Aihe: Milloin käytät alternate pickingiä?
1 2 3
RomeoWannabe
25.03.2004 14:14:07
Olen ihmetellyt, että mihin tätä tekniikkaa ylipäätänsä tarvitaan?

Itse pystyn soittamaan melkein biisin kuin biisin pelkillä downpickeillä, jopa ne kohtalaisen nopeat solot ja yleensä kun tulee vielä nopeampia kohtia niin tremolo pickkaan(onko tämä samaa kuin alternate)?

Jostain luin että alternate on melko suosittua huippukitaristien keskuudessa, mutta mielestäni se vain turhaan vaikeuttaa soittamista..Eli mihinkäs sitä kannattaa käyttää?
Herra Rapu
25.03.2004 14:19:11

Itse pystyn soittamaan melkein biisin kuin biisin pelkillä downpickeillä, jopa ne kohtalaisen nopeat solot ja yleensä kun tulee vielä nopeampia kohtia niin tremolo pickkaan(onko tämä samaa kuin alternate)?

Jostain luin että alternate on melko suosittua huippukitaristien keskuudessa, mutta mielestäni se vain turhaan vaikeuttaa soittamista..Eli mihinkäs sitä kannattaa käyttää?

Jaa käsitteet hukassa?

Kyllä se on plektratekniikka muiden joukossa, siitä vaan opettelemaan.
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
Ben_D
25.03.2004 14:19:34

Kokeileppas soittaa esim. Slayerin riffejä downstrokella. Täytyy olla nopea ranne..
Vanalkar
25.03.2004 14:23:36
Kokeileppas soittaa esim. Slayerin riffejä downstrokella. Täytyy olla nopea ranne..

Tai At The Gatesin.
On Pimeyden Paroni pahuuden herra Taistelukenttänä ympäröi horna
RomeoWannabe
25.03.2004 14:26:24

Olemme kyllä soittaneet joitain Slayerin biisejä ja kuten kirjoituksessani mainitsin, niin käytän tremolopickkiä joka käy vallan mainiosti Slayerin biiseihin (riffit kohtalaisen yksinkertaisia).

Mutta halusin vain tietää että mitä eroa Alternatella on juuri esim tremoloon?
Cletus Awreetus
25.03.2004 14:41:51

Mutta halusin vain tietää että mitä eroa Alternatella on juuri esim tremoloon?

Eiköhän tremolot yleensä ihan alternatella lähde.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
RomeoWannabe
25.03.2004 14:44:34
Eiköhän tremolot yleensä ihan alternatella lähde.

Miksi sitten on olemassa käsite Tremolo ja Alternate?

Muotoilen uudelleen: Miksi soittajat käyttävät alternate pickkingiä kohdissa joissa selviää tavallisella downilla? Olen joiltain sivuilta lukenut että Alternate pickingin opettelu on ehdotonta ja sitä kannattaa käyttää kokoajan...
KTR
25.03.2004 14:49:49
Alternate picking on vaan sitä, että käyttää vuoronperään down- ja upstrokeja. Nopeissa sooloissa käytännöllistä. Downstrokeilla ei niitä kaikkein nopeimpia pysty soittamaankaan. Tremolo on taas käsittääkseni sitä mandoliini-tyylistä juttua, että räplätään plekulla sitä kieltä koko ajan nopeasti, mutta ei mitenkään stroke/nuotti-meiningillä.

Tulipas epäselvää tekstiä.
Bilharzia
25.03.2004 15:16:26

Muotoilen uudelleen: Miksi soittajat käyttävät alternate pickkingiä kohdissa joissa selviää tavallisella downilla? Olen joiltain sivuilta lukenut että Alternate pickingin opettelu on ehdotonta ja sitä kannattaa käyttää kokoajan...

Miksei? Opettele se niin huomaat kuinka paljon hyötyä siitä on.

