Aihe: Hevibändejä E-,Eb,tai satunnaisesti D-vireestä?
1 2 3
Askorbiinihappo
26.07.2006 15:33:20

Kysymys on ylhäällä,vastaukset alas =).Olen "löytänyt" Metallican ja Megadethin.Tiedän myös,että Iron Maiden soittaa E-vireessä.Lisäksi kysyisin Metallicasta,että mitkä niiden biisit menevät D-vireestä?
Mitä järkee ostaa paksummat kielet ei yleisö sitä huomaa
Bonesaw
26.07.2006 16:08:50 (muokattu 26.07.2006 16:08:54)
Slayer,Eb
tommiot
26.07.2006 16:41:53
Musta tuntuu että aika monet hevibändit vetää joko E-, Eb- tai D-vireestä...? Olisiko järkevämpää kysyä jonkun tietyn bändin virettä jos et itse sitä tiedä, muuten tulee melko pitkä lista, jos nyt kukaan asiallisesti vastaa.
FatSam
26.07.2006 16:50:41

Lisäksi kysyisin Metallicasta,että mitkä niiden biisit menevät D-vireestä?

Ainaski Sad But True. Ja meneeköhän Thingykin? En ole varma, koska se on jotakuinki ainut Metallica-veisu mitä en ole soitellu koskaan.
Jannipaali
26.07.2006 17:05:42
Ainaski Sad But True. Ja meneeköhän Thingykin? En ole varma, koska se on jotakuinki ainut Metallica-veisu mitä en ole soitellu koskaan.

WRONG! Sad menee Eb:ssä ja Thingy dropped D:ssä.
In GOTOH We Trust. THV-Klubi #40
oiva tumpeloinen
26.07.2006 17:08:45 (muokattu 26.07.2006 17:23:21)
WRONG! Sad menee Eb:ssä ja Thingy dropped D:ssä.

Kuinkahan nyt on? Mulla on kyllä ihan sellainen muistikuva, että Sad But Tr00 menisi juurikin D-vireessä. Tai sitten sulla on erilainen Black Album kuin mulla. Hmm.... täytyy varmaan kaivaa se biisi esiin......

E: Enpä nyt tästä epäjärjestyksestä löytänyt levyä, mutta ihan piruuttani katsoin muutamat tabit biisistä. Yhdessä niissä oli vire merkitty Eb:ksi. Ethän sä vain sellaisesta tuota virettä ole totuutena päätellyt?
Volcom
26.07.2006 17:14:18 (muokattu 27.07.2006 09:56:58)
Black Sabbath, ne albumit mitä mitä minä tiedän:

E-vire: Black Sabbath, Paranoid, Technical Ecstasy, Never Say Die
C#-vire: Master of reality, Vol.4, Sabbath; Bloody Sabbath, Sabotage
Eb-vire: Heaven & Hell, Mob rules, Dehumamizer + Live Evil

Edit: Perkele, tuo Technical Ecstasy menikin E:estä.
"Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara
Schnowotski
26.07.2006 17:25:00
WRONG! Sad menee Eb:ssä

Kammella painamalla soittavat sen demppiriffin matalan D:n? Ovat kalibroineet useamman hertsin pieleen, niin että D:stä on tullut Eb? :)
-Kirjoittaja on skribentti
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri."
oiva tumpeloinen
26.07.2006 17:27:54
Kammella painamalla soittavat sen demppiriffin matalan D:n? Ovat kalibroineet useamman hertsin pieleen, niin että D:stä on tullut Eb? :)

Mä kanssa löysin just levyn ja D:stä tuo tuntuu menevän, jos ei joku nyt mystisesti ole mennyt virittämään mun kitaraa puolta sävelaskelta alaspäin.

.......Ei siis Jannibal mennä korjaamaan väärin.
Jannipaali
26.07.2006 17:35:50
Mä kanssa löysin just levyn ja D:stä tuo tuntuu menevän, jos ei joku nyt mystisesti ole mennyt virittämään mun kitaraa puolta sävelaskelta alaspäin.

.......Ei siis Jannibal mennä korjaamaan väärin.

Myönnän virheeni, mutta Thingy ei mene siltikään D:stä.
Schnowotski
26.07.2006 17:51:40
Myönnän virheeni, mutta Thingy ei mene siltikään D:stä.

No sen voi kuitenkin soittaa D:stä. Ei kai kukaan nyt tarkkaan tiedä, että ovatko pojat studiossa käyttäneet D-virettä vai dropattua D:tä.

Tämmöinenkin mielipide löytyi:
" However, The Thing That Should Not Be is notated in drop D-tuning, when the whole guitar is actually tuned down to D"
http://www.amazon.ca/gp/product/089 … 19033-7230766?v=glance&n=916520

Ja tuon artikkelin yhteydessä mainitaan Thingi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Slack_tuning

Mutta ei kai sillä niin väliä että kummalla sen soittaa.
-Kirjoittaja on skribentti
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri."
Jannipaali
26.07.2006 17:58:30
No sen voi kuitenkin soittaa D:stä. Ei kai kukaan nyt tarkkaan tiedä, että ovatko pojat studiossa käyttäneet D-virettä vai dropattua D:tä.

En muista, että millä DvD:llä Jason sanoi jotain, että "Strings are flapping on the neck" tjs.

Eli taitaa ollakin siinä D:ssä, mutta itse väännän vain E:n D:hen.
Aman
26.07.2006 18:34:33

Juu, kuten onkin jo korjattu. Sad but true D:stä ja Thingie myös. Näin ainakin kaikkien merkkien mukaan mitä itse olen havainnut. Taitaapi tuo kapteeni Kirk siinä "heavy riffs" -videossaankin Thingien soittaa ihan ilman mitään droppeja. Siitä taas ei osaa sanoa, muistaako mies enää miten ne biisit meni oikeasti studiossa, hehe :)
Rocking groovemetal up your ass! http://www.silverine.com
Lord of the strings
26.07.2006 19:13:41
Rainbow menee ainakin lähellä E:tä.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith"
Kirk_Hammett
26.07.2006 19:34:24
tjoo sad but true menee D vireellä

soittaako täällä muuten kukaan tolla D vireellä? sehän on niin sanottu hevivire...
You know it's sad but true...
Twist
26.07.2006 19:37:35
Ihme ettei ketään ole maininnut Panteraa.
Oops, I twisted again...
oiva tumpeloinen
26.07.2006 19:56:53 (muokattu 26.07.2006 19:58:33)
soittaako täällä muuten kukaan tolla D vireellä? sehän on niin sanottu hevivire...

Kukas sen sellaiseksi on ristinyt?

Ihme ettei ketään ole maininnut Panteraa.

Muistankohan mä ihan väärin....

Muistaakseni joillain Panteran levyillä oli ihan ihme vire. Siis jotain E:n ja Eb:n välistä. Muuten "normaali"vire.
Kirk_Hammett
26.07.2006 20:00:43
Kukas sen sellaiseksi on ristinyt?

.

en mä vaa tierä... mutta oon monta kertaa monissa eri paikoissa kuullu mainittavan että D-vire on niin sanottu hevivire
You know it's sad but true...
hullu_ukko
26.07.2006 20:03:24
tjoo sad but true menee D vireellä

Ite oon oppinut sen droppi-D vireessä. Oonko nyt muita huonompi? :(
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
oiva tumpeloinen
26.07.2006 20:06:12
Ite oon oppinut sen droppi-D vireessä. Oonko nyt muita huonompi? :(

Aivan varmasti. ;)

Miten sä soitat ne pull off -vedot? Kaikki alimmalla kielellä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)