Aihe: Olavi Uusivirta
1
jezart
27.02.2006 12:23:13
Onko kellään tietoa mistä saisi tabit biisiin hautalaulu? Tai siiten joku maestro vois tehdä ne?:)
Jucciz
27.02.2006 12:57:50 (muokattu 27.02.2006 13:20:26)
MIKSI tabit? Miksei biisin sointukierron kuuntelu ja sointujen soittaminen itse sieltä, mistä ne on mukavinta ottaa?

Kohta repiää oikeasti pää, kun mikään ei muka onnistu ellei siitä ole tabeja. Tuskinpa Olavi-poikaa tai hänen bändinsä kitaristia voisi vähempää biisien tabittaminen kiinnostaa.

Ja pahoittelut avautumisesta. Projektipäällikkyys hajottaa pääkoppaa. Varsinkin maanantaisin.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
PJS
27.02.2006 13:40:33

MIKSI tabit? Miksei biisin sointukierron kuuntelu ja sointujen soittaminen itse sieltä, mistä ne on mukavinta ottaa?

Kohta repiää oikeasti pää, kun mikään ei muka onnistu ellei siitä ole tabeja. Tuskinpa Olavi-poikaa tai hänen bändinsä kitaristia voisi vähempää biisien tabittaminen kiinnostaa.

Ja pahoittelut avautumisesta. Projektipäällikkyys hajottaa pääkoppaa. Varsinkin maanantaisin.

Hei. Löysää vähän.
Jees.
Resonance
27.02.2006 14:41:12 (muokattu 27.02.2006 14:41:34)

Oy Korvakuulo AB iskee jälleen..
Olen kuullut että LE sarja on yhtä kun paskan kanssa :D -Seth-
Apricot
27.02.2006 14:48:28
Onko kellään tietoa mistä saisi tabit biisiin hautalaulu? Tai siiten joku maestro vois tehdä ne?:)

Juccizin kommentti oli voimakas, vaikkakin odotettavissa ja sinällään hyvä huomio. Itsekin ihmettelen, että eikö jannut pysty edes sen vertaa yrittämään itse, vaan ensimmäisenä (?) kysellään netissä tabeja.

Itselleni epätyypillisesti tein seuraavalla tavalla: latasin biisistä kuuntelupätkän Anttilan sivulta ja kuuntelin sen pari kertaa. En kyllä usko että tämän tyyppisessä biisissä kitaratabeista olisi kenellekään mitään hyötyä. Tyyli on hidas balladi, kitaroita on ripoteltu sinne tänne, kaikki on vain sellaista sointumattoa. Eikä ne soinnut mitään hankalia ollu, siinä pätkässä ne meni näin (4/4):

| F#m | E | C#m | D |
| F#m | E | C#m | B | B |

ja seuraava osa:

| D | D | F#m | E | D | ...ja sitten pätkä loppui. Vähän vaivannäköä, niin kyllä ne soinnut sieltä löytyy, eikä niiden tarvitse olla 1:1 oikein.
No problemo!
Jucciz
27.02.2006 17:49:05
Hei. Löysää vähän.

Päällikkyys päättyy onneksi perjantaina. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Hammermul
27.02.2006 18:14:42

Päällikkyys päättyy onneksi perjantaina. :)

Saat olla täällä päällikkönä vielä sen jälkeenkin. :P
Mielipiteesi on väärä.
Joees
27.02.2006 20:12:14

Ei tarvi pahoitella. Ihan oikeessa olet. Ei sointujen kuunteleminen nyt niin hirveen vaikeeta oo jos on edes vähän korvaa. Ja siitä se kehittyy. Ens kerralla menee nopeemmin ja siitä seuraavalla kerralla taas nopeemmin.

Tää on kohta täynnä näitä tablakirjotuksia. Seuraavaks menee kitarakamat ja sit kaikki muut.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)