Aihe: Soittaminen.
1 2
simon cykkeli
20.07.2006 00:01:55 (muokattu 20.07.2006 00:02:34)
Terve!

Minulla on aina taukoja soittamisessa, voi olla että usein menee helposti 2 viikkoakin tai enemmän ilman että soitan ollenkaan. Mutta välillä vaikka keskellä yötä tulee tarve soittaa kitaraa ja sitten välillä niin että soitan monta kuukautta joka päivä.

Onko jollain mulla vastaavaa soittamista, että välillä ei soita yhtään ja välillä soittaan jonkun pienen innoitteen takia vaikka 3 tuntia putkeen ja kauemminkin?

Ongelmana on että haluaisin kehittyä kitaristina, mutta aina vain ei inspiraatio riitä ja välillä on vähän liikaakin. Vastaavanlaista jollakin tai neuvoja?

Ps. Äkkii soittamaan tuli inspis!!
Kyllä hevilllä lähtee!
Torniojaws
20.07.2006 00:04:16

Ei sitä väkisin tule kuin äpärä, vai miten se meni. Jos ei nappaa, niin silloin vain kitara sivuun ja kun inspiraatio taas iskee niin kimppuun, ei siinä muuta ole.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
KaRa
20.07.2006 00:15:29
Sama täällä. Jos keskellä yötä tulee fiilis niin ei auta muu kuin soitella :P
En todellakaan ymmärrä, miksi kaikki kirjoittavat tähän jotain typeriä allekirjoituksia... minä en sellaiseen alennu!
simon cykkeli
20.07.2006 00:31:23
Ei kai sitten muu auta kun soittaa, ja olla soittamatta silloin kun ei huvita.... nooh rämpyti rämpyti =D
Kyllä hevilllä lähtee!
stratocaster
20.07.2006 00:49:48
Sillon kun on koulua niin ei kertakaikkiaan vaan jaksa soittaa. Huolestuttavaa, mutta ei vaan jaksa. Lomilla tulee sitten soiteltua sen verran ku kerkeää, mutta ei sillonkaan väkisin.
Semijees.
gorgonoidi
20.07.2006 01:17:34

Sillon kun on koulua niin ei kertakaikkiaan vaan jaksa soittaa. Huolestuttavaa, mutta ei vaan jaksa. Lomilla tulee sitten soiteltua sen verran ku kerkeää, mutta ei sillonkaan väkisin.

Jännää... Mulla on just toisinpäin.
sus
20.07.2006 02:22:08
Kaikessa ympäripyöreydessään, tässä tulee kommenttini:

Ei kannata väkisin runnoa, tulee vaan paha mieli ja kuspäit mukuloit.
Rock'N'Roll All Night Sex And Drugs And Booze All Day Let's Go Fishing
cadabra
20.07.2006 10:18:28 (muokattu 20.07.2006 23:51:43)

Kohta Jake.e tulee ja sanoo että mä soitan ainaku nukunki. Toinen silmä auki aina vetelen arpeggiot kuntoon.
Meehän kämpille.
notkea rotta
20.07.2006 11:13:06
Se ottaa kaikista eniten päähän,kun kuulet jossain hyvän biisin ja tulee hyvät fiilikset soittaa niin sitten oot jossain ties missä ja kitaraa ei oo saatavilla pitkään aikaan.
Live and let die
Zigura
20.07.2006 11:43:47
Kannattaa aluksi soitella jotain sellasta, mikä on tarpeeksi palkitsevaa. Uuden biisin soittaminen tuo aina hyvät fiilikset kun siinä onnistuu, mutta esimerkiksi barren harjoittelu on aluksi suorastaan vittumaista. Ja viiden tonnin skeba ja kahden tonnin vahvari tuo aina soittofiilistä ;)

ps. Ehkä jatkossa parempaa otsikointia?
Raoul Duke: -Let's get down to brass tacks. How much for the ape?"
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#2
Jake.e
20.07.2006 12:35:52
Eipä ole aikoihin tullut fiilistä että ei haluais soitttaa. Aina kun lähtee vaikka kaverille kahville niin tulee hirvee morkkis "vois soittaa kitaraa".
Jerk.
Henko
20.07.2006 12:46:36

