Aihe: Treeniä pikkurillille?
1 2
darkus
11.08.2006 22:16:45
Mikä olisi hyvää reeniä pikkusormelle pitäs saada vahvemmaksi?
Minä!
11.08.2006 22:25:41
Soita jotain piisiä silleen että käytät pelkkää pikkurilliä.
Juustonaksu
11.08.2006 22:37:27 (muokattu 11.08.2006 22:38:21)
Käytän alkulämmittelyinä paria riffipätkää, mitkä treenaa ja lämmittää kivasti pikkurilliä ja nimetöntä: Crazy Trainin se alkupään riffi ja sitten Ensiferumin Treacherous God zipaleen alkuriffi.

Edit: Ja sitten niitä klassisia 1234-juttuja, jotka lämmittävät ja/tai treenaavat kaikkia sormia. Harjottele myös bendejä ja vibroja pikkurillillä ja nimettömällä.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
wrshredder
11.08.2006 23:10:54
Mikä olisi hyvää reeniä pikkusormelle pitäs saada vahvemmaksi?

Miksi se pitää saada vahvemmaksi?
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
darkus
11.08.2006 23:19:35
Se ompi vähän heikko ja epävarma. Siis soitto sillä ei onnistu jos se ei tule vahvemmaksi.
Jannipaali
11.08.2006 23:31:29
Se ompi vähän heikko ja epävarma. Siis soitto sillä ei onnistu jos se ei tule vahvemmaksi.

Soita voimasoinnut sillä.
M.A.C.H.O. # 6 "Don't disturb my friend. He's dead tired." In GOTOH We Trust. THV-Klubi #40
oiva tumpeloinen
11.08.2006 23:37:25
Käytät vain joka paikassa sitä pikkurilliä treenimielessä (on muuten likaisen kuuloinen lause). Joitakin esimerkkejä jo tuossa tulikin. Muistat vain, että pikkurillillä bendatessa muut sormet tekee aika pitkälti raa'an voimannäytteen. Jos bendailet pelkästään pikkurillillä, saattaapi hommasta tulla vähän iiisompikin pippa....ihan aikuistenkin maailmassa.

Sormia voi sitten ilman soittoakin vahvistaa. VAikka tv:n ääressä illalla tai levyjä kuunnellessa. Puristat vaikka tennispalloa. Sivistyneet ihmiset luonnollisesti ostaa Gripmasterin, vai mikä lie se nyt olikaan....
Twistyh
11.08.2006 23:51:36
nostele jauhosäkkejä pikkurillillä sun muuta..

hehheh..
Juustonaksu
12.08.2006 00:22:32
nostele jauhosäkkejä pikkurillillä sun muuta..

hehheh..

Olen huomannut, että tulee nykyään kanniskeltua alle ~7 kilon kauppakassit vasemman käden pikkurillillä. :)
Wasbesp
12.08.2006 00:27:13

Olen huomannut, että tulee nykyään kanniskeltua alle ~7 kilon kauppakassit vasemman käden pikkurillillä. :)

ÄIJÄ!!½!
Juustonaksu
12.08.2006 00:30:56
ÄIJÄ!!½!

Äläs nyt, kyllä siitä on jotain apua oltava.
juuso a
12.08.2006 00:33:30 (muokattu 12.08.2006 13:18:47)

Meitsi on niin lyhyt näppinen että oon joutunut käytännön syistä vahvistamaan pikkurilliä. Aluksi tein hammer-on-pulloff ja thrilliharjoituksia joilla sai aika hyvin vahvistettua ja sen jälkeen siirryin perinteisiin kromaattisiin harjoitukseen. Nykyään teen enemmän niitä sillä niissä saa pikkausta samalla tarkemmaksi. Silleen se vahvistuu siitä ikäänkuin huomaamatta. Niitä vitossointuja voi tosiaan myös ottaa pikkurillillä, josta lienee helpoin aloittaa..

Esimerkin tynkä:
--------------------------------------------1h4p1--2h5p2-----------
------------------------------------1h4p1-------------------2h5p2--
---------------------------1h4p1------------------------------------- jne...
------------------1h4p1----------------------------------------------
----------1h4p1------------------------------------------------------
--1h4p1--------------------------------------------------------------

Vaikka tolleen aluksi mahdollisimman pitkälle kaulan suuremmille nauhalukemille. Sitten jos ranne puutuu niin pieni tauko ja vasta sitten jatkamaan. Hammer-on-pull-offin voi korvata myöhemmin thrillillä. Tästä saapi helposti sovellettua vaikka minkänäköistä harjoitusta, esim. nauhaväliä muuttamalla.

-1h3h4p3h4p3p1------2h4h5p4h5p4p2--------------
-------------------h4--------------------h5-----
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------jne...

-1h2h4p2h4p2p1----------
--------------------h4---
--------------------------jne..
--------------------------

Toinen esimerkki vielä. Tässä otetaan muitakin sormia käyttöön kuin tuo etu- ja pikkusormi. Sitten kaiken kukkuraksi vielä neilataan hammer-on:lla (huom. ei pikata) h-kieleltä. Tästäkin saapi vaikka minkänäköistä harjoitusta itse kehitettyä. Kannattaa pyrkiä siihen että kaikki soi puhtaasti eikä mene mössöksi.

