IommI 17.08.2005 11:48:56 | |
---|
Moro oon itte nyt soittanu vuoden sähkökitaraa suoralla c- vireellä, toiset sanoo että vaihdan sen vain sormen napsautuksella e-vireeseen.. mutta kun kaikki biisit on opeteltu tällä ensimmäisellä vireellä.. kertokaa vähä omista menetelmistä.. |
Sanchez 17.08.2005 14:40:41 | |
---|
Siis täh? Nyt en ymmärtänyt. "There is no sin except stupidity" --Oscar Wilde |
Krice 17.08.2005 14:49:22 | |
---|
kertokaa vähä omista menetelmistä.. Minulla on sellainen menetelmä, että soitan normaalilla vireellä. Ihmeviritykset sikseen. |
enema 17.08.2005 17:19:32 | |
---|
Soitan sanotaanko poikkeuksetta normaalilla vireellä. Turhia vaihtelemaan. Joskus laitan ehkä droppedin koska sillä on tietyt riffit helpompia soittaa. En ota vastuuta mistään tämän viestin neuvojen takia aiheutumista vahingoista. |
Swan 17.08.2005 17:44:18 | |
---|
Pitkät piuhat, kun pähkäilin termiä "suora x-vire". Meinaatko tässä siis C-F-Bb-Eb-G-C-virettä eli standardivirettä kahta sävelaskelta matalampana? Itselleni tuosta vireestä tulee ensimmäisenä mieleen Göteborg-metalli vaijerimaisine 5150-saundeineen. Negatiivisia assosiaatioita siis, sillä en hirveästi välitä ko. musiikista. Sormia napsauttamalla tuosta saa standardiivireen capon avulla, mutta tällöin otelautamerkkejä ei voi käyttää yhtä helposti apuna ylemmissä asemissa kuin standardivireessä. Joka tapauksessa aivan samalla logiikalla pelataan, eli ongelmia soittoon ei pitäisi syntyä vireen vaihdonkaan jälkeen. Itse kuitenkin pidän standardivirettä saundiltaan parhaimpana, ärisee parhaiten. |
Quu 17.08.2005 17:54:59 | |
---|
Minulla on sellainen menetelmä, että soitan normaalilla vireellä ja välillä dropped-D:llä. Ainoa kerta kun rupesin miettimään ihmevirityksiä oli silloin kun murtui oikean käden etu- ja keskisormi. Osta multa floikkajammu pois.
Hinta: 300e/käypä tarjous |
elbowski 17.08.2005 21:59:43 | |
---|
Itte soittelen hyväksi havaitsemallani CGDGBE-vireellä, ja tuon saa parissa sekunnissa vaihettua takaisin standardiksi. Virettä vaithelen melkein päivittäin, yksin soittaessa. Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45 |
IommI 18.08.2005 11:51:55 | |
---|
Pitkät piuhat, kun pähkäilin termiä "suora x-vire". Meinaatko tässä siis C-F-Bb-Eb-G-C-virettä eli standardivirettä kahta sävelaskelta matalampana? Itselleni tuosta vireestä tulee ensimmäisenä mieleen Göteborg-metalli vaijerimaisine 5150-saundeineen. Negatiivisia assosiaatioita siis, sillä en hirveästi välitä ko. musiikista. Sormia napsauttamalla tuosta saa standardiivireen capon avulla, mutta tällöin otelautamerkkejä ei voi käyttää yhtä helposti apuna ylemmissä asemissa kuin standardivireessä. Joka tapauksessa aivan samalla logiikalla pelataan, eli ongelmia soittoon ei pitäisi syntyä vireen vaihdonkaan jälkeen. Itse kuitenkin pidän standardivirettä saundiltaan parhaimpana, ärisee parhaiten. Saattaa kuulostaa tyhmältä tuo meikäläisen kysymys mutta ikinä en ole missään ottanut tunteja tai vastaavaa, vuoden rämpytelly.. toisin sanoen en tiedä kitaran vireistä vittujakaa... mutta kyllä osaan sillä jonkin verran soittaa... ajattelin kysäistä että onko jollain muulla käytössä tätä virettä... |
moottorisaha 18.08.2005 12:26:29 | |
---|
Ei vittu hei, katsokaa nyt vähän noita viestejä. :) "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
nahkalipsi 18.08.2005 12:27:56 (muokattu 18.08.2005 12:28:56) | |
---|
blää, olkoot :D meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti ! |
disarm 18.08.2005 14:44:52 | |
---|
