YP 17.01.2006 07:39:37 | |
---|
Joo. oon soittanu 5,5 vuotta. Pää asiassa oon soitellu istualta mut nyt ku on bändi hommia tullu niin seisaaltaan pitäs oppia soittamaan hyvin. Seisaaltaan ku soitan ni se homma tökkii. Paitsi jos piettää sitä silleen beatles tyylillä :D ni sit se sujuu himpun verran paremmin ku tosi huonosti. esim tässä katoin wyldeä ku äijä tiluttaa menemään kitara nilkoissa eikä se näytä haittaavan menoa. jep että tollane ongelma, että jos jollaki on jotaki hyviä vinkkejä niin ne olis terve tulleita. joo ja kitarani on ltd mmv, jos tosta tiedosta on apua. |
tommiot 17.01.2006 07:50:57 | |
---|
Soitat vaan seisaalteen, ei kai siinä muuta oo? Ei ehkä ekana kannata kitaraa pudottaa sinne polvien tasolle. Itse pidin ennen silleen, mutta nykyään soitan mieluummin paremmin kitara vähän korkeammalla (no joo, se on suunnilleen kainalossa, mutta ei se menoa haittaa). |
Eddie 17.01.2006 07:56:51 | |
---|
Soitat vaan seisaalteen, ei kai siinä muuta oo? Ei ehkä ekana kannata kitaraa pudottaa sinne polvien tasolle. Itse pidin ennen silleen, mutta nykyään soitan mieluummin paremmin kitara vähän korkeammalla (no joo, se on suunnilleen kainalossa, mutta ei se menoa haittaa). Näin juuri eli reenaat soittamista seisoen, kyllä se siitä alkaa sujua. "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
kid ego 17.01.2006 08:16:00 | |
---|
1) Soita seisten. Mitenkään muuten et voi oppia. 2) Soita peilin edessä. Tarkkaile omaa asentoasi, kitaran asentoa ja hihnan pituutta sekä kättesi toimintaa. 3) Soita silmät kiinni tai pimeässä huoneessa. Otelaudan tunteminen on mulle seisaalteen hankalampi, ja siksi treenaan katsomatta otelautaa. Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. |
YP 17.01.2006 08:24:56 | |
---|
1) Soita seisten. Mitenkään muuten et voi oppia. 2) Soita peilin edessä. Tarkkaile omaa asentoasi, kitaran asentoa ja hihnan pituutta sekä kättesi toimintaa. 3) Soita silmät kiinni tai pimeässä huoneessa. Otelaudan tunteminen on mulle seisaalteen hankalampi, ja siksi treenaan katsomatta otelautaa. jep. toi oli hyvävarsinki toi 3 kohta :D täytyy koittaa. muija saattaa kyl ihmetellä ku meikä vääntää soitantoa yksin ja pimeässä huoneessa :P |
Epi- 17.01.2006 08:43:45 | |
---|
1) Soita seisten. Mitenkään muuten et voi oppia. 2) Soita peilin edessä. Tarkkaile omaa asentoasi, kitaran asentoa ja hihnan pituutta sekä kättesi toimintaa. 3) Soita silmät kiinni tai pimeässä huoneessa. Otelaudan tunteminen on mulle seisaalteen hankalampi, ja siksi treenaan katsomatta otelautaa. Meinasin itte just kirjottaa melkein samat asiat. :) Juuri näin. |
E.Q 17.01.2006 10:29:40 | |
---|
kasvata kunnon maha, niin et varmasti nää otelautaa valossakaan ;?) K100#10 |
secondarymind 17.01.2006 10:48:17 | |
---|
kasvata kunnon maha, niin et varmasti nää otelautaa valossakaan ;?) Nii, paitsi jos pitää kitaraa mahan päällä tyyliin B.B. King.:) Ainiin, mut sehän istuukin melkein aina. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
YP 17.01.2006 11:46:40 | |
---|
kasvata kunnon maha, niin et varmasti nää otelautaa valossakaan ;?) joo siinä olis oikeen kunnon ynkkä-tolkki asennetta. sit vaa kunno roleksi kätee ja stagelle. |
oiva tumpeloinen 17.01.2006 13:26:14 | |
---|
kasvata kunnon maha, niin et varmasti nää otelautaa valossakaan ;?) Mut toihan menee just toisin päin. Kunnon pakin kanssa se kitara kääntyy lepäämään otelauta taivasta kohden. Silloinhan se on koko ajan sun silmien alla. ;) |
NeonKnight 17.01.2006 13:28:39 | |
---|
soita päälteen! |
Carpenter 17.01.2006 14:08:32 | |
---|
Kitara vaan yhtä korkealla kuin istuessa. Niin minä ainakin teen. |
