Aihe: Täppäilyjuttu
1 2
Slipknotisti
12.03.2003 12:28:29
Olisko jollai antaa jotai vinkkii siitä, kuinka soitetaan oikealla kädellä =)
Siis silloin kun käytetään kaikkia neljää sormea (peukalo ei ole sormi) täppäyksee? Ku "normaalisti" yhdellä sormella täpätään nii siinähän lyödään kieltä vasten ja samalla hieman "sivullepäin" että vas.käden painama sävel jää soimaan. Kuinka tämä toimii neljällä sormella tiluttaessa, onko siihen jotain kikkaa vaa pitääkö vaa harjotella? Ku tuntuu ettei sitä "sivullepäin lyöntiä" tunnu ehtivän ja pystyvän tekemään. Toivottavasti joku sai selvää mitä tarkoitin tällä kaikella, tekstini sekavuus yllätti itsenikin =)
lxi
12.03.2003 12:43:20
Hm, itse en koskaan ole erityisemmin joutunut painamaan sormea sivuun saadakseni äänen soimaan. Soundiasetuksistahan tämä riippuu. Särön ja kompressoinnin määrä vaikuttaa ilman muuta.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Tmp
12.03.2003 16:10:07
peukalo ei ole sormi

Menee aiheen viereistä mutta: Miksi peukalo ei olisi sormi? Eikö isovarvas ole varvas?
lxi
12.03.2003 16:15:09 (muokattu 12.03.2003 16:15:30)

Menee aiheen viereistä mutta: Miksi peukalo ei olisi sormi? Eikö isovarvas ole varvas?

Jotenkin anatomisesti määritellen peukalo ei liene sormi. Emminä ossaa selittää, näin olen vain ymmärtänyt. Liittyi kai jotenkin nivelten määrään tms.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
PekKampela
12.03.2003 20:37:33

Eikö isovarvas ole varvas?

Ei se si nenäkään vois olla?
Juna sanoo "Tsuku zu xu"
Miikathebest
12.03.2003 20:53:23

Aivan sama onko peukalo sormi, mutta voihan silläkin täppäillä.
Onhan se tosi vaikeaa täppäillä 4 sormella.(Ainakin omilla taidoilla) Pitäis varmaankin vaan harjotella ahkerasti.
geeta shredda
12.03.2003 21:06:16
tärkein kysymys : missä ajattelitte tarvitsevanne kaikkia oikean käden sormia ?
ei mulle ainakaan tule mieleen kun joku hassu 8n sormen kromaattinen paska jonka vois vetää string skippinkinäkin yhdellä kädellä
Eclipse
13.03.2003 10:35:44

Noniin, onhan se sormi, jos ihmisellä on 10 sormea. Soittohommissa peukaloa ei kuitenkaan jostain syystä pidetä sormena. Johtuiskohan siitä, että peukalolla ei voi soittaa samalla tavalla kuin muilla sormilla.
ryynikuolettaja
16.03.2003 12:37:58
ei mulle ainakaan tule mieleen kun joku hassu 8n sormen kromaattinen paska jonka vois vetää string skippinkinäkin yhdellä kädellä

Se on näyttävää. Ite en kannata sellasta. Oon kyl opetellu soittaa jotain tapping juttuja useammalla sormella, mut ne oli suht simppeleitä mitkä nykyään soitanki vaan keskarilla:)
aon
16.03.2003 20:43:36

Noniin, onhan se sormi, jos ihmisellä on 10 sormea. Soittohommissa peukaloa ei kuitenkaan jostain syystä pidetä sormena. Johtuiskohan siitä, että peukalolla ei voi soittaa samalla tavalla kuin muilla sormilla.

Pianolla nyt ainakin pidetään.
Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista.
Huevos
17.03.2003 12:14:14

kysymys:

Mihin tarvitsee neljän sormen täppingiä? Siis, tarkotan ihan vaan sitä, että soittasitko siis sointuja vai jotain ihme tilutusta vai mikä se juju on?
Parantava_Suru
17.03.2003 21:02:06

kysymys:

Mihin tarvitsee neljän sormen täppingiä? Siis, tarkotan ihan vaan sitä, että soittasitko siis sointuja vai jotain ihme tilutusta vai mikä se juju on?

