Aihe: Aloitanko kitaroinnin?
1 2 3
Taata
25.06.2004 19:04:11
Olen nuorempana harrastanut musisointia (kuoro, piano) ja nyt varttuneemmalla iällä kolmenkympin lähestyessä tekisi mieli jatkaa musiikkiharrastuksen parissa. Jostain kumman syystä tekisi mieli opetella soittamaan kitaraa.

Minkäänlaista aikaisempaa kitarakokemusta ei ole, joten ihan alkeista tässä joutuisi lähtemään liikkeelle. Asun pääkaupunkiseudulla ja työväenopistot näyttävät tarjoavan alkeiskursseja, onko kellään kokemuksia näistä? Mainostavat kyllä, ettei aikaisempaa soittokokemusta tarvita. Vai olisivatko henkilökohtaiset kitaratunnit parempi vaihtoehto?

Lisäksi tarvitaan instrumentti, lienee syytä ostaa aluksi jokin (edullinen) akustinen kitara. Olisiko suosituksia? Mielellään joku sellainen, jolla olisi jonkinlainen jälleenmyyntiarvokin.

Mitä mieltä olette tästä hankkeesta, olisiko minulla mahdollisuuksia opetella soittakaan skittaa vai pitäisikö haudata koko hanke ja mennä vaikka tanhukurssille?
JCM
25.06.2004 19:08:13

Mitä mieltä olette tästä hankkeesta, olisiko minulla mahdollisuuksia opetella soittakaan skittaa vai pitäisikö haudata koko hanke ja mennä vaikka tanhukurssille?

Ei kai koskaan ole liian myöhäistä aloittaa. Anna mennä vaan. Samick tekee ihan kelpoja ja suht edullisia akustisia kitaroita, se on ihan varteenotettava vaihtoehto.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Muurari
25.06.2004 19:13:19
Tottakai kannattaa aloittaa hyvä harrastus!
Tytöt ovat kauniita, kuin lumpeet lammessa, katson niitä rannalta, vaan en voi poimia
Antti1997
25.06.2004 19:15:58
Aloita ihmeeessä! Koskaan ei tosiaan ole liian myöhäistä. Ei kai semmonen perusakustinen kitara kovinkaan paljon maksa.
höö?
dragon
25.06.2004 19:34:52
Olen nuorempana harrastanut musisointia (kuoro, piano)

Jolloin sinulla on varmasti ainakin kohtalainen teoriantuntemus sointujen muodostumisesta, skaaloista jne. Joten voit keskittyä paremmin enemmän tekniikan hiomiseen.
Bilharzia
25.06.2004 20:33:22
Aloita.

Kitaransoitossa ei menetä mitään. Se on harrastus joka antaa antamistaan. Niin.. rahaa tietenkin vehkeisiin. Mää suosittelen hommaan jonkun ei-halpiksen jos se kerran akustiseks menis.
www.LifeofDebauchery.Com
Safaweb
25.06.2004 21:34:09
Lisäksi tarvitaan instrumentti, lienee syytä ostaa aluksi jokin (edullinen) akustinen kitara. Olisiko suosituksia? Mielellään joku sellainen, jolla olisi jonkinlainen jälleenmyyntiarvokin.

Yamahalla on aloittelijoille hinta/laatusuhteeltaan sopivia soittimia.
Kamakaavio (inspired by Fortune & Jaristoteles)
Antti1997
25.06.2004 21:51:05
Mun Yamaha taitaa olla C-40. En tosin muista paljonko maksoi. Ainut onglema tällä hetkellä on, kun g-kieli särisee ikävästi.
höö?
Safaweb
25.06.2004 21:55:55
C-80 ja C-40 ovat varmaan yleisimmät kitarat aloittelijoilla.
Kamakaavio (inspired by Fortune & Jaristoteles)
Heavymies
25.06.2004 22:22:55 (muokattu 25.06.2004 22:24:16)
Olen nuorempana harrastanut musisointia (kuoro, piano) ja nyt varttuneemmalla iällä kolmenkympin lähestyessä tekisi mieli jatkaa musiikkiharrastuksen parissa. Jostain kumman syystä tekisi mieli opetella soittamaan kitaraa.

Minkäänlaista aikaisempaa kitarakokemusta ei ole, joten ihan alkeista tässä joutuisi lähtemään liikkeelle. Asun pääkaupunkiseudulla ja työväenopistot näyttävät tarjoavan alkeiskursseja, onko kellään kokemuksia näistä? Mainostavat kyllä, ettei aikaisempaa soittokokemusta tarvita. Vai olisivatko henkilökohtaiset kitaratunnit parempi vaihtoehto?

