2005 14:28:33 | |
---|
eli pikataan aina jokaiselta kieleltä vain eka nuotti ja loput hammer on/pull offeilla. Paitsi jos on kovis niin alaspäin mentäessä ei pikata ollenkaan. |
Härski 29.07.2005 14:30:30 | |
---|
Paitsi jos on kovis niin alaspäin mentäessä ei pikata ollenkaan. Ja jos on tosikovis, ni ei pikata missään vaiheessa. |
Antti1 29.07.2005 14:31:06 | |
---|
Paitsi jos on kovis niin alaspäin mentäessä ei pikata ollenkaan. Ja pidetään vielä plekukädellä kaulasta kiinni jostain ensimmäisen nauhan paikkeilta. Se on kuul. :) "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Mrezzye 29.07.2005 16:19:02 | |
---|
Ja jos on tosikovis, ni ei pikata missään vaiheessa. Ja jos on vielä oikein sikatosiälyttömänkovis, niin tuon tekee selän takana ja vuorotellen molemmilla käsillä, silmät kiinni. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
Henkka Hevimies 29.07.2005 16:45:49 | |
---|
Ja jos on vielä oikein sikatosiälyttömänkovis, niin tuon tekee selän takana ja vuorotellen molemmilla jaloilla, silmät kiinni. "Floikka on ihan turha vehje ja nauhojen määrä on aika vitun yhdentekevä."
-Leather Rebel |
Jzci 29.07.2005 16:47:01 | |
---|
|
Svensson 29.07.2005 19:13:35 | |
---|
treeniä vaan ja suosittelen hankkimaan kompressorin. poo |
Imper 29.07.2005 19:40:32 | |
---|
Suosittelisin reenaamaan noita legatoja ja pull-offeja ihan akustisella kitaralla. Silläkun ne saa sujumaan niin eipä ole sähkökitaralla mitään vaikeuksia sitten. Ei siihen mitään efektejä tai volumekikkoja tarvita :) Everyone is a per-son |
Kampela77 29.07.2005 20:46:31 | |
---|
treeniä vaan ja suosittelen hankkimaan kompressorin. Tosin komperssoria ei kannata käyttää, jos haluaa treenata sen tekniikan kuntoon. |
Spike 29.07.2005 21:46:42 | |
---|
Ja jos on tosikovis, ni ei pikata missään vaiheessa. Jos on tosikovis, ni pikkaa kaikki samalla temmolla. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
jakasepp 30.07.2005 13:41:31 | |
---|
No kyllähän se legato toimii jos pikkaa ensimmäisen nuotin, mutta kuten aikaisemmin jo mainittiin, kovat jätkät ei pikkaa :) Ilman pikkaamista siis ainakin minä tarvitsen volyymiä vahvariin lisää. Mutta lisää treeniä niin kai se siitä. |
Spike 30.07.2005 21:01:49 | |
---|
mutta kuten aikaisemmin jo mainittiin, kovat jätkät ei pikkaa :) Ilman pikkaamista siis ainakin minä tarvitsen volyymiä vahvariin lisää. Mutta lisää treeniä niin kai se siitä. Legato on vähän niinku huijaamista, kuulostaa badassimmältä mitä oikeasti on. Loppupeleis aika helppoa vetää legatoa ilman pikkaamista, mut jos saman jutun vetää puhtaasti pikkaamalla kaikki nuotit ni alkaa mennä vaikeammaks. Tyyliin 16-osia 180+ temmolla. Tai mulla ainaki on vaikeampaa. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
KTR 30.07.2005 21:42:45 | |
---|
Legato on vähän niinku huijaamista, kuulostaa badassimmältä mitä oikeasti on. Mutta tärkeintähän on se, miltä se kuulostaa. Ei se, miten se on tuotettu. |
Defrayer 30.07.2005 21:44:39 | |
---|
Legato on vähän niinku oma tekniikkansa, kuulostaa erilaiselta kuin pikkaaminen. Hurja viikinkimies!
"Nyt minä nirhaan tämän meetvurstileivän ja tempasen tämän sopan naamariin niin että molskahtaa!" - kaverini Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, T |