unsoberjames 20.07.2005 22:09:59 | |
---|
tiedustelisinkin niiltä jotka soittelette strato-mallisilla skeboilla, että soitatteko plekun kanssa keskimikin vasemmalla vai oikealla puolella. oma ongelmani on - varsinkin alternate pickingiä harrasteessani käteni hakeutuu luonnollisestikin keskustaan ja hakkaa keskimikkiin. olen yrittänyt pakottaa sitä jommallekummalle puolelle (huom. tässä viestissä ei ole kyse piilevästä poliittisesta suuntautumisesta) mutta en saa ongelmaa korjattua. kellään mitään kikkaa? |
Carpenter 20.07.2005 22:13:48 | |
---|
Käytä pieniä plekuja (esim. Jazz 3). Silloin sen ei pitäisi mikkiin osua. |
ezki82 20.07.2005 22:23:40 | |
---|
Laskee mikkiä vähän alaspäin...? Huominen on monesti viikon kiireisin päevä. |
Krice 20.07.2005 23:14:35 | |
---|
Minulla on tuossa uudessa Ibanezissa vähän sama juttu. Soitan täsmälleen keskimonomikin kohdalta. Siinä on vielä semmoiset tapit mitkä on just keskikohdalta korkealla. Voikohan niitä säätää jotenkin yksitellen alemmas.. Ruuvasin itse mikin niin alas kuin sain (muistaakseni), mutta ne pari tappia on silti aika korkealla. |
meridius 21.07.2005 09:19:28 | |
---|
Siirrät kättä. En suosittelisi ratkaisemaan tätä vaihtamalla plektraa taikka missään tapauksessa laskemaan mikkiä vain tämän takia. Ellei sitten koko ongelma johdu siitä, että mikki on säädetty liian ylös - mutta sillon on saundi muutenkin huono, kun magneetit vetää kieliä niin että heikompaa hirvittää. Kummalta puolelta soitat riippunee myös siitä, millasen saundin kulloinkin haluat. Ainakin stratossa saundi muuttuu pikkasen riippuen mistä kohdasta soitat, etenkin kun värittää hommaa vielä mikkivalitsimen käytöllä. Mulla on siis normaalit straton ykskelaiset ja vintage-tyyppinen talla, joka ei estä käden siirtämistä reilustikin taaksepäin. Keskimikki on ala EEstä 2 mm ja ylä eestä 1,6 mm, kun painaa kielen alas viimeseltä nauhalta. - meridius -
it's better to seek forgiveness than to ask permission |
Black Star 21.07.2005 11:53:27 | |
---|
Minä olen ratkaissut ongelman laskemalla mikin niin alas kuin mahdollista kun en sitä muutenkaan käytä. Over the Wall!!! |
Krice 21.07.2005 12:03:34 | |
---|
Siirrät kättä. Vähän outo neuvo, jos on esimerkiksi soittanut niin kauan, että se käsi vain automaattisesti hakeutuu omalle kohdalleen. |
oiva tumpeloinen 21.07.2005 12:15:42 | |
---|
Vähän outo neuvo, jos on esimerkiksi soittanut niin kauan, että se käsi vain automaattisesti hakeutuu omalle kohdalleen. Älä kangistu tapoihisi ;). Kyllä se taitaa olla niin, että on noin viisi vaihtoehtoa hoitaa ongelma: 1. keskity pikkaukseen, ettet raasta niin syvältä 2. vaihda plärä pienempään, jos ykköskohta ei maistu 3. laske mikkiä 4. siirrä kättä 5. ota keskimikki pois, niin ei häiritse enään Listauksessa ei ole mitään loogista järjestystä, mutta siinä ne vaihtoehdot jotakuinkin on. Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
meridius 21.07.2005 12:59:42 | |
---|
Vähän outo neuvo, jos on esimerkiksi soittanut niin kauan, että se käsi vain automaattisesti hakeutuu omalle kohdalleen. Voi olla. Uskon, että ns. lihasmuistia (ei tiedostetut nopeat liikeradat) voi muuttaa tekemällä saman asian jonkun aikaa tietoisesti toisin. Homma hidastuu eikä soitto kulje vähään aikaan, mutta kehitystä tapahtuu silti. Tykkään siis itse muuttaa jotain soitossani, enkä soittimessani, jos tulee jotain konflikteja kepin ja käden välillä. Neuvo perustuu myös mieltymykseeni hakea eri fiiliksiin sopivia saundeja eri kohdilta kieliä näppäilemällä, joten oma käteni ei tunne käsitettä "oma kohta". - meridius -
it's better to seek forgiveness than to ask permission |
Krice 21.07.2005 15:14:26 | |
---|
5. ota keskimikki pois, niin ei häiritse enään Tämä voisi olla ihan kelpo vaihtoehto. Ei tuo nyt kuitenkaan niin paljoa rasita, koska en pickaa kuitenkaan kovin syvältä. Joskus kuitenkin rapsuu niihin pitkiin tappeihin.. |
McNulty 21.07.2005 15:18:43 | |
---|