Saattaa kuulostaa tyhmältä tuo meikäläisen kysymys mutta ikinä en ole missään ottanut tunteja tai vastaavaa, vuoden rämpytelly.. toisin sanoen en tiedä kitaran vireistä vittujakaa... mutta kyllä osaan sillä jonkin verran soittaa... ajattelin kysäistä että onko jollain muulla käytössä tätä virettä... Siis mitä virettä? Ei pahalla mutta kukaan ei tajua mitä yrität selittää. Viritä kitara vaikka tuolla, 99% kitaristeista tekee sen noin. http://terock.net/kurssi/viritys.htm emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me |
IommI 18.08.2005 14:56:37 | |
---|
Siis mitä virettä? Ei pahalla mutta kukaan ei tajua mitä yrität selittää. Viritä kitara vaikka tuolla, 99% kitaristeista tekee sen noin. http://terock.net/kurssi/viritys.htmJees.. kiitoksia kokeilen tällä... |
moottorisaha 18.08.2005 16:14:37 | |
---|
Ei pahalla mutta kukaan ei tajua mitä yrität selittää. Eikä suurin osa jengistä tunnu tajuavan ettei kukaan vuoden soittanut kitaristi kysele tuollaisilla sanamuodoilla tuollaisia kysymyksiä. Vertailkaapa nyt noita ihmeviestejä mitä on lähiaikoina tullut... "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
ps3t 18.08.2005 16:38:41 | |
---|
Minulla on sellainen menetelmä, että soitan normaalilla vireellä. Ihmeviritykset sikseen. Mikä sitten on normaali vire nykypäivänä? Tarkoitit varmastikin e- virettä, mutta "ihmevirityksiä" löytyy melkein joka bändiltä. Life is shit and then you fucking die. |
Krice 18.08.2005 16:49:02 | |
---|
Mikä sitten on normaali vire nykypäivänä? Tarkoitit varmastikin e- virettä Joo. Kyseisen vireen normaalius johtuu varmaan siitä miten saadaan otettua soinnut, ja myös kitaran rakenteesta. Ei sitä varmaan ihan sattumalta keksitty. Ainakaan aloittelijan ei pitäisi kiusata itseään dropped ym. vireillä, vaikka kaikki coolit mättömetalliyhtyeet sellaista käyttäisivätkin. Toinen idioomi on se paksujen kielten viehätys, ja sitten niitä ei saa viritettyä normaalivireeseen ilman, että kaula menee mutkalle. No jokaisen oma asiahan se, millä tavalla annostelee tyhmyyttään... |
disarm 18.08.2005 16:53:50 (muokattu 18.08.2005 16:54:46) | |
---|
Eikä suurin osa jengistä tunnu tajuavan ettei kukaan vuoden soittanut kitaristi kysele tuollaisilla sanamuodoilla tuollaisia kysymyksiä. Vertailkaapa nyt noita ihmeviestejä mitä on lähiaikoina tullut... Kirjoitusasussa kieltämättä parantamisen varaa ja viesti olisi sopinut paremmin aloittelijoiden palstalle. Mutta jos kaveri on soitellut ja väsäillyt biisejä jollain härvirityksellä niin on jo korkea aika oppia virittämään oikein. Joku näppärä voisi melkein väsätä FAQn. kitaran virityksestä tonne aloittelijoiden osastoon, kun sitä aika usein kuitenkin kysellään. emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me |
Explorer 18.08.2005 16:55:50 | |
---|
kertokaa vähä omista menetelmistä.. No kun kerran kysyt. Mulla on sellainen menetelmä, että viritän kitaran haluamaani vireeseen ja soitan sillä sitten. Toimii. Interstellar overdrive. |
simosiili 18.08.2005 20:38:32 | |
---|
Moro oon itte nyt soittanu vuoden sähkökitaraa suoralla c- vireellä, toiset sanoo että vaihdan sen vain sormen napsautuksella e-vireeseen.. mutta kun kaikki biisit on opeteltu tällä ensimmäisellä vireellä.. kertokaa vähä omista menetelmistä.. mene ekaks kouluun, opettele sanonmaan asiasi äläkä maraile iha ihme juttui :D ei tos niinku ees ollu mitää juttua :D roknroll |
nahkalipsi 18.08.2005 21:29:41 | |
---|
No kun kerran kysyt. Mulla on sellainen menetelmä, että viritän kitaran haluamaani vireeseen ja soitan sillä sitten. Toimii. Mul on samanlainen menetelmä, toimii aika hyvin. meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti ! |
Arcane 19.08.2005 07:10:10 | |
---|
Mulla on semmonen menetelmä, että yksi kitara on E-virettä varten ja toinen tullaan optimoimaan D-vireeseen. Koska nuo on aika pitkälti ne vireet joilla soitan, systeemi on hyvä. Ostan Line6 FloorBoardin! Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37 |