Aihe: Tallan ja otelaudan välinen etäisyys
1
PlasmaDemon
05.07.2006 15:52:18
Niin elikkä..oon täs uutta kitaraa hankkimassa ja ajattelin kysäistä, että ootteko kiinnittäneet koskaan huomiota tällaiseen asiaan kuin "tallan ja ja otelaudan välinen etäisyys?"

Ajattelin vain kun itse kokeilin kaverin espiä ja se "alapää" tuntui jotenkin kummalliselta. Mittasin sitten kyseisen homman ja minun kitarassani tämä kyseinen pituus on 19cm ja tuossa esp:ssä 14 cm. Tuo "outous" taisi johtua juuri tästä kun on tottunut soittamaan kitaralla missä on suuri väli tallasta kaulaan. Tiedä sitten..

Tuossa kitarassa minkä meinaan hankkia, tämä etäisyys on vain 12,5cm. Että en sitten tiedä prkl kannattaako ostaa kun itselleni soitto tuntui vaikealta.. kai siihenkin tottuu, eikä varmaan vie kauaakaan..

Onko kellään kokemuksia itse kitarasta? --> http://www.thomann.de/thoiw3_jackson_ke3_eds_egitarre_prodinfo.html
"Soittajan sormi on sellainen elin, että se soimaan saa vaikka millaisen pelin"
Muuki
05.07.2006 16:06:21 (muokattu 05.07.2006 23:40:29)
E: Pentele, kyse oli espistä eikä lespistä/les paulista. Sorjenttes.

E5(?): Tuosta jacksonista sen verran, että eipä siinä muuta huonoa ole kun tuo lisenssi talla ja nuo duncan designin perushumpparit. Oletko harkinnut päivitettyä versiota http://www.thomann.de/thoiw3_jackson_ke3cs_prodinfo.html
Väritys ei tosin ole niin kaunis, mutta seymourit mukana.

E6: Hellempää kieltä.
Mittään en oo kirjottanu alle
PlasmaDemon
05.07.2006 23:13:17
E: Perkele, kyse oli espistä eikä lespistä/les paulista. Sorjenttes.

E5(?): Tuosta jacksonista sen verran, että eipä siinä muuta huonoa ole kun tuo lisenssi talla ja nuo duncan designin perushumpparit. Oletko harkinnut päivitettyä versiota http://www.thomann.de/thoiw3_jackson_ke3cs_prodinfo.html
Väritys ei tosin ole niin kaunis, mutta seymourit mukana.

joo espihän se eikä lespi :D joo kattelin tota punasta..Ei oo kyllä niin hieno mutta paremmat mikit tosiaan ainaki olis
Muuki
05.07.2006 23:33:33 (muokattu 05.07.2006 23:39:41)
joo espihän se eikä lespi :D joo kattelin tota punasta..Ei oo kyllä niin hieno mutta paremmat mikit tosiaan ainaki olis

Niih. Toisaalta ovatko nuo mikit sitten niin suuri syy ottaa tuo päivitetty versio. Lukiolla olen duncan designeja testannut, eihän niissäkään mitään vikaa. Enemmän se ääni sieltä vahvistinpuolelta tulee, taikka sormista.

Onko sulla muuten jokin hintahaarukka tuohon kitaran etsintään, tai kriteerejä? Voisin koittaa vähän jelppailla.

E: Mittasinpa huvikseen oman jaskani tallan ja otelaudan etäisyyden: ~14cm. Ite en oo pahemmin noitten välöseen perehtynyt, tosin kerran vain testasin sellasta ltd:n halvinta kirk hammettilaista, ihan jees oli.

E2: Ennenkuin joku mikrofoniasiantuntija ilmaantuu, huomautan etten tarkoita etteivätkö mikit vaikuttaisi saundiin, sillä vastaushan on simppeli ja tiedossa. Enkä myöskään tiedä liittyikö tuo testaamani kitara mitenkään aiheeseen.
PlasmaDemon
05.07.2006 23:44:27
Niih. Toisaalta ovatko nuo mikit sitten niin suuri syy ottaa tuo päivitetty versio. Lukiolla olen duncan designeja testannut, eihän niissäkään mitään vikaa. Enemmän se ääni sieltä vahvistinpuolelta tulee, taikka sormista.

Onko sulla muuten jokin hintahaarukka tuohon kitaran etsintään, tai kriteerejä? Voisin koittaa vähän jelppailla.

E: Mittasinpa huvikseen oman jaskani tallan ja otelaudan etäisyyden: ~14cm. Ite en oo pahemmin noitten välöseen perehtynyt, tosin kerran vain testasin sellasta ltd:n halvinta kirk hammettilaista, ihan jees oli.

E2: Ennenkuin joku mikrofoniasiantuntija ilmaantuu, huomautan etten tarkoita etteivätkö mikit vaikuttaisi saundiin, sillä vastaushan on simppeli ja tiedossa. Enkä myöskään tiedä liittyikö tuo testaamani kitara mitenkään aiheeseen.

