Aihe: soolo vai komppikitaristi?
1 2
abanaattori
12.03.2006 21:40:30
MIten niiksi tullaan kannattaako lähteä harjoittelemaan vain toista vai tuleeko se valinta automaattisesti myöhemmin? ku ei tiedä kumpii tabui lähtis harjotteleen
Jannipaali
12.03.2006 21:42:35 (muokattu 12.03.2006 21:43:30)
Se tulee myöhemmin.

Ensin kannattaa paneutua rytmikitaristin hommiin ja katsoa sitten, että mitä tekee.

On vain yhdenlaisia tabulatuureja.
Asiat eivät useastikaan ole ongelmia, ellei niistä tee ongelmia. Älä paina, järkytyt suuresti
apenaattori
12.03.2006 21:42:52
"Et voi mennä musiikkiliikkeeseen ksymään soolokitaraa. Olet kitaristi ja soitat kitaraa". Näin sanoi joku huippukitaristi Suuressa kitarakirjassa.

Olenko idolisi, kun sinulla on melkein samanlainen nimimerkki kuin minulla? ;-)
"The harder you try the dumber you look."
diabami
12.03.2006 21:43:22
Ei sitä päätöstä alussa kannata edes tehdäkkään, jos koskaan. Harjoittele alussa sointuja ja rytmiä.
diabami
12.03.2006 21:45:08 (muokattu 12.03.2006 21:45:28)
"Et voi mennä musiikkiliikkeeseen ksymään soolokitaraa. Olet kitaristi ja soitat kitaraa". Näin sanoi joku huippukitaristi Suuressa kitarakirjassa

Keith Richards. Sori pieni off-topik.
RekoS
12.03.2006 21:49:01
lisää off-topiccia: tilu-kitaristeja on aivan liikaa nykyään. keksi vaikka jokin omaperäinen soittotyyli.
Super-Jari
12.03.2006 21:54:30
lisää off-topiccia: tilu-kitaristeja on aivan liikaa nykyään. keksi vaikka jokin omaperäinen soittotyyli.

Helpommalla pääsee kun alkaa tiluttamaan. Luulen.
Jucciz
12.03.2006 22:10:52
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Joees
12.03.2006 22:14:17
Helpommalla pääsee kun alkaa tiluttamaan. Luulen.

Vaan kannattaako aina yrittää helpommalla? Ehkä, ehkä ei. Jotain voi saavuttaa jos yrittää. Tai niin mulle on sanottu ja niin mä yritän tehä.

Asiaan... Hyviä "rytmikitaristeja" on harvassa. Niistä rytmeistä on hyötyä sooloissakin, uskokaa pois. Kun perushommat on hanskassa on helpompi tehä vaikka mitä. Toki soita niitä soolojakin samalla, ei se haittaa. :)

Ja Keef on oikeassa, sä soitat kitaraa.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Jucciz
12.03.2006 22:45:32 (muokattu 12.03.2006 22:45:42)

Todellakin. Kitaristien jakaminen soolo- ja komppikitaristeihin on keinotekoinen jako. Vähän niinkuin olisi erikseen bassari- ja virvelirumpaleita.
kalamies#11 >-)))>
Joees
12.03.2006 23:11:09
Todellakin. Kitaristien jakaminen soolo- ja komppikitaristeihin on keinotekoinen jako. Vähän niinkuin olisi erikseen bassari- ja virvelirumpaleita.

Mä rupeen sooloilemaan marakasseilla ja vedän rytmiä kazoolla!
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Krice
12.03.2006 23:44:56

Kitaristien jakaminen soolo- ja komppikitaristeihin on keinotekoinen jako.

Eikös yhtyeissä yleensä mene niin, että parempi kitaristi soittaa soolot ja se huonompi komppaa...
Jucciz
12.03.2006 23:46:57
Eikös yhtyeissä yleensä mene niin, että parempi kitaristi soittaa soolot ja se huonompi komppaa...

Valitettavasti juuri näin päin.
kalamies#11 >-)))>
LamaAjanElvis
13.03.2006 00:53:37
Soolo vai komppikitaristi?

