Metallikitaristi 16.06.2006 22:18:28 (muokattu 16.06.2006 22:19:46) | |
---|
Onko missään mitään hyviä tapping/sweeppaus harjoituksia tai joku biisi missä olisi hyvää harjoitusta(en oo ikinä sweepannu/tapannu(miten toi pitää sanoa tapannu,täpänny). Ei sitten mitään vittuilua että tiluttus on perseestä ja ei semmosia tarttekkaa osata.. En todellakaan oo mikää tiluttaja |
JazzFromHell 16.06.2006 23:10:02 (muokattu 16.06.2006 23:12:14) | |
---|
"When you walk in your boots
Looks like you've crapped in your pants" - Hevirockia täältä |
wrshredder 16.06.2006 23:19:13 | |
---|
En todellakaan oo mikää tiluttaja hoho. ketä sää yrität huijata? Se crossroads-pätkä. Mä tosin tykkään soittaa sen joko normaalisti näppäilemällä tahi sormilla.. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
Metallikitaristi 16.06.2006 23:26:38 (muokattu 16.06.2006 23:26:58) | |
---|
Nating |
Jake.e 16.06.2006 23:48:31 | |
---|
- - - - - - 19 13 - - - - - - - - - - - 17 - - 17 - - - - - - - - - 16 - - - - 16 - - - - - - - 19 - - - - - - 19 - - - - - 17 - - - - - - - - 17 - - - 15 - - - - - - - - - - 15 - Miksolyydistä moodia soveltaen tämä on yksi. Katseleppa Eddia Van Halenin juttuja jos haluat täppäilyä. Jason Beckerit ja Laihot suosittelen heti alussa unohtamaan jos vasta haluat oppia sweeppaamaan. Katsele FAQ: Sweep Picking palsta. Ps: Äläkä unohda Mathias IA Eklundin oivia kotisivuja. http://home.swipnet.se/freakguitar/ Löydät useita eri skaaloja ja hyviä lickejä. I keep the bible in a pool of blood
So that none of its lies can affect me |
apenaattori 17.06.2006 12:03:42 (muokattu 17.06.2006 12:45:40) | |
---|
Katseleppa Eddia Van Halenin juttuja jos haluat täppäilyä. Panaman soolossa on erittäin tyylikäs tappingjuttu g-kielellä. Ketään ei varmaan haittaa jos laitan tähän omatekemät tabit siitä yhdestä lickistä? g-----8b(10)-----t13---t11---t13---t15---t13---t11--- Sitten tuohon joku kiva lopetus (en jaksanut plokata levyltä). Tuo "t" tarkoittaa sitten tapping-nuottia, en saanut t-kirjaimia järkevästi tuonne rivin yläpuolelle. Eli joka kerta vedät tapping-sormella pull offin kasista kymppiväliin venytettyn nuottiin. Huhhuh kuinka sekavaa. Kuuntele levyä niin ymmärrät. Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan. |
Stratocaster_90 17.06.2006 12:36:08 (muokattu 17.06.2006 12:46:48) | |
---|
Loistava harjoitus sweeppaukseen on JerryC - Sweeping Skill. Saat tuon videona Youtubesta, ja www.911tabs.com :ista tablat. Children Of Bodomin Kissing The Shadowsissa taas on tapping+sweeppejä paljon. Tosin tuolaisia arpeggioita on naurettavan helppo rakentaa itse, joten siitäkin voisi olla iloa :D EDIT: Jaa et olekkaan aikasemmin sweeppannu :) Unohdappa noi harjotukset, taitaa olla liian vaikeita. Itse olen kohta joku 11 kuukautta sweeppaillu, ja nyt alottelen tosissaaan harjoittelemaan noita mainitsemiani "harjoituksia" XD. Kannattaa ottaa huomioon että sweep picking on kitaran soittotekniikoista vaikein (kokonaisuutena) :( Itse olin ihan muna pystyssä kun sain jo hetken opettelun jälkeen aikanaan meneen tämmösen: ------12------ ja kun toi menee niin, takasin upstrokeilla ---13--------- 14------------ --------------- --------------- --------------- Ja sitten yhdistät ne, tämän oppimiseen voi mennä vaikka kuukausi (siis puhtaasti ja nopeasi jos soittaa). Tosi siisti pelkkä tapping (+hammer-on/pull-off) on Ozzy Osbournen Crazy Trainin soolon alku ;) |
apenaattori 17.06.2006 12:43:27 | |
---|
Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan. |
Ben_D 17.06.2006 12:52:19 | |
---|
Loistava harjoitus sweeppaukseen on JerryC - Sweeping Skill. Saat tuon videona Youtubesta, ja www.911tabs.com :ista tablat. Children Of Bodomin Kissing The Shadowsissa taas on tapping+sweeppejä paljon. Tosin tuolaisia arpeggioita on naurettavan helppo rakentaa itse, joten siitäkin voisi olla iloa :D EDIT: Jaa et olekkaan aikasemmin sweeppannu :) Unohdappa noi harjotukset, taitaa olla liian vaikeita. Itse olen kohta joku 11 kuukautta sweeppaillu, ja nyt alottelen tosissaaan harjoittelemaan noita mainitsemiani "harjoituksia" XD. Kannattaa ottaa huomioon että sweep picking on kitaran soittotekniikoista vaikein (kokonaisuutena) :( Itse olin ihan muna pystyssä kun sain jo hetken opettelun jälkeen aikanaan meneen tämmösen: Saa olla melkosen sitkee sissi, että jaksaa harjoitella sweeppausta 11 kuukautta...sweeppaus on paitsi vaikea tekniikka myös erittäin turha liikaa käytettynä. |