Kattos vaikka bodomin bodom after midnight live in korea.Siinä laiho vetää ainaski kahden sormen tappingia.
kimurantti1
17.03.2003 21:52:53

siis kaikilla 8 sormella kun osaa soitta niin siinähän voi soittaa vaikka mitä. sitä paitsi OMASTA MIELESTÄNI tapping(siis nimen omaan 8sormen tapping) on hienoin kitaran soittotekniikka mitä on
Kimurantti on homojen kunkku!
geeta shredda
17.03.2003 23:23:43

siis kaikilla 8 sormella kun osaa soitta niin siinähän voi soittaa vaikka mitä. sitä paitsi OMASTA MIELESTÄNI tapping(siis nimen omaan 8sormen tapping) on hienoin kitaran soittotekniikka mitä on

no pistäppä sitten pari likkiä tänne, joissa TARVITSEE 8 sormen tappingia. itse kyllä hallitsen kyseisen tekniikan, mutta suurin osa käyttämästäni tappingeistä selviytyy kahdella oikean käden sormella.
geeta shredda
17.03.2003 23:25:18

Kattos vaikka bodomin bodom after midnight live in korea.Siinä laiho vetää ainaski kahden sormen tappingia.

..jonka senkin voisi soittaa pelkällä vasemmalla kädellä jos legato olisi kunnossa (en tosin väitä etteikö se laiholla olisi, koska en tiedä onko). tarkoitan siis sitä kromaattista juttua
randy
18.03.2003 13:19:06
http://www.guitartricks.com
Siellä on täppäys ohjeet, tai paremminkin täppäyskurssi...kannattaa käydä kattomassa (ja oppimassa)
wilo
19.03.2003 13:44:39 (muokattu 19.03.2003 13:45:51)
Eikös tämän tekniikan suvereeni hallitsija Jennifer Batten soittele niin, että oikea käsi on asetettu nauhojen suuntaisesti kuten vasenkin käsi, ranne eri suuntaan tietty? Pull-off tehdään sitten samoin kuten vasemmalla kädellä eli periaatteessa koukistamalla sormea.

Ai niin - miten niin peukalossa muka on eri määrä niveliä kuin muissa sormissa (tai varpaissa)? Kolme niveltä per sormi tai varvas.
kimurantti1
19.03.2003 20:15:14

no pistäppä sitten pari likkiä tänne, joissa TARVITSEE 8 sormen tappingia. itse kyllä hallitsen kyseisen tekniikan, mutta suurin osa käyttämästäni tappingeistä selviytyy kahdella oikean käden sormella.

Opetteleppa vaikka se Jennifer Battenin versio kimalaisen lennosta, ja kysy sitten että missä sitä käytetään...sitä paitsi minkätakia tänne pitäisi laitta niitä likkejä, ei minunkan mielestä missään yksittäisissä likeissä 8 sormea tarvitse, mutta soitappa kokonainen soolo 8 sormen tappingilla, aika haastavaa puuhaa sitä paitsi se näyttääkin perkeleen hienolta=)
Markley
23.07.2005 22:31:08
Pojat! Ladatkaa EVH guitar solo video vuodelta '83!! Siinä näette, että peukalo on sormi muiden joukossa.. "myös täppäilyssä"
Leper Messiah
23.07.2005 23:28:27 (muokattu 23.07.2005 23:29:57)
kyllä hienointa täppäilyä minun mielestäni edustaa Adam Fularan tekoset. kaksikaulasella kitaralla vetää mm. Scott Joplinin maple leaf ragin ja bachia vetelee kanssa.on jätkällä ilmeetkin kohillaan... mutta nuo ompi sitten vähän hankalampi vetää yhellä kädellä....heheh.

http://adam.fulara.com/e.php?g=music

tuossapa noita näkyy.
Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)