Mulla voi joskus olla kaks kuukauttakin, esim. nyt kesällä, kun ei juuri oo bändijuttuja, ja on vaihteeksi muutakin tekemistä. Välillä vaan kun inspis iskee johonkin oikeen kunnolla, niin kaikki muu unohtuu.
Ja vastaavasti taas syksyllä, kun ilmat kylmenee, alkaa se kitara taas roikkua kaulassa, ja luultavasti on uutta intoakin.
Ei sitä tarvi väkisin soittaa (paitsi jos on Ynkkä).
M.net onkin ämmien net.
wrshredder
20.07.2006 12:55:37
Ei tarvi olla mikään Einstein tämän ongelman ratkaisemiseen.

Jos et soita niin luet teoriaa/ muusikoiden elämänkertoja /katsot opetusvideoita /kuuntelet musaa..

On näet muitakin keinoja oppia musiikkia kun vain soittaa.
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Henko
20.07.2006 14:14:07

Jos et soita niin luet teoriaa/ muusikoiden elämänkertoja /katsot opetusvideoita /kuuntelet musaa..

Tai sitten katot jalkapalloa, pelaat videopelejä, käyt töissä, punttisalilla, ihan mitä vaan.
Jos ei lähe, ni ei sitä musaa oo ees pakko kuunnella koko ajan.
M.net onkin ämmien net.
simon cykkeli
20.07.2006 19:10:43
Musaa kuunnellaan ihan kokoajan, mutta muu musaan liittyvä jää aika vähiin... Noh kyllä koulussa viimeistään into soittamiseen palaa kun pääsee treenaamaan bändin kanssa.
Kyllä hevilllä lähtee!
Artist
20.07.2006 19:17:39
Kannattaa elää sitä elämäänsä fiiliksen mukaan, eikä turhaan soitella, jos ei siltä tunnu. Katoaa muuten soitosta ja musiikista kaikki intohimo ja fiilis, jotka ovat niin tärkeitä asioita ettei niitä ulkoa opetelluilla tekniikkatreeneillä korvata.
"You can take away my temple, but you can't take away my hill, you can pass those pearls before me, I've got an iron steel will."
winny
20.07.2006 19:48:52
Terve!

Minulla on aina taukoja soittamisessa, voi olla että usein menee helposti 2 viikkoakin tai enemmän ilman että soitan ollenkaan. Mutta välillä vaikka keskellä yötä tulee tarve soittaa kitaraa ja sitten välillä niin että soitan monta kuukautta joka päivä.

Onko jollain mulla vastaavaa soittamista, että välillä ei soita yhtään ja välillä soittaan jonkun pienen innoitteen takia vaikka 3 tuntia putkeen ja kauemminkin?

Ongelmana on että haluaisin kehittyä kitaristina, mutta aina vain ei inspiraatio riitä ja välillä on vähän liikaakin. Vastaavanlaista jollakin tai neuvoja?

Ps. Äkkii soittamaan tuli inspis!!

Moi!Mulla on vähän sama "ongelma",Mut en kyl voi viikkoo pitempään olla soittamatta.Ja toi yöjuttu naurattaa,koska ite teen samoin!Mut jos haluu kehittyä,niin mun mielipiteeni on:Et keppi käteen,aina kun voi.Parin pvän.tauko välillä on jees!Pitääkin saada "huilata".Toivon,että tästä apua,ja kehityt...:P
out of doors,in the open air...
Kärpäsruoska
20.07.2006 21:10:42
Otsikko on upea.

Mutta tosiaan, ei kannata vääntää väkisin, kehittyy sitä muutenkin.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. Tarvitsen basistin! THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34
Volcom
20.07.2006 22:41:32
Tauot tekee välillä hyvää kehittymisen kannalta. Näin ainakin itsellä, tai ainakin niin tuntuu.
"Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara
tilujätkä
30.07.2006 18:40:52
Tuttu tunne. joskus tekee mieli soittaa ja joskus ei. tosin mun tauot ei oo päivää pidempiä ellen jossain reissussa oo. Joskus kun ei oo yhtään tehny mieli soittaa niin oon yrittäny soittaa väkisin. Eihän siitä mitään tuu! Jos ei maita soittaa niin tauko on sitten paikallaan ettei kokonaan hermot mee harrastukseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)