Nixzar 18.07.2005 15:53:01 | |
---|
Dodii eli pluussia pitäisi sitten alkaa opetella, eli voisitte varmaan neuvoa joitain nasevia biisejä/pätkiä millä pääsee alkuun. Kiitos jo etukäteen! *IHKK #12* |
P-Nut 18.07.2005 17:40:55 | |
---|
Kuuntele vaikka BB Kingiä ja fiilistele mukana. Sitte on tietenki Gary Moorea, Robben Fordia jne. :€ |
Aksu89 18.07.2005 18:01:00 | |
---|
Lightnin' Hopkins kuunteluun... Onneks mie oon näin fiksu... |
DJKaaos 18.07.2005 18:34:02 | |
---|
Vain kuolleet kalat uivat virran mukana. |
Black Star 18.07.2005 18:47:17 | |
---|
Källäkerin Rori kuunteluun. Over the Wall!!! |
Hohhoijaa 18.07.2005 20:36:46 | |
---|
Haulla löytyy hyvä blues-lick-ketju. Samoin GuitarProsta löytyy parikin tiedostoa joissa loistavia lickejä! Niitä vaan soittoon viljelemään. Kirjoalleitus |
P-Nut 18.07.2005 20:42:21 (muokattu 18.07.2005 20:42:35) | |
---|
Käy kirjastosta lainaamassa Harri Louhensuo - Blues Station. Loistava kirja juuri blueslickien ja improvisaation opetteluun. Mukana CD jne. :€ |
krunke poeka 18.07.2005 21:28:38 | |
---|
Mä opettelin blues-skaalan ja keksin siitä plyys pätkiä. Ja ku sitä veivaa kauan nii alkaa oppii ja sit kuunteleen bluesii ja yritää pysyy peräs. |
saha 18.07.2005 21:37:11 (muokattu 18.07.2005 21:37:28) | |
---|
Eli bluespentatoninen vaan ulkoa ja loppu tulee kun pääsee oikeaan fiilikseen. >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
dfloreno 18.07.2005 21:56:08 | |
---|
Eli bluespentatoninen vaan ulkoa ja loppu tulee kun pääsee oikeaan fiilikseen. Hoho, aika monelta on sitten jäänyt se 'fiilikseen pääseminen' ... God made me funky |
Migo 18.07.2005 22:16:49 | |
---|
Käy kirjastosta lainaamassa Harri Louhensuo - Blues Station. Loistava kirja juuri blueslickien ja improvisaation opetteluun. Mukana CD jne. Saakos tuota kirjastoista?? Itse olen yrittänyt aina sivu silmällä tiirailla, mutta ei ole vielä osunut silmään.. Piristystä päivään omasta kuvasta :) (Hieman väsynyt kitaristi) :D |
J_Mikkonen 18.07.2005 22:51:40 | |
---|
Käy kirjastosta lainaamassa Harri Louhensuo - Blues Station. Loistava kirja juuri blueslickien ja improvisaation opetteluun. Mukana CD jne. Ite en tuosta kirjasta juurikaan tykännyt, ei vain itelle napannu se että opetellaan valmiita biisejä ja lickkejä. Jää vähän semmonen kylmä fiilis soittoon vain kopioimalla. Ite oon huomannu parhaaksi tavaksi kävellä kirjastoon, etsiä blues-osasto ja napata joku levy joka on edes vähän tutun kuuloinen ja siitä apinoida fiiliksiä ja lickkejä. Mutta joillekkin varmasti tuo Blues Station oiva kirja bluesin harjoitteluun. Mutta jos haluaa päästä kunnolla bluesin ytimeen, tässä on täydellinen seitsemän askeleen opas bluesin saloihin: 1.Laita kenkälankkia koko naaman alueelle 2.Vaimosi/tyttöystäväsi pitää jättää sinut, aivan sama miten kuhan vaan jättää 3.Etsit käsiisi vanhan kitaran raadon 4.Riko autosi 5.Sokeuta itsesi ja lyö mustat lasit päähän 6.Yritä kömpiä talosi terassille 7.Laula siitä kuinka heräsit tänä aamuna, vaimosi jätti sinut ja siitä kun autokaan ei perkele toimi. Käynks mä täällä usein? |
