Aihe: Kitaran kielet kireälle.
1
Nordic
28.08.2005 21:45:57 (muokattu 28.08.2005 21:49:02)
Elikkä opettelen soittamaan sähkökitaralla Rautiaisen biisiä. APuna on Guitar Pro 4. Tuolta kappaleen asetuksista näin että matalin kieli oli viritetty D3 :si. Aloin tuota paksuinta sitten kiristämään. muuta alkoi pelottamaan. Se on ollut D2 tähän asti, voiko sitä kiristää D3:ksi ilman vaurioita kitaralle. Meinaan että olenko ymmärtänyt jotain ihan väärin, kun olen vasta aloittelija. Viritysmittarin avulla siis katson että onko tuo D2,3 vai E4,5 vai mikä.. Mittarin merkki on Seiko SAT500.
MasK oF SaNiTY
28.08.2005 21:55:04
Elikkä opettelen soittamaan sähkökitaralla Rautiaisen biisiä. APuna on Guitar Pro 4. Tuolta kappaleen asetuksista näin että matalin kieli oli viritetty D3 :si. Aloin tuota paksuinta sitten kiristämään. muuta alkoi pelottamaan. Se on ollut D2 tähän asti, voiko sitä kiristää D3:ksi ilman vaurioita kitaralle. Meinaan että olenko ymmärtänyt jotain ihan väärin, kun olen vasta aloittelija. Viritysmittarin avulla siis katson että onko tuo D2,3 vai E4,5 vai mikä.. Mittarin merkki on Seiko SAT500.

D3 on niinkuin tavallista E:tä kaksi askelta alas.. eli löysemmäs
Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä!
Nordic
28.08.2005 22:07:14
D3 vetää kielen kireämmälle kuin D2. Näin viritys mittarini näyttää. Ja tuo D3 alkaa olemaan pelottavan kireällä, koska pelkään kitaran kaulan kärsivän. Katkaisin juuri korkeimman kielen virittämällä sitä E4:stä E5:teen. Tulikohan tehtyä taas tyhmyyksiä? Onneksi on varakielisetti.
disarm
28.08.2005 22:17:59 (muokattu 28.08.2005 22:18:28)
D3 vetää kielen kireämmälle kuin D2. Näin viritys mittarini näyttää. Ja tuo D3 alkaa olemaan pelottavan kireällä, koska pelkään kitaran kaulan kärsivän. Katkaisin juuri korkeimman kielen virittämällä sitä E4:stä E5:teen. Tulikohan tehtyä taas tyhmyyksiä? Onneksi on varakielisetti.