musatuukka 07.01.2006 21:09:19 | |
---|
Niin tossaha toi seisoo.. kertokaas kokeneet.. Paperit pistin vetään jo tosa joulukuus. Jazz se on saatanan musiikkia! |
wrshredder 07.01.2006 23:45:31 | |
---|
helv**tin moista jännittämistä odotettavissa.. siis jos vähänkään oot jännittäjä. haetko sähkö vaiko akustustisella? Ooks menossa sinne päivää ennen, eli yövyt siellä vai sitten vasta koepäivänä? jos oot yötä siellä niin meette ensin aamupalalle ja sitten menette kuuntelemaan kun joku kersantti hölöttää ja selittää.. Sitten jotkut lähtee tekemään jotain kokeita.. ja jotkut menee jonnekin (heh, en muista) ja jotkut jää suorittamaan itse sitä soittokoetta,, Mä olin sen ryhmän viimine jotka alotti soittokokeella. ja se oli hyvä loppujenlopuks ,koska kun meni koe perseelleen niin ei tarttenu mennä enään niihin toisiin testeihin.. säästyi aikaa. Ja se koe itsessään sisältää ensin sen oman kappaleen soiton. ja sitten jotain prima-vistaa. mun piti kompata soinnuista primavistana. siinäkohtaa kämmäsin kon olin harjotellu vaa primavistaa nuoteista. lol. Lähdin silti aika heikoilla eväillä sillon sinne muutenkin. sekä väärällä instrumentilla. lol x 2 Jos haluut tietää jotain muuta vielä niin kysy., THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
Entä jos Kuolemalle tulee kuolemanpelko? |
Mustikkamuffinssi 08.01.2006 00:59:52 | |
---|
Itseänikin tämä kiinnostaisi. Minkäslainen kappale olisi hyvä tuohon kokeeseen? Jotain jazz-standardeja kenties? Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is. |
wrshredder 08.01.2006 01:06:41 | |
---|
Itseänikin tämä kiinnostaisi. Minkäslainen kappale olisi hyvä tuohon kokeeseen? Jotain jazz-standardeja kenties? no riippuu millä soittimella haet. A-i-n-a jotain helv tupakka-jatsia,.hmm :D Minä en ossaa oikein tässä neuvoa kauheesti ,mutta tähen pätee varmasti ne samat jutut kun kaikkiin muihinkin kokeihin ,eli: soita hyvin , tempossa, pieni pilke silmäkulmassa ,osaa teoriat +muut.. Ei kannata yrittää ramboilla millään über-teknisillä kappaleilla. joku tuttu ,mikä menee fiiliksellä läpi on musta ehkä paras.. yhtyeissähän tuolla soitetaan eli siitä olisi myös hyvä olla kokemusta.. emmäoikeen osaa selittää, meen nukkuu. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
Roitto 08.01.2006 01:16:08 | |
---|
Soitat vaikka venomia. Menee heittämällä läpi. Ja kun ne puhuu prima-vistasta niin kaivat visa kortin esiin ja kysyt että ketä ottaa kortin vastaan. Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. |
Tony Narrows 08.01.2006 12:40:04 | |
---|
Olin tuossa keväällä kokeessa ja pääsinkin soittokuntaan, joka itse asiassa alkaa huomenna :) Kokeessa oli seuraavat asiat: 1. Haastattelu eli kyselivät hieman mitä musaa soitat ja oletko opiskellut jossain jne. 2. Omavalintainen kappale, johon täytyi olla nuotit mukana 3. Prima Vista (melodia) 4. Prima Vista (soinnut) koetilanne sinäänsä oli aika ahdistava... hakijoita (kitaristeja) oli jotain noin. 50 kpl ja monet olivat todella hyviä ja osaavia, mutta aika moni oli myös klassisen kitaran soittaja. Koeen valvojat tyyliin mussuttivat donitseja ja joivat kahvia: "Mitäs ajattelit soittaa... jaa, no soitappas meille" "osaat varmaan soolojakin...soitas meille soolo","tuossa on toi talon line6...ruuvaa siitä kiva soolosaundi" ...jotain tuohon tyyliin :) Alias Tonza |
tapsali 08.01.2006 13:01:07 | |
---|