...käteni hakeutuu luonnollisestikin keskustaan ja hakkaa keskimikkiin... kellään mitään kikkaa? Minulla on sama ongelma... pikkaan juuri keskimikin kohdalta. Tätä ongelmaa ei kovin usein esiinny kun soittelen Gibsonin tuotteilla (H/H-mikitys) mutta Charvel Model 4:sta olen joskus napannut koko keskimikin helkkariin kun se on ruvennut siinä ärsyttämään. Rear-routed vielä kaiken lisäksi, joten mikkiä ei kyseisessä pelissä kauhean alas saa ruuvattua. Pleksillisessä skitassa tuon pitäis onnistua hieman paremmin... tuon mikin laskemisen siis. Jollet keskimikkiä käytä/tarvitse niin se kannattaa melkeinpä irroittaa kokonaan. Siististi tietysti että sen saa tarvittaessa takaisin kiinni :) Tällöin se ei ole siinä häiriköimässä soittoa joka varmastikin on aina etusijalla. "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Mrezzye 21.07.2005 16:46:21 (muokattu 21.07.2005 16:53:47) | |
---|
5. ota keskimikki pois, niin ei häiritse enää
Näijn! Uskon, että ns. lihasmuistia (ei tiedostetut nopeat liikeradat) voi muuttaa tekemällä saman asian jonkun aikaa tietoisesti toisin Ei tuu mitn. Olen yrittänyt parikin kertaa opetella soittamaan Stratolla, Ibanezilla, Jacksonilla, Fernandesilla tms. kitaralla, jossa volumepotikka on kielten alla, enkä perhana ole onnistunut sitten millään. Alkuaikojen kitaroissani volapotikka oli taempana, joten oikean käden tekniikkani on kehittynyt niin, että pikkurilli hakkaa siihen potikkaan aina ohuemmilta kieliltä soitettaessa. Kaikki eo. kitarani olen joutunut modaamaan siirtämällä potikan muualle. Sama juttu sen keskimikin kanssa. Yleensä olen ruuvannut sen ihan pohjaan. Mulle tämä on riittänyt. Opittua on todella vaikea ja hemmetin hidas lähteä muuttamaan. Joten, jos se keskimikki ei ole mitenkään tärkeä, niin pois vaan, jos alasruuvaus ei riitä.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
Explorer 21.07.2005 17:11:17 | |
---|
kellään mitään kikkaa? 2 vaihtoehtoista kikkaa: 1. keskimikki pois 2. vaihda kitaraa New Millennium Cyanide Christ. |
Hesrock 21.07.2005 20:25:16 | |
---|
Oon yrittänyt vähän kokeilla eri tapoja mihin tukea käsi ja oon tukenut sitä ,tallaan, tällöin voi soittaa keskimikin ja tallamikin välistä, ja itse ainakin voin soittaa huomattavasti nopeampaakin näin kuin mitä muuten voisin |
Hohhoijaa 21.07.2005 21:15:45 | |
---|
tiedustelisinkin niiltä jotka soittelette strato-mallisilla skeboilla, että soitatteko plekun kanssa keskimikin vasemmalla vai oikealla puolella. No se nyt vähän riippuu fiiliksestä, mielialasta ja vähän sukkien väristäkin. Varmaan ehkä enemmän tuolla oikealla puolen. Tietynlaisia melodioita soittaessa plektra on miltei tallassa kiinni. |
taikakameli 21.07.2005 21:23:27 (muokattu 21.07.2005 21:28:25) | |
---|
Laskee mikkiä vähän alaspäin...? Ei tätä, soundi ja äänenvoimakkuus kärsii! Mä käytän lähes pelkästään keskimikkiä, ja kun en käytä sitä niin sitten talla. Kaulamikki on erittäin harvoin käytössä. Niin, soitan siitä kaula- ja keskimikin välistä Turha koittaa, Matlock voittaa! |
atimoc 21.07.2005 22:11:54 | |
---|
Just tätä, soundi paranee! Mulla on kaikissa kitaroissa ruuvattu kaula- ja keskimikit melkein pleksiin kiinni. Tykkään, eikä plekukaan kolise stratossa mihinkään. Tarvitko GMail-inviten? Laita mailia.
"Saa olla viimeinen kerta kun soitan humppaa. Sen jälkeen tulee jotenkin väkivaltainen olo." -Strutsi |
Henko 21.07.2005 22:29:04 | |
---|
Osukoon pleku mikkiin. Mulla on stratojen keskimikin kuoret kulunu ihan pyöreeks. Mut ei o soittoa haitannu. Samoin on kielet jättäny mikkeihin värähtelyn jälkiä, vaik on normaali vire, paksuhkot kielet eikä mikitkään oo mitenkään korkealla. Tee työtä jolla on tarkoitus - soita bändissä! |
Faceless 24.09.2005 21:35:49 | |
---|
Mulla on joskus napsunut kokoajan plektra straton pleksiin, mutta kun tekniikka on parantunut niin ei osu enää. |
Cruzzi 25.09.2005 10:31:22 | |
---|
niin mä ainakin tein että laskin vaan sen keskimikin ihan alas, koska mulla on tuo sama ongelma. Enkä käytä keskimikkiä sit ollenkaan, hyvin pärjää kahella. Mittään vitun feta paskaa... |