Aihe: Kitaran äänittäminen Fruity Loopsilla
1
silhouette
29.08.2016 20:48:51

Tuli hommattua FL Studio-ohjelma ja en oikein ymmärrä, että kuinka saada äänitettyä sillä kitaraa. Vaihtoehtoja on ilmeisesti aika paljon, joko soittaa livenä instrumentin tai sitten tehdä kitarat nuoteilla tai tablatureilla. Olenko oikeassa?

Yksi ongelma on ainakin se, että FL Studio ei reagoi ollankaan mun kitaraan ja Lexiconin äänikorttiin ja muutenkin mulla on vaikeuksia hahmottaa miten ja mikä olisi paras tapa äänittää ko. ohjelmalla kitaraa. Viitsisikö ja jaksaisiko joku vähän kokeneempi ohjelmienkäyttäjä neuvoja ja käydä mun kanssa hieman läpi tätä asiaa? Kiitoksia!
Aina voi yrittää.
pappasfin
31.08.2016 19:58:55 (muokattu 31.08.2016 20:01:23)
silhouette: Tuli hommattua FL Studio-ohjelma ja en oikein ymmärrä, että kuinka saada äänitettyä sillä kitaraa. Vaihtoehtoja on ilmeisesti aika paljon, joko soittaa livenä instrumentin tai sitten tehdä kitarat nuoteilla tai tablatureilla. Olenko oikeassa?

Yksi ongelma on ainakin se, että FL Studio ei reagoi ollankaan mun kitaraan ja Lexiconin äänikorttiin ja muutenkin mulla on vaikeuksia hahmottaa miten ja mikä olisi paras tapa äänittää ko. ohjelmalla kitaraa. Viitsisikö ja jaksaisiko joku vähän kokeneempi ohjelmienkäyttäjä neuvoja ja käydä mun kanssa hieman läpi tätä asiaa? Kiitoksia!

Moi,

Sun pitää kertoa FL-studiossa mitä äänkorttia/ajuria käytät ja samassa voit määritellä taajuuden siellä esim. 44.100 tai 48.000 riippuen mitä se äänikortti tukee jne..

Kun sulla on sitten määritetty tuonne ohjelmaan oikea äänikortti ja se toimii niin sitten itse äänityksessä sun on kerrottava ohjelmalle, mistä lähteestä haluat äänittää.

Mä väsäsin todella äkkiä ohjetta kasaan, joka ei varmaan ole paras mahdollinen mutta kertoo ainakin sen mistä tuo äänikortti asetus laitetaan ja miten voi lähteä äänittämään. Ohje on todella siis pikanen ja epätäydellinen mutta antaa vähän osviittaa hommaan ja ehkä tuolla pääsee alkuun. Ohje löytyy linkistä ja se on Wordpadilla tehty eli löytyy joka windowsilta ;D

https://www.dropbox.com/s/assldxxay … ivalinta_asetuksia_aanitys.rtf?dl=0

HUOM! Ohjeen pohjana on vanha FL-studio 9 ja uusimmat varsiot FL-studiosta varmaankin voi olla erinäköisiä, idea lienee kuitenkin samankaltaista :D

HUOM! äsken testasin tuota niin vähän joutuu hiirellä liikuttamaan alaspäin reilusti että löytyy aina se seuraava kuva johon tekstit viittaa, ei menny asemointi ihan kohdilleen :D
PappaSFin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)