Jucciz 17.01.2006 14:41:27 | |
---|
Hevimusiikki on ollut kitaristeilla yhtä alamäkeä 80-luvun jälkeen eteenpäin: ensin itse kitara piti saada järjettömän matalalle, sitten keskiäänet ja lopuksi vielä vireetkin... pakollinen hymiö: :) Säädä hyvä mies hihna semmoiseksi, että soittaminen on sinulle seisaaltaan helppoa. Mitä järkeä siinä on, että kitara roikkuu polvissa ja ranne on paskana kahden minuutin soittamisen jälkeen? Eikö asioita voisi tehdä sillä tavalla kuin ne helpoimmin onnistuvat, ihmisillä kun on kuitenkin eri pituiset kädet? Oikean mittaisella hihnalla seisaaltaan ja istualtaan soittaminen on ihan yhtä helppoa - paitsi hevisuunnikkailla, joilla nyt vaan ei voi soittaa istualtaan. |
author 17.01.2006 14:46:08 | |
---|
Alussa tuntuu todella luonnottomalta soittaa seisaaltaan jos on aina ennen soittanut istuvaltaan. Itsekin soitin kaksi ensimmäistä vuotta pelkästään istuma-asennossa ja nyt vasta aloittanut soittamaan lähes pelkästään seisovaltaan. Kaikkein hankalinta on löytää se sopiva hihnan pituus jolloin molemmat kädet pystyvät mahdollisimman rennosti ja luonnollisesti liikkumaan. Lisäksi lespan omistajan pitää tuskailla tuon selän päälle käyvän painon vuoksi, johon pitää myös tottua. Mutta pikkuhiljaa homma alkaa luonnistua kun jaksaa kärsivällisesti yrittää. Yleensä aloitan lämmittelemään istualtaan ja sitten vasta alan treenaamaan seisovaltaan. |
Jzci 17.01.2006 15:01:38 | |
---|
Alussa tuntuu todella luonnottomalta soittaa seisaaltaan jos on aina ennen soittanut istuvaltaan. Itsekin soitin kaksi ensimmäistä vuotta pelkästään istuma-asennossa ja nyt vasta aloittanut soittamaan lähes pelkästään seisovaltaan. Sama juttu minulla. Ensimmäisillä keikoilla oli hieman ongelmia, ja jossain vaiheessa sitten päätin vain että soitan seisaaltaan vaikka väkisin, siellä keikalla kun ei voi oikeen mennä johonkin lavan reunaan istuskelemaan. Nykyään luonnistuukin jo melkeinpä paremmin kuin istualtaan. |
NeonKnight 17.01.2006 16:26:40 | |
---|
Itse en ole huomannut mitään eroa seisovilteen tai istuvilteen soittamisessa, ja en ole seisovilteen soittamisesta erityisesti treenannut... Ja kitaraa pidän siinä "normikorkeudella" (omakuvasta voi tarkistaa). Mutta kai se on vähän tapauskohtaista... |
sikanaama 17.01.2006 16:54:23 | |
---|
Ihan tyhmää ku pitää aina seistä jos ei istu tai makaa. Rakas jussiohman, olet minulle tärkeä. |
toxic 17.01.2006 17:29:56 | |
---|
Hevimusiikki on ollut kitaristeilla yhtä alamäkeä 80-luvun jälkeen eteenpäin: ensin itse kitara piti saada järjettömän matalalle, sitten keskiäänet ja lopuksi vielä vireetkin... pakollinen hymiö: Saat plussan :) Huomasin joskus, että kaulapainoisella kitaralla soittaessa saattaa "vahingossa" painaa lekukädellä kitaran runkoa ettei kaula kääntyisi alas ja se vaikeuttaa soittoa aika helevetisti, koska käsi pysyy koko ajan jännittyneenä. Kannattaa heti alkuun etsiä sellainen asento lekukädelle, mikä ei jännitä kättä ja mistä on helppo siirtyä kieliltä toisille. Tietenkin. Ei sääh... Kirjoitin tätä viestiä kauan, tosi kauan ja en silti ymmärrä sitä itsekään.. :) |
YP 17.01.2006 18:34:30 (muokattu 17.01.2006 18:36:30) | |
---|
joo. hankaluuksia on etenki tuolla 12-24 nauhoilla.. no pitää alkaa vaikka sitten silleen 'väkisin aina' soittamaan seisaaltaan :) kiitti vastanneille!! ja kertokaa mulle mitä ihmettä noi "saat plussan" jutut meinaa? EDIT: tuli kirjotus häriö.. |
toxic 17.01.2006 18:43:06 | |
---|
ja kertokaa mulle mitä ihmettä noi "saat plussan" jutut meinaa? Voit antaa jollekin käyttäjälle plussan hyvästä kirjoituksesta tai jauhamisesta paskan. Plussat löytyypi omalta sivulta.. |