Aihe: Skaaloista
1
Jake.e
13.01.2006 22:17:11
Oon opetellu skaaloja sellasista normi tabloista eli esimerkiksi

-------------------------------5--8---------------
-------------------------5--8---------------------
-------------------5--7---------------------------
-------------5--7---------------------------------
-------5--7---------------------------------------
-5--8---------------------------------------------

Mutta nyt kun oon hommannu jotain ohjelmia jolla nuita skaaloja saa lisää kuten scaletool niin sieltä tulee ihan outoa hässäkkää enkä oikein tiedä että miten niitä pitäisi tulkita joten voisiko joku jeesata vähäc. Tästä löytyy esimerkki

http://www.all-guitar-chords.com/gu … scchnam=Harmonic+Minor&get2=Get

Trakoittaako tuo sitä että kaikki nuo täplät jotka on tuonne merkitty kuuluvat skaalaan vai mitä?
..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::..
lxi
13.01.2006 22:19:25
Trakoittaako tuo sitä että kaikki nuo täplät jotka on tuonne merkitty kuuluvat skaalaan vai mitä?

Tarkoittaa.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
Sergei Fallinen
13.01.2006 22:19:48

Kyllä.
Jucciz
13.01.2006 22:19:51

Kyllä tarkoittaa. Osa sävelistä on nuottiviivastolle merkittynä samoja: esimerkiksi vapaa E-kieli on sama sävel kuin H-kielen vitosnauha tai D-kielen 10. nauha.

Muista silti, että paljon tärkeämpää kuin opetella ulkoa sormituksia skaaloille olisi ymmärtää, miten skaalat rakentuvat teoriassa. Tämä jälkeen voit etsiä skaalan kuin skaalan suoraan otelaudalta eikä muistettavaa kerry läheskään niin paljon.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)