Ja jos rupee pakottamaan sormia/käsiä niin se on sen merkki että pitää pitää taukoa. Voi käydä niinkun Friedmanin Martylle Rust In Peace:n nauhoituksissa.. Lääkäri määräsi kuukauden soittokiellon kesken äänitysten.

Tällaisia siis olen itse tehnyt. Toivottavasti oli jollekin hyötyä.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
Juustonaksu
12.08.2006 00:36:38
Sitten kun ranne puutuu niin pieni tauko ja jatkamaan.

Yleisenä vinkkinä, että tuohon pisteeseen ei kannata mennä. Ranteen puutuminen on hermokanavaoireyhtymän ensimmäinen merkki. Pitempään rasitettuna saat taudin ja siitä on sitten kuukaudeksi tai parhaimmillaan loppuiäksi kromaattiset harjoitteet unholassa.
Veruon
12.08.2006 00:36:44

No huh huh. Olen myös kuullut pianistista, joka kyllästyi siihen, että pikkurillit oli aina heikommat kuin muut sormet. Hänpä sitten alkoi harjoittamaan pikkurillejänsä painoilla. Lopputulos-> toinen käsi halvaantui, se kaveri ei enää soitellut pianoa.
Member of DX-7 mafia
Juustonaksu
12.08.2006 00:38:13
No huh huh. Olen myös kuullut pianistista, joka kyllästyi siihen, että pikkurillit oli aina heikommat kuin muut sormet. Hänpä sitten alkoi harjoittamaan pikkurillejänsä painoilla. Lopputulos-> toinen käsi halvaantui, se kaveri ei enää soitellut pianoa.

Ja paskat. Kyllä nyt varmasti pystytte neljä pulloa kolaa roudaamaan helposti millä vain sormella. Vähän eri asia, jos meinasit tehdä jotain pikkurillicurlauksia tankopainoilla.
juuso a
12.08.2006 00:39:45 (muokattu 12.08.2006 00:40:57)

Yleisenä vinkkinä, että tuohon pisteeseen ei kannata mennä. Ranteen puutuminen on hermokanavaoireyhtymän ensimmäinen merkki. Pitempään rasitettuna saat taudin ja siitä on sitten kuukaudeksi tai parhaimmillaan loppuiäksi kromaattiset harjoitteet unholassa.

Juu, tarkoitin lähinnä että kun tuntuu sille että on epämiellyttävä jatkaa niin jättää siihen. Toi oli vähän turhan kärjistetysti sanottu. Ei sitä kannata paikkojaan särkeä sentään.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
Juustonaksu
12.08.2006 00:41:40
Juu, tarkoitin lähinnä että kun tuntuu sille että on epämiellyttävä jatkaa niin jättää siihen. Toi oli vähän turhan kärjistetysti sanottu.

Ehkä hieman. Pahoittelen myös omalta osaltani piikittelyä. Kyllähän sitä toki itsekin treenataan, kunnes alkaa tuntumaan kipua jonkin sortin puutumista mitä tahansa tehdessä. Nuo Hammerit Pulloffit vahvistavat kyllä mainiosti pikkurillia. Treenailee vaikka jotain todella simppeliä täpping lickiä. Laittaisin tabit, mutten osaa lisäillä tuolla lailla niitä.
Veruon
12.08.2006 01:06:41
Ja paskat. Kyllä nyt varmasti pystytte neljä pulloa kolaa roudaamaan helposti millä vain sormella. Vähän eri asia, jos meinasit tehdä jotain pikkurillicurlauksia tankopainoilla.

Ei siinä mittään, ihan sama tosiaan minulle, kuinka sinä käsiäsi käytät. Kosketinpalstalla muistaakseni Baron tai Pussy osaa sanoa vielä nimenkin tuolle pianistikaverille, en itse muista sitä.
Member of DX-7 mafia
Stratocaster_90
12.08.2006 09:03:05 (muokattu 12.08.2006 09:04:05)

Kenelläkään ei ole ollut niin pahaa pikkurilli ongelmaa kuin mulla, aina kun en sitä käyttänyt, se meni koukkuun :/

Nykyisn, hirveä harjottelun kautta, se on mukana soitossa, paitsi korkealta soitettaessa jätän sen turhana pois, mutta pidän sen otelaudalla suht hyvin.

Minulla ei siis ollut mistään vahvuudesta kysymys, vaan mukana soitossa pysyminen. Mutta pikkurilli-nimetön sidos on vielä ikävänkin vahva =(.
wrshredder
12.08.2006 11:17:43
Emmäsittentiiä..

Mä kun en oo ikinä treenannu pikkurilliä . Se on vaan tullu ajan myötä se tatsi.
Tässä muutama huono vinkki :

1. Soita bassoa , pelkällä nimettömällä ja pikkurillillä.
2. Soita IHAN TÄYSIÄ, hampaat irvessä ,verenmaku suussa prkl, ei ne hevarikkaa sitä sitä taistelukirivestä silittele,notta!
3. Osta vaikka tämä
http://www.conval-aid.com/images/therapy_progressivehandtrainer.gif
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)