rakula 29.11.2006 16:39:54 | |
---|
Soittelin juuri tuossa mikin ja vahvistimen kanssa hiukan audacity softaan ja huomasin että soittoni rupeaa aina nauhoittaessa taustan kanssa jäämään jälkeen. Yritin sijoittaa parhaalla mahdollisella tavalla raidat kohdilleen, mutta silti tuntuu että jossain vaiheessa rupeaa soittoraita jäämään jälkeen. Voisiko noilla bittimäärillä olla jotain tekemistä homman kanssa? Tausta on 32 bit ja nauhoitusraita on aina 16 bit. Kovaan janoon menee nyt vaikka kääpiön virtsa, mut tällee ku maistelee ni ihan perse sivumaku nois lightlimuissa |
-Cale 29.11.2006 16:54:26 | |
---|
Mulla on kans ollu tota samaa ongelmaa juuri saman ohjelman kanssa. Tarvis varmaan ruveta äänitteleen jollain muulla ohjelmalla ja laittaa latenssit kuriin vaikka ASIO4ALL ohjelmalla. |
Werihukka 29.11.2006 16:58:02 (muokattu 29.11.2006 17:02:24) | |
---|
Soittelin juuri tuossa mikin ja vahvistimen kanssa hiukan audacity softaan ja huomasin että soittoni rupeaa aina nauhoittaessa taustan kanssa jäämään jälkeen. Yritin sijoittaa parhaalla mahdollisella tavalla raidat kohdilleen, mutta silti tuntuu että jossain vaiheessa rupeaa soittoraita jäämään jälkeen. Voisiko noilla bittimäärillä olla jotain tekemistä homman kanssa? Tausta on 32 bit ja nauhoitusraita on aina 16 bit. Jos se jää pikkuhiljaa jälkeen, niin on kyse laahaamisesta, joka taasen johtuu soittajan rytmitajusta. Mutta jos se on niin, että kokoajan tulee vähän perässä se kitararaita, niin kyse voi olla esim. huonoista ajureista ja isosta latenssista. Asio4all on muutes ajuri eikä ohjelma. Ja ei pitäisi olla biteillä mitään vaikutusta tuohon. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
janik 29.11.2006 16:59:29 | |
---|
|
-Cale 29.11.2006 17:00:23 (muokattu 29.11.2006 17:02:47) | |
---|
Asio4all on muutes ajuri eikä ohjelma. No anteeksi... Edit: Jos on Sound Blasteri koneessa, suosittelen kX-ajureita. http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1 Onko väliä mikä SB? Live nääs löytyy... Ja mikä noista pitäs ladata? |
Werihukka 29.11.2006 17:02:49 | |
---|
No anteeksi... Eipä tuota tarvitse anteeksi pyytelemään. Kunhan vaan tokasin. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
rakula 29.11.2006 17:06:14 | |
---|
Joo ei linjatulon kanssa ollut tätä samaa ongelmaa, mutta kiitos kun nyt neuvoitte lisää! Kovaan janoon menee nyt vaikka kääpiön virtsa, mut tällee ku maistelee ni ihan perse sivumaku nois lightlimuissa |
janik 29.11.2006 17:06:47 | |
---|
Onko väliä mikä SB? Live nääs löytyy... Ja mikä noista pitäs ladata? Mulla on joku sb Live myös, tuolla sivulla näyttäis olevan vanhempi versio mikä mulla on :| |
-Cale 29.11.2006 17:07:20 | |
---|
Eipä tuota tarvitse anteeksi pyytelemään. Kunhan vaan tokasin. No oli se hyvä että korjasit :) |
janik 29.11.2006 17:08:52 | |
---|
|
-Cale 29.11.2006 17:23:38 | |
---|
|
rakula 29.11.2006 17:38:21 (muokattu 29.11.2006 17:39:01) | |
---|
Imutin ton latenssi jutun ja tuon ajuriohjelman. Ainakaan mikään ei vielä muuttunut, soitto on kokoajan myöhässä. Eli tästä voisi päätellä että ajureista ei ole vika kun ne juuri asensin? VOisiko joku ystävällinen heittää parit vinkit miten tuota latenssiajuria kannattaa käyttää? Kovaan janoon menee nyt vaikka kääpiön virtsa, mut tällee ku maistelee ni ihan perse sivumaku nois lightlimuissa |
