Aihe: Näin me jamitellaan.
1 2
Tasapaino
02.09.2006 01:02:49
Että näin. Oon sanaton. Video puhukoon puolestaan.

http://www.youtube.com/watch?v=lqAu … IDU2sw&mode=related&search=

Toivottavasti vaan ei ollut täällä usein mainittu.
Ora et labora.
point50
02.09.2006 04:27:55
Uskomatonta! Ton jälkeen olis vaikka voinu kuolla. Jokseenkin taitavasti vetävät.
herra47
02.09.2006 09:45:31
Parhautta!
Guitaristi
02.09.2006 10:31:13

Hieno video oli. Yleensä tämmöinen musiikki ei uppoa mutta nyt kolahti. B.B:llä on aivan mahtava vibrato.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
papitsu
02.09.2006 10:42:16
Aivan loistava veto. Tosin B.B.:n kitara jäi aina välillä vähän taka-alalle, huono miksaus.. Mutta on ne vaan kovia.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
M.A.C.H.O. # 7 "I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry." | S.M.A.K | THV-klubi #42
Milkop
02.09.2006 11:23:24

Hieno veto, mutta Moore tuntui olevan enemmän äänessä kuin itse maestro. No hyvää soittoa silti.
RocknRoll
02.09.2006 13:48:59
Uusi suosikkivideoni.
Tasapaino
02.09.2006 13:57:44
Täytyy muuten huomata, etteivät Gary ja B. B. olleet ainoat lavalla, jotka osasivat asiansa. Bändi oli uskomattoman saumattomasti mukana. Erityisesti keskikohdan himmailun jälkeinen nousu osui järjenvastaisen hyvin kohdalleen. Kokeneemmat muusikot, kertokaa minulle, miten on mahdollista saada ajoitus noin hyvin kohdalleen. Siis se, että kaikki ovat samassa kohtaa kappaletta, vaikka tuollaista ei pysty etukäteen justiinsa harjoittelemaan.
Ora et labora.
teela
02.09.2006 17:11:16
Mielettömän hyvä jami!! Ei myöskään minun lempi musaa, mutta herroille täytyy kyllä nostaa isoa hattua!
Naamiaiset tänään.
Dunga
02.09.2006 18:10:38 (muokattu 02.09.2006 18:11:13)
Huhhuh, hienoa kuunneltavaa. BB:n vibrato on kyllä jotain niin hienoa.
Paskallakin on tekijänsä.
Fadead
02.09.2006 18:29:09
Laukesin. Mahtavaa.
"Viina on viinaa ja pysyy viinana, Pastillin paikka on rasiassa"
kimurantti1
02.09.2006 18:35:26 (muokattu 02.09.2006 18:46:18)
Tulipa taas todettua, että on Gary Moorella hirveän kuuloinen vibrato. Robben Ford vetää saman jutun hemmetisti tyylikkäämmin. Mun mielipiteeni tietysti..

Mä en ole ikinä nähnyt/kuullut Mooren soitossa mitään niin erikoisen hienoa, mutta kiva että porukka tykkää :-)
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
Les Fender
02.09.2006 18:43:15
Tulipa taas todettua, että on Gary Moorella hirveän kuuloinen vibrato. Robben Ford vetää saman jutun hemmetisti tyylikkäämmin. Mun mielipiteeni tietysti..

Eikäkö se johtu tosta kun se joutu vielä soittamaan tuolla vanhalla 50-luvun romukipsonilla, onneks sai sen myytyä=)

Hienoa oli!! BB: käpälä kun alkaa väpisyttään kieltä niin notta.....
"Living is easy with eyes closed!"
P-Nut
02.09.2006 19:38:36 (muokattu 02.09.2006 19:56:18)

Hieno video ja kappale. Harmi vain, että äänenlaadusta on tingitty noin paljon :(

Edit. Tässä toinen kova versio Claptonin kanssa...tuo loppu...
http://www.youtube.com/watch?v=9abq … VPhEPo&mode=related&search=

Varmaan moni muukin löysi, mutta pistänpäs silti.
Welcome to jazz club...Grrrrreat
ankkiz
02.09.2006 21:30:51

Voi jösses miten upeaa, kumpa itsekkin edes lähelle tuota joskus kykenisi :)
Tietämätön aloittelija
oiva tumpeloinen
02.09.2006 22:02:28 (muokattu 02.09.2006 22:05:23)
...miten on mahdollista saada ajoitus noin hyvin kohdalleen. Siis se, että kaikki ovat samassa kohtaa kappaletta, vaikka tuollaista ei pysty etukäteen justiinsa harjoittelemaan.