secondarymind 18.07.2005 22:57:50 | |
---|
tässä on täydellinen seitsemän askeleen opas bluesin saloihin: 1.Laita kenkälankkia koko naaman alueelle 2.Vaimosi/tyttöystäväsi pitää jättää sinut, aivan sama miten kuhan vaan jättää 3.Etsit käsiisi vanhan kitaran raadon 4.Riko autosi 5.Sokeuta itsesi ja lyö mustat lasit päähän 6.Yritä kömpiä talosi terassille 7.Laula siitä kuinka heräsit tänä aamuna, vaimosi jätti sinut ja siitä kun autokaan ei perkele toimi. Pätee myös täydellisesti country-musiikkiin ilman ensimmäistä ja viidettä vaihetta. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
drvulter 18.07.2005 23:41:17 | |
---|
aina pitää reenata Sweet Home Chicago! Shackle-razzle-futzal-craz |
meridius 19.07.2005 09:26:09 | |
---|
Ite en tuosta kirjasta juurikaan tykännyt, ei vain itelle napannu se että opetellaan valmiita biisejä ja lickkejä. Jää vähän semmonen kylmä fiilis soittoon vain kopioimalla. Mulla tuo kirja toimi. Minusta se (toisin kuin niin monet Blues Guitar -raamatut) ei sisällä valmiita biisejä ja likkejä vaan esittelee aloittelijalle eri näkökulmia Blues-asteikkoon aika loogisesti teemoitettujen etydien kautta. Soiton piristäminen erityyppisillä venytyksillä, liu'uilla ja näpäytyksillä on koko ajan huomioitu. Tän kirjan sisällöllä ei kannata ehkä suoraan fiilistellä terassilla, mutta ainakin auttoi mua apinoimaan pätkiä "oikeista" blues-kappaleista. - meridius -
it's better to seek forgiveness than to ask permission |
saha 19.07.2005 13:06:00 | |
---|
Hoho, aika monelta on sitten jäänyt se 'fiilikseen pääseminen' ... Se vaatiikin varsin toimivan jamiporukan ympärillesi. Oma bluesesikuvani on Gary Moore, sitä kuunnellen olen bluesini opetellut. >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
Ossi 19.07.2005 15:21:57 | |
---|
Oma bluesesikuvani on Gary Moore, sitä kuunnellen olen bluesini opetellut. GM ei sitten kannata ottaa puheeksi roots-osastolla. Minäkään en ota. Enää ;> Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?"
Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western." |
Kuha 19.07.2005 16:05:21 | |
---|
GM ei sitten kannata ottaa puheeksi roots-osastolla. Minäkään en ota. Enää ;> Nuoret rootsimiähet on niin ehdottomia. (hymiö) Muistakaa venytellä. |
saha 19.07.2005 18:39:56 | |
---|
GM ei sitten kannata ottaa puheeksi roots-osastolla. Se on kuin väittäisi Metallicaa rässihevin isäksi :D Onhan se tiedossa, ettei GM ole mikään "kunnon" bluesartisti. >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
slapvete 19.07.2005 20:32:45 | |
---|
Tekee niin kuin muutkin (SRV, Hendrix etc): Alan levyjä iso pino, lyijykynä, kumi, nuottipaperia, 1 pari korvia ja instrumentti jos tarpeen. Sitten plokataan l. tehdään transkriptioita sooloista ja likeistä. Sitten opetellaan niitä likkejä ja survotaan omiin sooloihin. Jos luoja suo, ajan myötä ehkä kehittyy oma staili näitten pohjalta, joka silti on semmoinen että puristit ei heittele kivillä keikoilla. "Fuck the bozos!" - Jeffrey Goines |