Ilman muuta kannattaa aloittaa jos kerran kiinnostaa!
Mulla ei ole hyviä kokemuksia noista työväen- ja kansalaisopiston tunneista. Yksityiset on parempia mun mielestä. Opettaja pystyy keskittymään vain yhden opettamiseen ja näin opetus paljon tehokkaampaa. Sitten saa myös itse valita mitä haluaa oppia. Noissa opistoissa mennään aina jonkun tietyn kaavan mukaan. En väitä etteikö se olisi hyvä, mutta se ei välttämättä ole kovin kiinnostava ja silloin saattaa kinnostus loppua. Jos on aikasempaa kokemusta niin se on plussaa koska teoria saattaa olla vähän helpompaa. Kitara kouraan ja menoks.

EDIT: Noi edellämainitut Yamahan c-40 ja c-80 on hyviä vaihtoehtoja ekaks kitaraks.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
Killer J
26.06.2004 15:42:13
Jos minä olisin sinä, niin jatkaisin vaan sitä pianonsoittoa ja unohtaisin kitaroinnin.
"If I had any feelings, I would have them right now."
Fortune
26.06.2004 15:52:31
Jos minä olisin sinä, niin jatkaisin vaan sitä pianonsoittoa ja unohtaisin kitaroinnin.

Höh, jos kiinnostaa kitara, niin totta hemmetissä semmoinen sitten otetaan kouraan.

Ei pidä pidätellä itseään millään tavoin, sillä tavoin oppii nauttimaan elämästään.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Taata
26.06.2004 18:01:47
Kiitos kaunis kaikille kannustuksesta ja kommenteista.

Tuo Yamaha kai se on sitten hankittava jonakin päivänä. Pianoharrastuksen jatkaminen olisi muuten hyvä ajatus, mutta silloin pitäisi hankkia isompi asunto, kitara tulee halvemmaksi ;)
Keep on rockin' in the free world!
Fortune
26.06.2004 19:52:55
Pianoharrastuksen jatkaminen olisi muuten hyvä ajatus, mutta silloin pitäisi hankkia isompi asunto, kitara tulee halvemmaksi ;)

Niinhän sä luulet ;)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
BeeKoo
26.06.2004 20:39:21
Vai olisivatko henkilökohtaiset kitaratunnit parempi vaihtoehto?

Osta niin henkilökohtaista ja hyvää opetusta kuin suinkin perstasku antaa myöten. Tietyillä reunaehdoilla voi sanoa, että one-on-one-opetuksessa on paremmat mahdollisuudet saada tehokkaampaa opetusta kuin isossa ryhmässä. Varmasti löytyy myös sellaisia yksityisopettajia, jotka eivät vaadi ennalta oppilaalta minkäänlaista (soitto)kokemusta. Mitä nopeammin ja tehokkaammin ne perusasiat (soittoasennot, yms.), sitä nopeammin päästään kiinni itse asiaan.

Sähkökitaran ostaisin heti kättelyssä minä. Tässä sama homma kuin tuossa opettajan hankkimisessa eli rahaa riittävästi mukaan. "Kenenkään ei kannata ostaa halpaa"-periaate toimii erinomaisesti. Keppejä saa myös käytettynä. Kitarapajalta Helsingistä luulisi saavan asiantuntevaa opastusta ja jämäköitä soittopelejä. Muitakin paikkoja lienee.:)

Eikun opettelemaan, saattaa kypsemmällä iällä teini-iän keskittymisvaikeuksien hävittyä käydä tuo oppiminen yllättävänkin nopeasti. Tanhujahan harrastaa kansa, kitaraa soittavat vain jumalat. Vai oletko kuullut tanhujumalasta?;)
hessurf
26.06.2004 20:55:30
Eiku opettelemaan. Scuttele Buttin'!! Ei nyt ihan. Soinnut vaan opettelee ensinnä
Ben_D
26.06.2004 22:00:31

Yksi vaihtoehto on, että et ota mitään opettajaa, vaan opettelet itse. Kyllä ne soittoasennot ja tekniikat sieltä löytyy. Ja ainahan voi kysyä neuvoa joltain kokeneemmalta.

Sopiva määrä teoriaa ja käytäntöä + hemmetisti reeniä. Kyllä se Siperia opettaa ;)
hessurf
26.06.2004 22:03:23
totta
Väinämöinen
27.06.2004 22:05:20
Aloita soittaminen. Toteuta tämä parhaaksi katsomallasi tavalla.
Mykkä kissa on mauton.
PlasmaDemon
27.06.2004 23:48:28
Kannattaa aloittaa.
Osta joku Yamaha. Esimerkkinä Yamaha C-40.
Everybody assholes are assholes. I die then, when is its time...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)