Aihe: Tom Morello Killswitch
1
*Ace*
03.08.2006 21:14:11
Voikso joku kertoo kunnolla että miten tuo Morellon killswitchi toimii, ja miten sen kanssa kuuluis soittaa? Haluaisin nimittäin tietää sen. Kiitos.
Rage Against The Machine & Audioslave!
FreakyStyley
03.08.2006 21:38:31
Morellon kitarassa on kaksi mikkiä joissa on itsenäiset volumet ja tonet. Se switchi on siis ihan normaali pickup switchi joka valitsee kumpa mikki on käytössä. toisen mikin volumet on nollilla ja toisen täysillä ja rämppäämällä switciä se tekee sellasen tremolo tyyppisen efektin. Niihin piippauksiin yms. vonkunoihin (sleep now in the fire soolo) se käyttää feedbackiä sen switcin kanssa
Twistyh
03.08.2006 21:52:35
En tiennytkään että tällä ilmiöllä on näin hieno nimi, KillSwicht.
Jake.e
03.08.2006 22:38:35
Joo tuo Morellon tyyli on kyllä monella tapaa erittäin mielenkiintoinen ja hieno. Esimerkiksi testifyn soolossa piuhan päällä kielten koskettelu ja muu kikkailu luovat Morellolle aivan uniikin tyylin.
Jerk.
PoLFus
03.08.2006 23:18:03

Joo tuo Morellon tyyli on kyllä monella tapaa erittäin mielenkiintoinen ja hieno. Esimerkiksi testifyn soolossa piuhan päällä kielten koskettelu ja muu kikkailu luovat Morellolle aivan uniikin tyylin.

:DDDD Reps. Vähänku minä kolmannella luokalla, 10 vuotta sitten.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
cadabra
04.08.2006 00:27:29 (muokattu 04.08.2006 00:28:21)
Eiku ei mittää :P
Meehän kämpille.
Epämuusikko
04.08.2006 03:22:49
Tom Morello on skrätsääjä kitaristin ruumiissa. Oma tyyli se on, eittämättä.
I absolutely Weckl. Bustard #1
Chunga
04.08.2006 09:40:25

eikös se ollu dj ennen ku ryhty kitaristiks?
Meidän isi tekee teidän äitien lapset!
McNulty
04.08.2006 09:51:49
Myös Anthraxin ikonilla Scott Ianilla on sellainen punainen nappi JJ-mallin Jacksoneissaan. Killswitch-nimeä totteli sekin muistaakseni. Se toimii signaalin katkojana normaalin on/off-kytkimen tapaan. Sillä on nopea hiljentää kitara ja iso kasa hi-gain monstereita selän takana live-esiintymisissä tai miksei käyttää "efektinä" kuten Morellon tapauksessa.
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
StoRBa
04.08.2006 10:06:12

Myös Anthraxin ikonilla Scott Ianilla on sellainen punainen nappi JJ-mallin Jacksoneissaan. Killswitch-nimeä totteli sekin muistaakseni. Se toimii signaalin katkojana normaalin on/off-kytkimen tapaan. Sillä on nopea hiljentää kitara ja iso kasa hi-gain monstereita selän takana live-esiintymisissä tai miksei käyttää "efektinä" kuten Morellon tapauksessa.

Bucket Headilla taitaa olla samanlainen nappi.
Kuno
04.08.2006 10:19:37 (muokattu 04.08.2006 10:20:24)
Ero taitaa olla siinä että Bucketheadin killswitchi on tosiaan nappi, eikä kytkin kuten esim. Morellolla. Ja kyllähän ainakin siinä Morellon Audioslaven kanssa käyttämässä stratossa (soul power?) se on ihan erillinen kytkin se killswitch, eikä mikinvaihtaja. Bucketheadhan käyttää tuota omaa "kill-button"-vehjettänsä pelkkänä efektinä kun tavanomaisesti killswitchi on juuri sitä tarkoitusta varten että saa hiljennettyä hirveät stäkit takanaan silmänräpäyksessä. Kannattaa etsiä jostain käsiinsä Bucketheadin Jordan-biisi, jossa näkyy miten Buckethead käyttää nappulaansa. Siitä voi yrittää mallia ottaa.

E: Kirjoitusvirheitä...
I am the first not the last Condemned by a single kiss Betrayed eternally I'll rip inside your soul Contaminating the world Defying god and son Black heart that brings your death Living in infamy... Paskakitaristi #4
StoRBa
04.08.2006 11:04:03

Ero taitaa olla siinä että Bucketheadin killswitchi on tosiaan nappi, eikä kytkin kuten esim. Morellolla.

Tiedän. Sen takia lainasinkin tuota Anthrax tekstiä, kun siinä puhuttiin napista.
Werde
04.08.2006 11:30:23
Niin tuo Morellon juttuhan ei ole mikään killswitch kuten yllä jo kerrottiinkin.

Kätevä tapa toteuttaa KS on jättää esim 3-way kytkimen keskiasento kytkemättä. Saa kepakon äkkiä hiljaiseksi jos tarvitsee ilman ylimääräistä säätöä volapotikoilla.
*Ace*
04.08.2006 11:38:53
Mitenkäs sen kanssa kuuluu sitten soittaa, esim. RATMin Know Your Enemyn introssa, kun jotenkin niitä kieleiä pitää lyödä vai täpätä...? Vai mitä onkaan.
Jake.e
04.08.2006 15:56:53
Mitenkäs sen kanssa kuuluu sitten soittaa, esim. RATMin Know Your Enemyn introssa, kun jotenkin niitä kieleiä pitää lyödä vai täpätä...? Vai mitä onkaan.

Jollain DVD keikalla morello soitti sen täppäämällä molemmilla käsillä. Siis vuorotellen oikea vasen oikea vasen jne. Itsekkin olen tuo ta joskus ihmetellyt. Epäilen että mies on soittanut tuon stuidiossa joku rätti kielien välissä (etteivät jää soimaan) ja täppäillyt edellä mainitulla tavalla. Vai onko jollain mulla fakta tietoa?
Jerk.
*Ace*
04.08.2006 16:53:40
Mä olen taas nänyt että Morello käyttää sitä killswithiä ja täppää vaan vasemmalla kädellä, muuta jos joku tietää niin olisin kiitollinen jos kertois.
Läpistö
12.08.2006 03:50:49

Mä olen taas nänyt että Morello käyttää sitä killswithiä ja täppää vaan vasemmalla kädellä, muuta jos joku tietää niin olisin kiitollinen jos kertois.

Noin minäkin olen nähnyt. Kai se onnistuu jos osaa tarpeeks hyvin täpätä?
"Every dream is a bridge burned down"
Spike
13.08.2006 13:16:43
Heh, jopa kirk hammett käyttää/käyttänyt tuota samaa.
Clearly motivated by an unholy alliance.
masterhat
14.08.2006 05:09:23
morello is god
Tehotyttö95
black-dog
14.08.2006 19:16:03
http://www.youtube.com/watch?v=7LFUva7Xe94 siinä vähä morellon kikkailuja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)