Kumpikin.
"you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin. Sormet lähtee soundista.
Defrayer
13.03.2006 04:25:59
kitaristi
Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, THV #17
Super-Jari
13.03.2006 06:08:18
Vaan kannattaako aina yrittää helpommalla? Ehkä, ehkä ei. Jotain voi saavuttaa jos yrittää. Tai niin mulle on sanottu ja niin mä yritän tehä.

Asiaan... Hyviä "rytmikitaristeja" on harvassa. Niistä rytmeistä on hyötyä sooloissakin, uskokaa pois. Kun perushommat on hanskassa on helpompi tehä vaikka mitä. Toki soita niitä soolojakin samalla, ei se haittaa. :)

Jees. Pointti ilmeisesti meni ohi? Kaveri siis kehoitti tiluttamisen sijaan opettelemaan omaperäisen komppaustyylin. Mun mielestä vähän sama kuin sanoisi "Ei, älä opettele polkupyörällä ajamista vaan keksi lentävä matto".
Ite olen kyllä vannoutunut komppaaja ja sellaisena pysyn. Kovin ylos en kehtaa otelaudalla mennä paitsi yksin kotona ovi takalukossa ja kuulokkeet päässä.
Joees
13.03.2006 13:42:23
Jees. Pointti ilmeisesti meni ohi? Kaveri siis kehoitti tiluttamisen sijaan opettelemaan omaperäisen komppaustyylin. Mun mielestä vähän sama kuin sanoisi "Ei, älä opettele polkupyörällä ajamista vaan keksi lentävä matto".
Ite olen kyllä vannoutunut komppaaja ja sellaisena pysyn. Kovin ylos en kehtaa otelaudalla mennä paitsi yksin kotona ovi takalukossa ja kuulokkeet päässä.

Ei se kai mennyt. Lähinnä tuohon sun postaukseen liitin tuon mun vastauksen. Ja lähinnä vielä ohjeena. Kyllä omaperäsen komppaustyylin voi kehittää, eikä se ole läheskään yhtä mahoton homma kuin lentävä matto.

Se voi vaan olla jotta mä en osaa pukea ajatuksia sanoiksi.
Groooove is in heart!
Tietysti Pauligin
13.03.2006 16:37:42
MIten niiksi tullaan kannattaako lähteä harjoittelemaan vain toista vai tuleeko se valinta automaattisesti myöhemmin? ku ei tiedä kumpii tabui lähtis harjotteleen

Molemmat. Kompit kuntoon, turha hosua sooloilulla.
En itseäni osaa kummaksikaan ristiä.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
-Prokitaristi-
13.03.2006 18:16:05
Omasta mielestäni kannattaa molemmat olla edes jotenkin hanskassa. Bändejä on niin montaa eri sorttia ja aina jossain ollaan "soolokitaristia vailla" ja toisessa "komppikitaristi hakusessa". Omasta mielestä soolokitaristit ovat kyllä aika lailla yliarvostettuja. Esim. Jos vaikka Hammett olisi yksinään Metallicassa, mitä siitä tulisi soitannollisesti? Ei paljon hevonveetä. Itseäni ajatellen olisi helvetin tylsää olla vain "jompi kumpi". Joskus haluaa tiluttaa ja joskus taas riffitellä Dimeriffejä sieltä sun täältä.
Joees
13.03.2006 18:19:11
Omasta mielestäni kannattaa molemmat olla edes jotenkin hanskassa. Bändejä on niin montaa eri sorttia ja aina jossain ollaan "soolokitaristia vailla" ja toisessa "komppikitaristi hakusessa". Omasta mielestä soolokitaristit ovat kyllä aika lailla yliarvostettuja. Esim. Jos vaikka Hammett olisi yksinään Metallicassa, mitä siitä tulisi soitannollisesti? Ei paljon hevonveetä. Itseäni ajatellen olisi helvetin tylsää olla vain "jompi kumpi". Joskus haluaa tiluttaa ja joskus taas riffitellä Dimeriffejä sieltä sun täältä.

Nykyään ei ole kuin hevi/metallibändejä. Ei niitä niin montaa eri sorttia suomessa ole. Tsekkaa vaikka wanted-palsta.
Groooove is in heart!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)