Aihe: Sointujen soitto
1
the heartless
06.07.2006 20:55:36
Tiedän että tämä kysymys on naurettava tai minä olen äärimmäisen typerä, mutta soitetaanko sointu siis joka nuotin kohdalla?=D
bluesteel
06.07.2006 21:07:29

Yleensä EI. Ei tosiaankaan.
Novac
07.07.2006 11:14:19

ei joka sävelen kohdalla. mietippä vaikka jotain tilusoolooa. siinä olisi muulla rytmiryhmällä miettimistä.

joskus sointua ei vaihdeta edes tahdin vaihtuessa, kun taas joissain tahdeissa saattaa olla useampikin sointu. se riippuu kappaleesta.
bluesteel
07.07.2006 11:19:44 (muokattu 07.07.2006 11:20:36)

ei joka sävelen kohdalla. mietippä vaikka jotain tilusoolooa. siinä olisi muulla rytmiryhmällä miettimistä.

Joo, mutta joissain jazz-biiseissä voi olla aika lähellä;)

joskus sointua ei vaihdeta edes tahdin vaihtuessa, kun taas joissain tahdeissa saattaa olla useampikin sointu. se riippuu kappaleesta.

Jep. Ja joskus sointua ei vaihdeta edes biisin vaihtuessa. Niinkun esim. Syd Barret aikoinaan soitti Pink Floydin keikalla koko keikan pelkkää C.tä, vaikkei missään biisissä vissiin edes ollut sitä... hoho
weelie
07.07.2006 12:06:53
Tiedän että tämä kysymys on naurettava tai minä olen äärimmäisen typerä, mutta soitetaanko sointu siis joka nuotin kohdalla?=D

Rytmiryhmä soittaa rytmiä, ei melodiaa. Eli siis matkit rumpuja tai vaikka bassoa.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)