Varmaankin auttaa taimin kanssa eniten.
www.LifeofDebauchery.Com
Da Make
25.03.2004 15:27:02 (muokattu 25.03.2004 15:31:11)
Niissä Slayerin yms. biiseissä on tarkoitus soittaa tarkka määrä niitä nuotteja! Ei vain räveltää jotain.

e|-------------------------------------...
B|-------------------------------------...
G|-------------------------------------...
D|-------------------------------------...
A|----------5---------5-6------5-6-10--...
E|--0-0-0-0---0-0-0-0-----0-0--------...
    ^ * ^ * ^ ^ * ^ * ^ * ^  * ^ * ^
^=Alas päin isku plektralla
*=Ylöspäin isku plektralla

Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
lxi
25.03.2004 17:07:35
Alternate picking on sävelten soittamista vuorotellen ylös- ja alaspäinlyönneillä. Eli ihan kitaristin peruskauraa.

Tremolo on sitten käsitteenä vähän eri asia. Tremolo on sitä kun plektrakäsi soittaa koko ajan; säveliä ei jätetä lainkaan soimaan vaan niitä "sahataan" koko aika-arvon ajan. Tsekkaa vaikka Dick Dalen Misirlou tai Emperorin I Am the Black Wizardsin melodia. Alternate pickinghän siinä on siis tekniikkana ilman muuta.
"Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan
alphamale
25.03.2004 17:11:25

tremolo on siis "soita tätä ääntä niin perkeleellisen nopeasti kuin pystyt tämän nuotin ajan". :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
hörhö
25.03.2004 18:36:02

tremolo on siis "soita tätä ääntä niin perkeleellisen nopeasti kuin pystyt tämän nuotin ajan". :)

Joo, paitsi tremolon voi soittaa myös jollain järkevällä aika-arvolla tai sitten vaan niin nopeasti kuin pystyy.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
toxic
25.03.2004 18:59:50 (muokattu 25.03.2004 19:00:23)
Opettele alternate picking niin voit soittaa about 3 kertaa nopeemmin :D

Edit: No hyvä on, 5 kertaa nopeemmin.
ezki82
25.03.2004 19:19:17

No eipä sitä varmaan mihinkään... Ite soitan ainakin koko aika alternatepickingillä lukuun ottamatta komppausta.
soita poika, soita!
PoLFus
25.03.2004 19:40:20

En ajattele edes jälkeenpäin, että "oi, käytinkö nyt legatoa, alternarepickinkiä sun muita) kunhan soitto kulkee.
~ 7ender $tratocaster ~
Ze Kink
25.03.2004 19:50:56
Mä vedän alternatea varmaan kokoajan, kun se on vaan helpompaa. Ihan ekalla sähkistunnilla, jolla kävin, opettaja sano että pickaa aina down-up-down-up (se oli Australialainen). Onneksi kävin niillä neljällä tunnilla, vois olla aika v*tuttavaa alkaa treenaamaan tollasia juttuja nyt.
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
kid ego
25.03.2004 20:25:23 (muokattu 25.03.2004 20:26:39)
Mä mieti, että vetäisinkö tämän alternatella, downstrokeilla vai economylla... asiat etenevät omalla painollaan ja nuo tekniikat ovat verissä ja reflekseissä.

Pääasiassa mä pikkaan alternatella, koska se on rennompaa kuin pelkät downstroket, ja alternatesta syntyvä äänikin on puhtaampi. Downstrokeilla vedän vain sellaista HIM-tyylistä takataka-kahdeksasosa-komppia.

EDIT: Lisäyksenä vielä, että aluksi alternate vaikutti hurjan vaikealta, mutta kun mulle uskoteltiin, että se on helvetin helppoa ja kätevää kun siihen tottuu, aloin käyttää sitä. Ja hyvä niin.
Raibishkele.
HeavyMan
25.03.2004 21:32:27

Mä soitan kaikki alternatella...paitsi nyt jotain metalli riffejä mitkä saa kuulostamaan downstrokella raskaammalta. se on vain helmpompi ja nopeampi tapa mitä downstroke
Eikös wyldekin soita melkein kaikki alternatella?
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
kid ego
25.03.2004 21:33:59
Eikös wyldekin soita melkein kaikki alternatella?

Joo, ja Zakkin käsi heiluu kyynärpäästä asti.
Raibishkele.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)