-Cale 29.11.2006 17:42:35 | |
---|
Ööh... Mitähän tapahtu, mulla lakkas ääni tulemasta kokonaan ku asensin noi? :/ Huh huh... Sain onneks äänet takas kun asensin alkuperäset ajurit uudestaan. Vittu olin jo ihan panaris, stana! :D |
Johann Onn 29.11.2006 18:05:28 (muokattu 29.11.2006 18:06:21) | |
---|
Ööh... Mitähän tapahtu, mulla lakkas ääni tulemasta kokonaan ku asensin noi? :/ Luit tietysti sen "ota vanhat ajurit ensin pois, sitten vasta asenna nämä" kohdan ?. http://kb.kxproject.lugosoft.com/guide/unin-crea.html Oliskohan ollu "Driver Cleaner", jolla niistä vanhoista pääsee totaalisesti, rekisteriä myöden eroon ?. Googlella löytyy. |
-Cale 29.11.2006 18:30:18 (muokattu 29.11.2006 18:44:25) | |
---|
Luit tietysti sen "ota vanhat ajurit ensin pois, sitten vasta asenna nämä" kohdan ?. http://kb.kxproject.lugosoft.com/guide/unin-crea.html Oliskohan ollu "Driver Cleaner", jolla niistä vanhoista pääsee totaalisesti, rekisteriä myöden eroon ?. Googlella löytyy. Kaikkiin vaan OK:ta :) Noo, lataan nyt ton ja yritän poistaa noi kaikki muut ku tuli tos midin kanssa vähä probleemia... Edit: Niin mites toi Driver Cleaner toimii? Ku valittin siihen noi kx audion ja kx aurealin ja "puhdistin" ne, mutta ovat edelleen listassa? Tai eivät ainakaa hävinneet mihinkään... |
Krice 29.11.2006 20:38:14 | |
---|
VOisiko joku ystävällinen heittää parit vinkit miten tuota latenssiajuria kannattaa käyttää? Minulla asio ei toiminut ollenkaan. Audacityn asetuksista sen sijaan kannattaa valita oikean tyyppinen soiton toistaminen. Jos se on joku softwarella toteutettu toisto niin latenssia on reilusti. Pientä latenssia voi esiintyä, mutta sen saa pois kun leikkaa soittoraidan alusta pari nanosekuntia.. |
oiva tumpeloinen 29.11.2006 20:41:08 | |
---|
Imutin ton latenssi jutun ja tuon ajuriohjelman. Ainakaan mikään ei vielä muuttunut, soitto on kokoajan myöhässä. Eli tästä voisi päätellä että ajureista ei ole vika kun ne juuri asensin? VOisiko joku ystävällinen heittää parit vinkit miten tuota latenssiajuria kannattaa käyttää? Mikä äänikortti sulla oli? Mulla oli integroitu (olisiko ollut Realtec tjsp.) äänipiiri emolla, enkä saanut siitä latenssia pieneksi millään. Uuden äänikortin hommaaminen poisti kaikki ongelmat. |
rakula 29.11.2006 20:55:40 | |
---|
Minulla asio ei toiminut ollenkaan. Audacityn asetuksista sen sijaan kannattaa valita oikean tyyppinen soiton toistaminen. Jos se on joku softwarella toteutettu toisto niin latenssia on reilusti. Pientä latenssia voi esiintyä, mutta sen saa pois kun leikkaa soittoraidan alusta pari nanosekuntia.. Kiitos krice paljon, tämä auttoi. Saat plussan. Wuppiduu basil! Kovaan janoon menee nyt vaikka kääpiön virtsa, mut tällee ku maistelee ni ihan perse sivumaku nois lightlimuissa |
janik 29.11.2006 21:03:50 (muokattu 29.11.2006 21:04:05) | |
---|
Ööh... Mitähän tapahtu, mulla lakkas ääni tulemasta kokonaan ku asensin noi? :/ Se vaatii aluksi pientä säätöä että saa toimimaan. |
Starlia 29.11.2006 21:18:41 (muokattu 29.11.2006 21:19:58) | |
---|
mutta sen saa pois kun leikkaa soittoraidan alusta pari nanosekuntia.. Ja tämänhän kaikki kuulevat. Väittäisin, että suurin osa ihmisistä ei edes erota 3ms viivettä, ainakaan, jos kitarasta puhutaan. Ei kyllä paljoa muutenkaan. |