Kokenuthan mä en ole, mutta en mä nyt tiedä mitä niin mystistä siinä on. Totta kai tuollaiset hommat harjoitellaan etukäteen. Siinä voi olla vapaata jamia vaikka ennalta määrämätön aika, mikä loppuu sitten jonkin ennalta sovitun merkin jälkeen. Esim. tuossa videossa bändi lähtee mukaan seuraavasta tahdista, kun B.B on nostanut kätensä pystyyn "taitavamman" edessä. Ensimmäinen "varoitus" jamin lopusta tuli jo todennäköisesti muutama tahti aiemmin, kun B.B katsoi "hämmentyneenä" taustakööriin.

E: Ja Kimurantti1 voisi mun puolesta lopettaa tuon vibratojen haukkumisen. Sä muistaakseni veit multa jo aiemmin Morsen, nyt Mooren.....kukahan on seuraava, prkl. =) Niillä molemmilla ei meinaan mun mielestä ole mikään kaunis vibrato, mutta sen toitottaminen saa vain kuuntelemaan sitä. =)

Pannaan vielä muutama myhiö, että menee varmasti huumorin piikkiin...
Kitarmän
02.09.2006 23:11:48
sairaan hieno video! Mooren ja Kingin soitto sopi hyvin yhteen
rattledad
02.09.2006 23:17:37

Että näin. Oon sanaton. Video puhukoon puolestaan.

http://www.youtube.com/watch?v=lqAu … IDU2sw&mode=related&search=

Toivottavasti vaan ei ollut täällä usein mainittu.

Luulin tuon viimeisen rivin (ja ensimmäisen) perusteella ironiaksi mutta ei kai sitten ollut. Mutta BB:ltä on moni muukin likkejään kopioinut ;-)
kimurantti1
03.09.2006 00:32:53 (muokattu 03.09.2006 00:56:35)
E: Ja Kimurantti1 voisi mun puolesta lopettaa tuon vibratojen haukkumisen. Sä muistaakseni veit multa jo aiemmin Morsen, nyt Mooren.....kukahan on seuraava, prkl. =) Niillä molemmilla ei meinaan mun mielestä ole mikään kaunis vibrato, mutta sen toitottaminen saa vain kuuntelemaan sitä. =)

Hehe, joo nyt tajusin miten voidaan kaikki oppia pitämään samanlaisesta musikista: jätetään huomioimatta ne asiat biisistä jotka ei miellytä.. Eikun siinä ne pahimmat vibraattorit mun mielestä onkin, Morse ja Moore. Morsen soolotuotannossa on kyllä ehdottomia helmiä. Kuuntele sitä Robben Fordia ;-) Niin joo, ja on monia fonisteja joilta kitaristit voisivat ottaa mallia, esim. Stan Getz - siinä on vibratoa parhaimmillaan ja hallitusti.

Mitähän vielä...mä en tiedä mikä siinä on, mutta monilla ihan tuntemattomilla studiomuusikoilla tuntuu olevan v-tekijä paljon paremmin hallussa kuin maailmankuuluilla kitarasankareilla. Ehkä se on sitä "opistomuusikko"-meininkiä, että kaiken pitää natsata just eikä mikään särähdä korvaan, mutta juuri sellaisesta hallitummasta soitosta mä pidän. Poikkeukset toki vahvistavat säännön.

Mutta hae kirjastosta vaikka Fordin Handful Of Blues, Mystic Mile, tai jos kliinisempi kasarimeno uppoaa, niin Talk To Your Daughter (erityisesti biisi Ain't Got Nothing but The Blues). Voisi kolahtaa, vaikka kovin nopeita pilityksiä on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta turha odottaa. Larry Carlton on myös hyvä, mutta se on jo astetta jatsimpaa (lue: erikoisempia lickejä jne.) kamaa, eikä ihan niin varma veto kuin Ford.

Edit: Terveisiä Robben-sedälle, mä tulen joskus vaatimaan provisioni levymyynnistä ja markkinoinnista :-)
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
BigPapa
03.09.2006 13:29:20 (muokattu 03.09.2006 13:31:24)

Robben Ford on fuusio-vasenniplaaja....Mooren vibratossa ei ole mitään vikaa....sitäpaitsi pidän molempien äijien soitosta, niin Robbenin kuin Garynkin...Charles Ford - bandin livellä on hienoa vetelyä Robbenilta...ei se kuitenkaan tee Mooresta huonoa ollenkaan, sillä on oma juttunsa...
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)