Seek And Destroy 12.02.2005 23:50:24 | |
---|
Eli kannattaako ottaa kitaraopettaja vai ihan itseopetusta? |
blastoff 12.02.2005 23:53:51 | |
---|
Kannattaa. "Hey, It's the sun and it makes me shine" |
Härski 12.02.2005 23:54:40 | |
---|
Kannattaa. Komppaan. |
Seek And Destroy 12.02.2005 23:57:42 | |
---|
Mut jos ei haluu soittaa sitä mitä soitonope on aatellu ? :/ se mua on aina vaivannu |
k... 13.02.2005 00:03:33 | |
---|
Mut jos ei haluu soittaa sitä mitä soitonope on aatellu ? :/ se mua on aina vaivannu Hankit open joka opettaa sitä mitä haluut oppia. Tosin yleensä kaikki semmonen mikä soitossa kiinnostaa vähiten opettaa yleensä eniten eli semmosesta on yleensä eniten hyötyä noin niinku yleisesti katsoen. Kannattaa siis sopia open kanssa kuinka paljon haluut minkäkinlaista opetusta. Nää varmaan pätee vaan yksityisopetukseen. |
Peoplez 13.02.2005 01:50:49 | |
---|
Kyllä mäkin oon sitä mieltä että ainakin alkuun pääsee paremmin jos joku opettaa. Niitä opettajia on ihan semmosia kivojakin jotka ei pakota sua soittaan mitään paskaa. Itse kävin opetuksessa ehkä vuoden. "With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done" |
nicholai 13.02.2005 02:45:20 | |
---|
Tosin yleensä kaikki semmonen mikä soitossa kiinnostaa vähiten opettaa yleensä eniten... Samaa mieltä. Ei varmana ainakaan haitaks oo jos osaa eri tyylisiä kikkoja tjsp, vaikka ei oiskaan juuri sitä mitä ite tykkää soittaa. Itse olen ainakin tyytyväinen opetukseen mitä on ollut muutaman viikon. Mistä löytyy tuo harjoitus, joka tekee mestariksi? :) |
overthewall 13.02.2005 03:10:48 | |
---|
Eli kannattaako ottaa kitaraopettaja vai ihan itseopetusta? Ei oppi ojaan ainakaan kaada. Kannattaa kokeilla niin kauan kun tuntee että siitä on hyötyä. Täytyy kyllä sanoa että en itse pitäisi siitä että joku antaa mulle käskyjä kuinka pitää tehdä. Pidemmän päälle jonkun alaisena oleminen tekee ihmisen vaan tyhmäksi. |
jokujokunen 13.02.2005 08:39:09 | |
---|
Eli kannattaako ottaa kitaraopettaja vai ihan itseopetusta? kannattaa ottaa ope...näin saa perusasiat kuntoon....mielestäni |
Jurza 13.02.2005 09:19:58 | |
---|
Kannattaa siis sopia open kanssa kuinka paljon haluut minkäkinlaista opetusta. Nää varmaan pätee vaan yksityisopetukseen. Ehdottomasti juuri näin! Mulla meni pentuna innostus kitaran soittamiseen ihan kokonaan koska opettajan kanssa treenattiin pelkästään jotain c-duuri harjotuksia. Ton takia mulla meni hukkaan (aloin harrastamaan urheilua) about viisi vuotta hyvää treeniaikaa :) Mun mielestä fiksuinta on opetella kaikkia asioita sopivassa suhteessa. Puolet teoriaa ym. ja loput sit mukavaa jamittelua tai jotain riffien treenaamista. Tärkeintä on se, että motivaatio ja innostus soittamiseen säilyy. "Gary Moore should take his guitar and go home" - John Lee Hooker |
Hohhoijaa 13.02.2005 09:29:41 | |
---|
Joo. TMLB! |
Pande 13.02.2005 09:32:39 | |
---|
Mun mielestä fiksuinta on opetella kaikkia asioita sopivassa suhteessa. Puolet teoriaa ym. ja loput sit mukavaa jamittelua tai jotain riffien treenaamista. Tärkeintä on se, että motivaatio ja innostus soittamiseen säilyy. Täsmälleen samaa mieltä. Harmittaa kun ei itse aikoinaan ottanu soittotunteja, itsekseen opiskellen meni kaikessa (paitsi tekniikassa) pidempään. When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." |
Strutsi 13.02.2005 10:18:01 | |
---|
Tämä on kyllä tyhmin kysymys pitkään aikaan "I've gone where the hand of man has never set foot." |
...And Justice For All 13.02.2005 10:55:58 | |
---|
Mä kävin soittotunneilla semmoset 2 vuotta ja koin oppineeni tarpeeksi siltä opettajalta ja nyt olen itseopiskelija. Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!! |
Twist 13.02.2005 12:37:32 | |
---|
Tämä on kyllä tyhmin kysymys pitkään aikaan Joskus sitä vain tarvitsee tietää. Kannatan kitaraopee. -Tango- |
Kassu 13.02.2005 12:43:46 | |
---|
Mä kävin soittotunneilla semmoset 2 vuotta ja koin oppineeni tarpeeksi siltä opettajalta ja nyt olen itseopiskelija. Sama. Pari vuotta kävin ja lähdin kävelemään kun ei enää kiinnostanut opetella pelkkiä metallican sooloja pianon säestyksellä. |
Congi 13.02.2005 12:45:03 | |
---|
Eli kannattaako ottaa kitaraopettaja vai ihan itseopetusta? Ei niistä opettajista ainakaan hirveesti haittaa ole. Kukkarosta kiinni? T.Congi |
...And Justice For All 13.02.2005 12:45:31 | |
---|
Sama. Pari vuotta kävin ja lähdin kävelemään kun ei enää kiinnostanut opetella pelkkiä metallican sooloja pianon säestyksellä. Mä taas kyllästyin siihen että opin aika nopeesti nää perusrock-kaavat yms. helpot. Sitten mä rupesin kuuntelemaan metallicaa eikä oikeen ollut annettavaa sillä opettajalla.....:) Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!! |
Kapt. Bratislava 13.02.2005 15:00:59 | |
---|
Tottakai kannattaa ottaa opetusta. Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -PB |
Wolffie 13.02.2005 16:11:46 | |
---|
Itse olen käynyt tunneilla jo aika kauan, klassisen parissa aloitin ja monta vuotta kävinkin. Sitten kun klassinen alkoi kyllästyttämään niin vaihdoin pop/jazz-puolelle sähkiksen pariin. Pakko myöntää, että opettajasta on ollut paljon hyötyä, ehkäpä on myös motivoiva tekijä tässä. Ja tuskinpa tässä muuten hioisin funk-komppeja innolla ellei niitä olisi joskus minulle esitelty ja opetettu opettajani toimesta. Mutta siis vaikka löytää itseopettelun itselleen hyödyllisemmäksi niin suosittelen pitämään opettelun monipuolisena. Monipuolisuus tuo soittoon innostusta enemmän ja myös tekniikkaa/taitoa (IMO)... Eli kyllä ne bluesit/jazzit/funkit/klassiset on hyödyllisiä myös metallica faneille :) Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia |