hanipai 13.03.2006 18:15:41 (muokattu 13.03.2006 18:16:12) | |
---|
Varsinkin tappingissä ja legatoissa jne. Mulla on siis neckthrough Carvin ja tuntuu että mikit reagoi pelkkään bodyn koskettamiseenkin aika helposti. Sen sijaan jos täppään vaikka ylä-E:ltä ja kuoletan muut kielet niin silloin ei ongelmaa ole. Mikä neuvoksi? Mulla siis floikka ja mikit ihan alkuperäiset. Pitäisköhän sanoa, että body resonoi eikä kielet.... Hannu I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
GAS on Saatanasta :) |
askomiko 13.03.2006 19:14:59 (muokattu 13.03.2006 19:16:54) | |
---|
Ny en ihan ymmärtänyt lain. Siis, jos soittaa muttei demppaa kieliä niin ne väärät kielet soi? Ja vastaavasti jos demppaa väärät kielet niin ongelmaa ei ole? Tahdon bändiisi soittamaan.
Lyyhyssä kulkeva laiska pitkätukka, joka asuu äitinsä luona ja on luotettavista tahoilta kuultuna ja tilastollisista syistä myös liimanhaistelija, varas, narkomaani, eläimiinsekaantuja, pyromaani ja homo. |
hanipai 13.03.2006 19:23:28 | |
---|
Ny en ihan ymmärtänyt lain. Siis, jos soittaa muttei demppaa kieliä niin ne väärät kielet soi? Ja vastaavasti jos demppaa väärät kielet niin ongelmaa ei ole? Niin ilmeisesti ne soi tai värisee. Mutta se resonointi tulee bodysta kait. Jos esim koputtelee bodyyn niin tulee ihan kunnon mökää. Eli siis tappingissa käy samanlailla. No ehkä tää selviää jotenkin. Joskus oli kai juttua, että se ääni tulis jousista ja että sinne jousien väliin vois laittaa jotain? Niin kun demppaan ne kielt mitä en soita niin ongelmaa ei ole eli tämä on siis kielien ja bodyn yhteissummana syntynyt ei-toivottu värähtely:) Hannu I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
M1kko 13.03.2006 21:39:33 | |
---|
Varsinkin tappingissä ja legatoissa jne. Mulla on siis neckthrough Carvin ja tuntuu että mikit reagoi pelkkään bodyn koskettamiseenkin aika helposti. Sen sijaan jos täppään vaikka ylä-E:ltä ja kuoletan muut kielet niin silloin ei ongelmaa ole. Mikä neuvoksi? Mulla siis floikka ja mikit ihan alkuperäiset. Pitäisköhän sanoa, että body resonoi eikä kielet.... Hannu Joo vähän samanlainen ongelma täälläkin. Tais loppua ku pistin podista mikkiasetukset pienemmälle, tässä kun o nii herkät mikit. En tiiä mikä tuohon auttaisi, mutta eikös tuo reaktio tapahdu jokatapauksessa? Siis jos kieli soi tietyllä taajuudella joka on toisen kielen ominaistaajuus, alkaa tämäkin värähtelemään. Helpoiten tuo tapahtuu juuri ominaistaajuudella. Korjatkaa jos meni ihan väärin :D |
rlo 14.03.2006 10:26:01 | |
---|
Oletko kokeillut kompuraa joka leikkaa ääniä ja muutenkin tulee pehmeämpi soundi. Minä pidän plekukättä bodyssä tiukasti kiinni ja demppaan molemmilla handuilla mutta minulla onkin Fenderi tosin Mexikolainen. Yhdessä Telessä oli kuitenkin tuollainen vika ja möin sen pois, hävisi ne body-äänet jollekin toiselle joka ehkä osasi korjata ongelman tai sitten ei huomannut sitä. Less Is More |
Mrezzye 14.03.2006 10:54:33 | |
---|
Niin... yleensähän ne kielet, joiden ei ole tarkoitus soida, kuoletetaan. Sen soi tehdä vasemmalla ja/tai oikealla kädellä. Ei sitten pitäisi olla enää ongelmaa. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
Da Make 14.03.2006 11:05:55 | |
---|
Oletko vaimentanut floikan jouset? Ne aiheuttavat "reverb" tyyppistä ääntä värähdellessään. Ainakin itseäni ärsyttää sellainen, heitän jousten päälle vähän vaahtomuovi mattoa vaimentamaan ja auttaa kummasti. |
-tero the hero- 14.03.2006 11:14:36 (muokattu 14.03.2006 11:15:11) | |
---|
Mulla resonoi mun mielestä kaulamikki, tais olla vähän löysällä. Kun koski mikkiin tai plektra suojukseen mikin kohdalla niin loppu. Kun kiristin mikkejä niin loppu. Elvis is dead, now it´s my turn to be the king of Rock!!! |
Da Make 14.03.2006 13:13:28 | |
---|
Mulla resonoi mun mielestä kaulamikki, tais olla vähän löysällä. Kun koski mikkiin tai plektra suojukseen mikin kohdalla niin loppu. Kun kiristin mikkejä niin loppu. Hyvä että niin loppu tuo viestisi. En usko ketjun aloittajan ongelma johtuu soittimen mekaniikasta, vaan hiomattomasta soittotekniikasta. Tässä vielä ottamani havainnollistava kuva: http://img52.imageshack.us/img52/1186/kuva88tz.jpg Täppäävän käden kämmen makaa hellästi soittamattomien kielten päällä, ensimmäisessä nauhavälissä on lisäksi "pompula" vaimentamassa. |
hanipai 14.03.2006 17:05:15 (muokattu 14.03.2006 17:10:53) | |
---|
Hyvä että niin loppu tuo viestisi. En usko ketjun aloittajan ongelma johtuu soittimen mekaniikasta, vaan hiomattomasta soittotekniikasta. Tässä vielä ottamani havainnollistava kuva: http://img52.imageshack.us/img52/1186/kuva88tz.jpg Täppäävän käden kämmen makaa hellästi soittamattomien kielten päällä, ensimmäisessä nauhavälissä on lisäksi "pompula" vaimentamassa. Joo varmaan se on siitä tekniikasta kiinni. Kiitos kuitenkin kaikista neuvoista. Mielestäni kuitenkin tuo ongelma on isompi nyt kun on neckthrough, mutta tosiaan kuolettamalla muut kielet, niin ongelma poistuu. Sen verran kuitenkin, että kun taputan bodyyn sormella ihan hiljaa niin saan aikaiseksi melkoista mökää ja jos kovemmin koputtaa niin käytännössä voi soittaa kitaraa :) I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
hanipai 14.03.2006 17:53:45 | |
---|
Joo varmaan se on siitä tekniikasta kiinni. Kiitos kuitenkin kaikista neuvoista. Mielestäni kuitenkin tuo ongelma on isompi nyt kun on neckthrough, mutta tosiaan kuolettamalla muut kielet, niin ongelma poistuu. Sen verran kuitenkin, että kun taputan bodyyn sormella ihan hiljaa niin saan aikaiseksi melkoista mökää ja jos kovemmin koputtaa niin käytännössä voi soittaa kitaraa :) Ongelma varmaan liittyy aktiivielektroniikkaan jotenkin, koska sellanen tässä on sisässä (pari piirilevyä). Pitää vaihtaa patteri ja kokeilla uudestaan. Tän saa kuulemma passiiviseksi kun vetäsee volumepotikan ylös, mutta ei se kyllä hievahdakaan:( Soittasin mieluummin passiiveilla. Siitä se yliherkkyys siis johtuu jotenkin. Hannu I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!