Hintahaarukka on jotain 0-700 euroo. Sen enempää en viitti laittaa likoon.
Ajattelin että vois ostaa siihen varalle tommoset mikit http://www.thomann.de/thoiw3_seymou … set_distortion_mayhem_prodinfo.html

ja 24 nauhaväliä pitäis olla ku vituttaa noi 22:set.
Kaippa sitä tallanki vois ostaa jos rahaa piisaa.. perkele ku tua thomannilla ei oikeen oo mun mieleisiä kauheesti.. niin ja kitaran ei tarttisi olla mikää normi stratomalli vaan joku tommonen vähä erikoisempi
Muuki
05.07.2006 23:53:12 (muokattu 06.07.2006 00:02:29)
Noita kellyjä ei pahemmin löydy muutakun JS, PRO ja USA Select -sarjoista. Jos jotain vähän erikoisempaa etsit, vilkaiseppa huvikseen nämä.
http://www.thomann.de/iw_smb_suche. … mp;SUCHBEGRIFF=wrmg&x=0&y=0

Noistakin on nykyään päivitetyt versiot, joissa on vakiona EMG 81 & 85. Tuo menee kyllä vähän budjettisi yli, eivätkä ehkä ole edes päivitettyjä. Ja jos olisivat, hinta voisi olla korkeampi (?). Ei ollut kaukana että olisin tollasen viime jouluksi hankkinut. Otinkin sitten sen tutun ja turvallisen dinkyn. Silti, minulla on nuo HZ-mikit eikä valittamista.

Kotisivulta vähän tarkempaa http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2910105503

E: Tuosta löytys myös tollanen LTD, halvin Dave Mustaine -malli. Siinäkin 24 jumboa, seymour duncanit ja mitä minä katsoisin plussaksi, kiinteä talla. Ulkonäkö on ihan jees myös.
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179747.html
Kasperi Tervonen
06.07.2006 01:47:48
Käsittääkseni nuo jacksonin lisenssifloikat ovat aika tuubaa.(?) Jos uusi kitara on kiikarissa ja floikka pitää olla, niin miten olisi esim. ibanez 1550, schecter C-1 FR tai vaikkapa maverick F-1? Saattavat mennä aika budjetin äärirajoille, mutta luulisi vähän laadukkaammasta floikasta (ja miksei muustakin kitarasta) olevan iloa vähän pidemmäksikin aikaa...
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
Muuki
06.07.2006 01:55:43
Käsittääkseni nuo jacksonin lisenssifloikat ovat aika tuubaa.(?)

Pitää paikkansa. Toisaalta blokkauksen mahdollisuus on, mutta turhaanpa sitä floikallista sillon. Ja Ibanezilta löytyy myös laatukitaroita kuten jo todettiin.
Karahvi
06.07.2006 15:40:12
Käsittääkseni nuo jacksonin lisenssifloikat ovat aika tuubaa.(?)

Kumma kun nuita käsityksiä tuntuu olevan vähän jokaisella, mutta perustelut puuttuu melkein jokaiselta. (kaverin kaverilla on ja ei pidä virettä ja on huono.. jne ei ole perustelu, ainakaan hyvä). Tuubailkaa sitten kun on omakohtaista kokemusta kyseisestä härpäkkeestä.

Itselläni on Jacksonin lisenssifloikka (rr3). Itseasiassa ollut kohta kymmenen vuotta. Erikoisemmin en ole huoltanut, säätänyt+puhdistellut vaan. Vire pysyy kuin unelma, viritän kitaran suunnilleen vaan ennen keikkoja. Ja vertailupohjana omistan myös OFR-kepin, mille jaskan malli ei paljoa häviä. Tiedä sitten, onko käsiini sattunut erityisen onnistunut yksilö, mutta minä taas käsitän asian niin, että jacksonin lisenssifloikat eivät ole tuubaa.
Kasperi Tervonen
06.07.2006 18:43:54
Kumma kun nuita käsityksiä tuntuu olevan vähän jokaisella, mutta perustelut puuttuu melkein jokaiselta. (kaverin kaverilla on ja ei pidä virettä ja on huono.. jne ei ole perustelu, ainakaan hyvä). Tuubailkaa sitten kun on omakohtaista kokemusta kyseisestä härpäkkeestä.

Ainakin omassa jacksonissani (kai joku js30) oli aika luokaton floikka. Hintaakaan ei kepillä tosin ollut kuin noin 350 euroa. Koska minulla ei noista kalliimmista jacksonin härpäkkeistä ole omakohtaista kokemusta, niin en tullutkaan esittämäänkään mitään 100% faktaa, vaan sanoin nimenomaan "yleisen käsityksen". Huomaa kysymysmerkki aiemmassa kirjoituksessani. Lähinnä halusin ehdottaa topicin aloittajalle, että kannattaisi katsella myös noita ibanezin, schecterin ja maverickin floikkakitaroita. Ne on ainakin hyviä pelejä. :)
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)