Aihe: Kuinka moni haki/pääsi sotilassoittajaksi ensi Tammikuun erään?
1
heikkiha
31.05.2006 00:46:30

Iltaa hyvät kitaristit!

Ilmeisesti lähiaikoina on tullut tai tulee tietoa siitä pääseekö sotilassoittajaksi ja minne.

Kuinkas moni täältä on hakenut sotilassoittajaksi ja minne olette päässeet?

Itse sain tänään kirjeen puolustusvoimilta
ja täytyy sanoa että kyllä jännitti avata se kuori.

Sain kutsun Panssarisoittokuntaan Hämeenlinnaan.
Kerrankin pääsin johonkin..
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
Jake.e
31.05.2006 07:39:27
Voiko sotilassoittokunnassa soittaa kitaraa? Täähän mullisti mun käsityksen koko armeijasta.
I keep the bible in a pool of blood So that none of its lies can affect me
Antti1
31.05.2006 11:28:21
Mä pääsin!

Eikun hetkonen... mutta mähän olenkin käynyt jo oman koettelemukseni läpi. :)

Hajoilkaa rauhassa. Kavereilla oli ensimmäiset kertausharjoitukset päivän päästä intistä pääsyn jälkeen. Keikkaa pukkaa toinen jalka haudassakin siis. Heh
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Topa
02.06.2006 14:36:55
Kyllä soittokuntaan pääsee kitaransoittajatkin. Tosin niissä marssimusiikkijutuissa ei tietysti ole mitään kitaroita. Itse kun olin soittokunnassa, niin kaverit perusti semmosia vapaamuotoisempia bändejä, joissa soittivat kitaraa ja muita "normaaleja" soittimia. Esiintyivätkin esim. Down by the laiturissa erään laivan kannella.
Swan
02.06.2006 14:40:36
Aa, ne tulee siis lähiaikoina? Vielä ei ole ilmoitusta tullut. Toivon hartaasti, että pääsen Hennalaan, sillä tahdon käyttää armeijavuoteni tehden jotain tähdellistä.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Ostetaan Peavey Classic 50 -nuppi!
jani87
02.06.2006 15:00:26
Meitsi pääsi Rovaniemelle.
heikkiha
02.06.2006 17:49:46

Meitsi pääsi Rovaniemelle.

onneksi olkoon... mutta kuinkas lähellä tuo on omaa paikkakuntaasi?
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
Antti1
02.06.2006 17:57:32 (muokattu 02.06.2006 17:59:03)
Jossain Ii:n tienoilla näkyy mies asuvan, ei liene ylitsepääsemätön matka. Mullakin oli oma matka aina Utöön sellaiset min. 6h yhteen suuntaan. Ei tuo mitään, mutta kaveri kulki vielä Vaasasta ja toinen Seinäjoelta. Oisko ollut 12h, vai 13h matka-aikaa. :)

EDIT: Ja tiedoksi teille pöljille, Utö on Suomen eteläisin asutettu paikka ja käytännössä yksi viimeisiä maamerkkejä ennen Viron rannikkoa. On siinä muutama todella pieni saari vielä sen jälkeen, mutta ne on vaan sellasia asumiskelvottomia kiviröykkiöitä.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Swan
05.06.2006 11:27:31
Hehee, tänään tuli ilmoitus siitä, että pääsin sitten viettämään inttivuoteni varusmiessoittokuntaan Hennalaan. :)
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Jake.e
05.06.2006 12:49:38
Minkäslaiset pääsykokeet siellä on? Ei kai ne nyt ihan papereilla vaan sisään ota?
Swan
05.06.2006 12:56:01
Minkäslaiset pääsykokeet siellä on? Ei kai ne nyt ihan papereilla vaan sisään ota?

Siellä on kaksi vaihetta. Toinen on paperille suoritettava psykologinen/palikkatesti, jonka kaikki varusmiehet suorittavat jossain vaiheessa. Varsinainen soittokoe on sitten sellainen, johon kuuluu vapaavalintainen kappale, prima vista, mahdollinen "soita jotain" sekä haastattelu. Säestyksiä ei käytetä.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Jake.e
05.06.2006 17:35:06
Tuota prima vistaa vaan opettelemaan jonnekki teoria kursille. Muut oikeastaan hallitsen.
Kitarisoija.
31.07.2006 11:49:30

Minkäs tasoinen tuo prima vista oli? -Sitä pitäisi nimittäin itsekin harjoitella, helpot melodiat menevät jotenkuten.. Komppaamaan sinne varmaan lähinnä mennään? Ja se kyllä luonnistuu lapuista ongelmitta.

Kansa tahtoo tietoa! :D
ROK ROK!
Swan
01.08.2006 18:47:49
Minkäs tasoinen tuo prima vista oli? -Sitä pitäisi nimittäin itsekin harjoitella, helpot melodiat menevät jotenkuten.. Komppaamaan sinne varmaan lähinnä mennään? Ja se kyllä luonnistuu lapuista ongelmitta.

Kansa tahtoo tietoa! :D

Simppeli melodia ja sointukulku. Nelisoinnut kun hallitsee, niin muu tulee itsestään.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
S.M.A.K.
wrshredder
01.08.2006 21:58:43
Tuota prima vistaa vaan opettelemaan jonnekki teoria kursille. Muut oikeastaan hallitsen.

Ei siihen mitään teoria tunteja tarvita.. Pitää vaan osata lukea nuotteja ja muu onkin harjottelusta kiinni. Helpoilla etumerkittömillä kappaleilla aluks kuten Ukko-nooa jne.. kyl se siitä..

Mutta kehoitan kokemuksen karvas ääni rinnassani opettelemaan myös komppaamaan prima-vistana soinnuista. Mä _vähän_ keilasin tossa . lol !

Ja kaikille jotka pääsi sotilassoittajaks.: haistakaa penis
:)
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Slerba
02.08.2006 00:05:42
Onneksi olkoon sisäänpäässeille. Suoritin itse palveluksen Hennalassa. Välillä ihan jees meininkiä ja välillä todella hajoittavaa jos joutuu ns. paskakeikkoja tekee..
Siellähän on sit tiedossa ulkomaan matkakin. Me käytiin Singaporessa leijonan piikkiin :D
Oiva paikka ottaa kaikki hyöty irti harjoittelemalla vapaa-ajat, jos ei satu iltalomille pääsemään.
Epämuusikko
02.08.2006 00:56:42 (muokattu 02.08.2006 00:58:02)
Onneksi olkoon sisäänpäässeille. Suoritin itse palveluksen Hennalassa. Välillä ihan jees meininkiä ja välillä todella hajoittavaa jos joutuu ns. paskakeikkoja tekee..
Siellähän on sit tiedossa ulkomaan matkakin. Me käytiin Singaporessa leijonan piikkiin :D
Oiva paikka ottaa kaikki hyöty irti harjoittelemalla vapaa-ajat, jos ei satu iltalomille pääsemään.

Paras oma kokoonpano oli joululaulubändi. Alttofoni, sähköbasso, vibrafoni ja rumpukone. Ja me ei käyty Lappeenrantaa kauempana.

t: ResKorpr PvVmSk 16 (kai), II-2001
I absolutely Weckl. Bustard #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)