kimurantti1 17.06.2006 12:57:24 (muokattu 17.06.2006 13:20:00) | |
---|
Eddie Van Halenilla on kyllä täppijutut aivan omaa luokkaansa. Onhan näitä vaikka mitä hurjia, jotaka vetää 300 tempolla 16-osia, mutta Eddie saa juttunsa kuulostamaan musiikilta. Osaa vaan valita oikeat nuotit oikeisiin paikkoihin. Kun bändin kanssa ollaan Van Halenia soiteltu, niin tuli huomattua noista Eddien jutuista, että esim. Jumpin ja Panaman sooloissa ne tapping-kuviothan kuulostavat aluksi ihan rubatona vedetyiltä, mutta ne on tosi tarkasti taimissa. Jumpin soolon tapping pilitys lähtee 16-osa triolilla koholla. Tahdin alkuun tulee kahdeksan 32-osaa ja loppu menee taas 16-osa trioleina. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
-Aleksi- 17.06.2006 13:02:58 | |
---|
Jumpin soolon tapping pilitys lähtee 16-osa triollla koholla. Tahdin alkuun tulee kahdeksan 32-osaa ja loppu menee taas 16-osa trioleina. Jumpin soolo on ihan mahdoton :S |
Strutsi 17.06.2006 13:13:02 | |
---|
"Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin |
kimurantti1 17.06.2006 13:17:54 | |
---|
Jumpin soolo on ihan mahdoton :S Eikä ole ;-) Laittaisin klippiä jos pystyisin äänittämään. Vaikeinta siinä on saada koko homma pysymään kasassa -> kaikki lickit oikeasti taimiin ja sellainen tietty groove. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
-Prokitaristi- 17.06.2006 13:20:51 | |
---|
Jason Beckerit ja Laihot suosittelen heti alussa unohtamaan jos vasta haluat oppia sweeppaamaan. Ja minkä takia sitten EVH:ta ei tarvitse unohtaa, jos on vasta ensimmäistä kertaa täppäämässä? :) |
kimurantti1 17.06.2006 13:21:56 | |
---|
Ja minkä takia sitten EVH:ta ei tarvitse unohtaa, jos on vasta ensimmäistä kertaa täppäämässä? :) Samaa ihmetteilin. Eddien tappingit on kyllä helkutisti vaikeampia kun suurimman osan ylösalas pilitykset. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Teemu K. 17.06.2006 13:32:53 | |
---|
Tämä on ihan hauska tappiharjotus: http://www.ultimate-guitar.com/tabs ... p/paul_gilbert/four_seasons_tab.htm Jollai videolla oli vielä kun se gilbertti soittaa ite tuon Joo, tuo löytyy Paulin videolta "Guitars from Mars: Classical" Noin, sainpas päteä. "Behold! The atheists worst nightmare: A banana." -Ray Comfort |
Stratocaster_90 17.06.2006 14:10:27 (muokattu 17.06.2006 14:12:43) | |
---|
Saa olla melkosen sitkee sissi, että jaksaa harjoitella sweeppausta 11 kuukautta...sweeppaus on paitsi vaikea tekniikka myös erittäin turha liikaa käytettynä. Siis hä? Kyllähän nyt vartin tai puoli tuntia päivässä noinkin haasteelliselle tekniikalle jaksaa haaskata :) Miten sitä muuten suomen parhaaksi kitaristiksi tullaan XD. Joko harjoittelua voisi lisätä tai olen vähän hidas oppimaan sweeppaamaan, mutta monet puolitoista vuotta soittaneet vetää hampaillaan niskan takana puhtaasti Kissing The Shadowsit :D No joo, jos joku jaksaa 5-10 tuntia päivässä harjoitella niin siitä vaan... |
Bonesaw 17.06.2006 15:17:56 (muokattu 17.06.2006 19:42:27) | |
---|
Joko harjoittelua voisi lisätä tai olen vähän hidas oppimaan sweeppaamaan, mutta monet puolitoista vuotta soittaneet vetää hampaillaan niskan takana puhtaasti Kissing The Shadowsit Heh. Näiden kirjoitusten perusteella A. Laiho taitaakin olla pikku harrastuksessaan jälkeenjäänyt makuuhuonetiluttaja.
"Wahia pitää polkee sellai et mitkä fiilikset on nii sitä rataa... toimii ainakin mulla... se luo hyvin tunnelmaa... suosittelen." |
olli8 17.06.2006 16:17:52 | |
---|
White Lionilla on paljon tappia. Kuunnelkaa wait ja broken heart. |
friteerattu peruna 17.06.2006 16:46:45 | |
---|
Kokeileppas Ozzyn "Flying high again" biisin soolon lopputäppinkejä. Kato äiti, mä oon lentokone!!!11 |