"Mitäs ajattelit soittaa... jaa, no soitappas meille" "osaat varmaan soolojakin...soitas meille soolo","tuossa on toi talon line6...ruuvaa siitä kiva soolosaundi" Jos joku saa ruuvattua linekutoasesta kivan soolosaundin ni sen vois jo melkeen ottaa siltä istumalta sisään. Ite olen ainakin huomannut sen lähes mahdottomaksi. :) Tähänkö mun pitäis keksiä jotain fiksua sanottavaa? En mä keksi mitään, mä olen vaan tyhmä kitaristi! |
Jannipaali 08.01.2006 13:02:17 | |
---|
Jos joku saa ruuvattua linekutoasesta kivan soolosaundin ni sen vois jo melkeen ottaa siltä istumalta sisään. Sinne siis. Jee jee, artisti maksaa! /,,/ |
Tony Narrows 08.01.2006 13:46:05 | |
---|
Jos joku saa ruuvattua linekutoasesta kivan soolosaundin ni sen vois jo melkeen ottaa siltä istumalta sisään Kyl siitä saa jos osaa. Totuus on että ei paljon auta vaikka olis 50 000e räkki ja nuppeja/kaappeja 100 000e edestä jos et osaa tehdävehkeillä mitään. Jopa Line6:sta saa sellasia saundeja, että et edes tunnistais sitä Line6:seksi. Alias Tonza |
wrshredder 08.01.2006 16:00:47 | |
---|
Olin tuossa keväällä kokeessa ja pääsinkin soittokuntaan, joka itse asiassa alkaa huomenna :) ime persettä.. >:( :D 2. Omavalintainen kappale, johon täytyi olla nuotit mukana ei ne ainakaan niitä mun kappaleen nuotteja tarttenu. koetilanne sinäänsä oli aika ahdistava... Ai vähän :) , saa varautua hiostavaan odotteluun.. mutta aika moni oli myös klassisen kitaran soittaja. höh. mä en törmänny vaako yhteen.. mutta onnea sulle sinne soittokuntaan! mä meen jonneki jääkäripataljoonaan, iha tylzää.. :( Niin ja Line6 on paras koska mulla on sellane, hähähä.. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
musatuukka 09.01.2006 21:08:01 | |
---|
Juu kiitoksia tiedoista.. nyt viäl kysysi että mimmosil biiseil ootte ton omakohtaisen biisin hoitaneet.. Jazzia,Blues vae jotain muuta? Olisko paha idea pistää joku yleispätevä jazzstandardi? ja minkälaista tasoa ne vaativat suurin piirtein soittotaidoilta? 2/3 vae 3/3-tasosta pätevyyttä suurinpiirtein,vae? Ite en oo itse asiassa soittanu tutkintoja kitaralla mutta uskoisin soittotasoni olevan ainakin tuota 2/3 ilman mitään sen suurempia kuvion piirtämisiä.. :) Pianol oon suorittanu 2/3 asti ja teoriasta musiikkitietoon asti ja vähä perusjuttui käyny kesäkurssil isosta klasariykkösestä. Jazz se on saatanan musiikkia! |
tapsali 10.01.2006 13:48:47 | |
---|
Kyl siitä saa jos osaa. Totuus on että ei paljon auta vaikka olis 50 000e räkki ja nuppeja/kaappeja 100 000e edestä jos et osaa tehdävehkeillä mitään. Jopa Line6:sta saa sellasia saundeja, että et edes tunnistais sitä Line6:seksi. Joo tiedän, mutta yleensä sellasen saundin eteen joutuu ruuvailemaan aika kauan ja loppujen lopuks mulla ainakin menee hermo. Sitäpaitsi mulla on kokemusta ainoastaan spideristä ja flextonesta. Esim. Vetta (oliko se se kallein ja paras?) on varmaan hyvä mutta en ole koskaan testannut. Olen todennut että mitä yksinkertasempi, sen parempi. Tähänkö mun pitäis keksiä jotain fiksua sanottavaa? En mä keksi mitään, mä olen vaan tyhmä kitaristi! |
Chester 10.01.2006 20:15:43 | |
---|
Jos sinne pääsee 3/3 taidoilla, nii miehän sit suoritan palvelukseni musiikillisena ! jees pliis! Onko se rentoa se musiikkipalvelus juttu? mitä siel tehdään? hypätään laskuvarjolla ja soitetaan sit samal trumpettii? vaarallisten tilanteiden musisointi, harjotellaan soittaa keskellä tykistökeskitystä. Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta |
Meisseli 11.01.2006 12:45:49 | |
---|
