iljanen 19.11.2006 12:06:41 | |
---|
Eli ajattelin, että voisi tänne vaikka kerätä sellaisia biisejä, jotka olisivat erityisen hyviä vaikka päivittäisessä treenaamisessa. Voi pistää sekä aloittelijoille suunnattuja biisejä, sekä astetta kauemmin soittaneille. Eli siis tyyliin: esim. artisti ja biisin nimi, mitä kehittää. Voi olla aika turha topic, joten jos ei miellytä nii lukkoon vaan. Ajattelin vaan, et joillekkin vois olla ihan hyödyllinen. |
sus 19.11.2006 12:07:43 | |
---|
Mikä tahansa, jos harjoittelet sen korvakuulolta. Äärimmäisen kehittävää. Varmasti myös tabulatuureista/nuoteista harjoiteltuna silloin, kun kappaleessa on jotain erityisiä "kikkoja", joiden tekotapaa olisi vaikea itse keksiä. sen jälkeen en nähnyt enää nuorta miestä, joka puhui vanhan miehen sanoja. |
Teemu K. 19.11.2006 13:33:36 | |
---|
Johan Pachelbelin Canon akustisella. Kappaleesta on tehty monta sovitusta - aloittelijoille ja edistyneille. Kymmenellä kahdesta on lukihiöriä! |
gorgonoidi 19.11.2006 13:44:06 | |
---|
Johan Pachelbelin Canon akustisella. Kappaleesta on tehty monta sovitusta - aloittelijoille ja edistyneille. Ei! ei! ei!! ieiei!! iei! iei!! !! Tai ihan miten vaan.. :) |
Ze Kink 19.11.2006 15:30:05 | |
---|
Racer X! Osa biiseistä kyllä erittäin pahoja, mutta tuota parempaa tekniikkatreeniä tuskin on. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
Teemu K. 19.11.2006 16:25:53 | |
---|
Ei! ei! ei!! ieiei!! iei! iei!! !! Tai ihan miten vaan.. :) Hmm? Örh? Sait mut hämmentymään, en tiedä miten tohon pitäs reagoida ;-) Kymmenellä kahdesta on lukihiöriä! |
gorgonoidi 19.11.2006 17:24:05 | |
---|
Hmm? Örh? Sait mut hämmentymään, en tiedä miten tohon pitäs reagoida ;-) ÖÖRGGHHG!!! :) |
Jucciz 19.11.2006 17:27:47 | |
---|
"Biiseja"? Ihan niinku joku täti, arvatenkin Helsingistä, sanoi jossain TV-ohjelmassa vaatteiden pesemistä "pyykkaamiseksi". Ä ja Ö ovat suomen kielen rikkaus! :) Mutta asiaan: mikä tahansa biisi oikealla tavalla soitettuna on kehittävä. Eri biisit vaan kehittää eri asioita. Esim: kun biisin soinnut tai melodia menevät hyvin erikseen, kannattaa kokeilla soittaa ne yhtä aikaa. Yksinkertaisestakin biisistä tulee yhtäkkiä hirmuisen kehittävä. Hyviä treenibiisejä tämmöiseen on esimerkiksi Päivänsäde ja menninkäinen, Tuiki tuiki tähtönen, Popsi popsi porkkanaa, Sininen uni ja muut tällaiset biisit, jotka ovat korvakuulolta valmiiksi suht tuttuja, vaikka niitä ei olisikaan soittanut. |
Tasapaino 19.11.2006 17:39:03 | |
---|
Mutta asiaan: mikä tahansa biisi oikealla tavalla soitettuna on kehittävä. Eri biisit vaan kehittää eri asioita. Esim: kun biisin soinnut tai melodia menevät hyvin erikseen, kannattaa kokeilla soittaa ne yhtä aikaa. Yksinkertaisestakin biisistä tulee yhtäkkiä hirmuisen kehittävä. Hyviä treenibiisejä tämmöiseen on esimerkiksi Päivänsäde ja menninkäinen, Tuiki tuiki tähtönen, Popsi popsi porkkanaa, Sininen uni ja muut tällaiset biisit, jotka ovat korvakuulolta valmiiksi suht tuttuja, vaikka niitä ei olisikaan soittanut. Mä yritän kiteyttää. Eli mikä tahansa biisi on kehittävä kunhan harjoittelee sen loppuun asti kunnolla ja täysillä eikä tyydy vähään. "Nääh.. Mä osaan jo. Seuraava." Ootko samaa mieltä? Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
Jucciz 19.11.2006 17:55:57 | |
---|
Mä yritän kiteyttää. Eli mikä tahansa biisi on kehittävä kunhan harjoittelee sen loppuun asti kunnolla ja täysillä eikä tyydy vähään. "Nääh.. Mä osaan jo. Seuraava." Ootko samaa mieltä? Joo ja lisäksi: mikä tahansa biisi on suorastaan vaikea, jos siitä tekee riittävän erilaisen version kuin aina aikaisemmin. :) |