Olin tuossa keväällä kokeessa ja pääsinkin soittokuntaan, joka itse asiassa alkaa huomenna :) Kokeessa oli seuraavat asiat: 1. Haastattelu eli kyselivät hieman mitä musaa soitat ja oletko opiskellut jossain jne. 2. Omavalintainen kappale, johon täytyi olla nuotit mukana 3. Prima Vista (melodia) 4. Prima Vista (soinnut) koetilanne sinäänsä oli aika ahdistava... hakijoita (kitaristeja) oli jotain noin. 50 kpl ja monet olivat todella hyviä ja osaavia, mutta aika moni oli myös klassisen kitaran soittaja. Koeen valvojat tyyliin mussuttivat donitseja ja joivat kahvia: "Mitäs ajattelit soittaa... jaa, no soitappas meille" "osaat varmaan soolojakin...soitas meille soolo","tuossa on toi talon line6...ruuvaa siitä kiva soolosaundi" ...jotain tuohon tyyliin :) KAZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! www.strangefruit-band.com
www.must.fi |
musatuukka 08.03.2006 11:12:11 | |
---|
Noniin nyt tuli paperit sitten postissa. Seuraavana tuleekin sitten luonnollisesti mieleen että mitäs olette soittaneet kyseissä koesoitossa? Pääsiskö keplottelemaan jollain hyvällä jazz-tontul vai pitääkö tässä alkaa jo jotain veri veri pahoja teoksia opettelee? Jazz se on saatanan musiikkia! |
Dj.Dumbass 11.03.2006 13:35:02 | |
---|
Mullekin kolahti nuo paperit postilaatikkoon menneellä viikolla. Mut on vähän orpo olo kun en todellakaan tiedä mitä mun tarttee tehä siellä pääsykokeissa... ilmoitin hakemuksessa vain pääinstrumentin joka oli äänentoisto/valaistus. Eli osaako joku sanoo ees fiilispohjalta että mitä siellä joutuu tekemään? Olen mä kitaraa 5 vuotta soittanu mutta mitään en maininnu siitä hakemuksessa et ei varmaan kannata alkaa myöskään opettelee mitään tiukkaa settiä... Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
ogre 11.03.2006 16:23:52 | |
---|
Saat mun historian ensimmäisen plussan jos menet sinne kokeeseen ja soitat Briard-yhtyeen Fuck the Armyn heti kättelyssä, ja jatkat sitten vaikka suomalaisilla punk-helmillä jotka jatkaa sillä samalla teemalla :) Mutta joo. Jos tosissaan sitten neuvotaan, niin yksi vinkki kaikkiin musiikillisiin kokeisiin jossa saa itse valita biisin on se, että älä valitse mitään hirvittävän vaikeaa. Helppo biisi todella hyvin soitettuna on aina parempi meriitti kuin joku vaikeampi biisi johon ei sitä "varmaa tatsia" saa, vaikka suhteellisen oikein menisikin... |
Tony Narrows 14.03.2006 19:26:55 | |
---|
Helppo biisi todella hyvin soitettuna on aina parempi meriitti kuin joku vaikeampi biisi johon ei sitä "varmaa tatsia" saa, vaikka suhteellisen oikein menisikin... Juurikin näin. Itsekin muka väsäilin nuotteja yhteen kipaleeseen junassa matkalla pääsykokeisiin, mut ei siitä sit mitään tullut ja onneks sattu olemaan johonkin jazz-stankkuun nuotti mukana, jonka osasin jo entuudestaan. Eri musiikkityylien osaaminen on sit toinen tärkeä asia ja asenne ylipäätänsä eli turha sitä on täristä jonku kolmen skapparin edessä, mukavia ne oikeasti ovat :) ja vaikka näyttävät siltä, että tuskin tietävät musasta mitään, ni kyl ovat osaavia tyyppejä. Alias Tonza |
Parantava_Suru 15.03.2006 10:26:20 | |
---|
Kummasti ne tuntuu kaikki jatsia vetävän ;) ... No , täytyy meikäläisen olla sitten se musta lammas ja soittaa vaan jonku etydin, ja toivoa, että monen vuoden keikkailukokemus puhuu puolestaan... Ei siinä mitään vikaa oo. Soot vaan niin noloo! Härmästä päivää . |
darrell 15.03.2006 11:11:32 | |
---|
Oisko se sivari silti parempi vaihtoehto? |