Aihe: Muusikoiden.net soolo biisi
1
petrin1
24.03.2018 13:26:54
Olisiko porukalla kiinnostusta lähteä vääntämään porukalla jotain 5min mittaista biisiä.
jokainen mukaan lähtijä saisi vetää esim 15-20sekunnin pätkän omaa soittoa taustan päälle :D katsotaan mitä saadaan aikaan!
Petri Rintala
elon arska
24.03.2018 15:28:22
Joo, ränttätänttä blues E:stä!
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
silhouette
24.03.2018 18:19:22

Kyllähän tuo ihan hyvälle ajatukselle kuulostaa.
Aina voi yrittää.
hevikukko
02.04.2018 08:36:48
No tottakai! Hauska idea.
Katkennut kieli ei ehjäksi muutu.
hallu
02.04.2018 10:25:12
Mitäpä jos ei tekisi taustaakaan ihan valmiiksi, vaan jokainen voisi tehdä omaan osuuteensa itse haluamansa taustan, mutta vaikka sävellaji tms olisi määrätty, että joku yhtenäisyys säilyy..... ja voisihan siellä olla vaikka joku rumpupohja joka auttaa eteenpäin. Silloinkin siitä saattaa tulla ränttätänttäbluesi, mutta olisi mahdollista tehdä jotain muutakin.
Elämä on reiässä rattoisaa......
petrin1
02.04.2018 18:39:14
hallu: Mitäpä jos ei tekisi taustaakaan ihan valmiiksi, vaan jokainen voisi tehdä omaan osuuteensa itse haluamansa taustan, mutta vaikka sävellaji tms olisi määrätty, että joku yhtenäisyys säilyy..... ja voisihan siellä olla vaikka joku rumpupohja joka auttaa eteenpäin. Silloinkin siitä saattaa tulla ränttätänttäbluesi, mutta olisi mahdollista tehdä jotain muutakin.

Todellakin!

Haluaako joku duunata rumpupohjan?
Petri Rintala
Sergei Fallinen
02.04.2018 20:59:10
Tai sitten sellainen 30min proge-eepos, johon jokainen säveltää, sanoittaa, sovittaa ja soittaa aina yhden tahdin kerrallaan.
hallu
02.04.2018 23:54:02
petrin1: Todellakin!

Haluaako joku duunata rumpupohjan?

No katotaan kuka ehtii ekaksi, mutta mä voisin vaikka laittaa ton Logicin virtuaalirumpalin soittelemaan jotain kunhan saan aikaiseksi. Mutta jos lähtökohdaksi ottaa 5min ja 20 sekkaa per lurjus niin siihen mahtuisi 15 henkilöä osoittamaan luovuuttaan. No hyvä, mä kattelen jos keksisin jotain, mutta en varaa mitään vaan se joka ekana laittaa jakoon jotain, niin siihen aletaan sitten väsään.

Siitä tulee kyllä huikea spektaakkeli :-). Ja sovitaan ettei tartte olla mikään sooloskaba, vaan voi tehä ihan mitä huvittaa eikä kisata..... eihän :-). Ja hei pyydetään pianistit ja basistit messiin, niin saadaan oikeasti moni-ilmeistä meininkiä.
Elämä on reiässä rattoisaa......
WanhaWetäjä
03.04.2018 16:45:48

No löytyhän se https://muusikoiden.net/keskustelu/ … s.php?c=38&t=141237&co=1980

Harmi että tuota lopputuotosta ei ole enää kuultavissa mutta kun selailee tuota ketjua niin aika iso projekti tuollainen on vetää.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
petrin1
03.04.2018 17:47:42
WanhaWetäjä: No löytyhän se https://muusikoiden.net/keskustelu/ … s.php?c=38&t=141237&co=1980

Harmi että tuota lopputuotosta ei ole enää kuultavissa mutta kun selailee tuota ketjua niin aika iso projekti tuollainen on vetää.

ei haittaa! vedetään silti!
Petri Rintala
Zed
03.04.2018 18:16:33

WanhaWetäjä: Harmi että tuota lopputuotosta ei ole enää kuultavissa mutta kun selailee tuota ketjua niin aika iso projekti tuollainen on vetää.

Tuota nimenomaista ei ole, mutta kolme muuta m.net-bluesia taitaa minulla olla tallessa.
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
WanhaWetäjä
04.04.2018 10:54:58 (muokattu 04.04.2018 10:57:10)

Zed: Tuota nimenomaista ei ole, mutta kolme muuta m.net-bluesia taitaa minulla olla tallessa.

Ok..eli onko homma toteutettu näin ... Herra A tekee taustan jossa on a)Rummut b)basso c)Komppikitara ja ehkä vielä kosketinosiotakin jos taitoa/välineitä riittää, tausta on sama kaikille ja sellainen että sitä voi luupata loputtomiin. Sitten osanottajat A-N soittavat taustan päälle oman osuutensa kotonaan ja lähettävät pelkän soolon herra A:lle joka yhdistää soolot taustaan ja laittaa koko homman nettiin.

Tai no, onko edes muuta järkevää tapaa?

EDIT olis kiva kuulla noita vanhempia tuotoksia, onko mahollista julkistaa vai onko kysessä ns X files eli salaiset kansiot?
Zed
04.04.2018 11:56:29

WanhaWetäjä: EDIT olis kiva kuulla noita vanhempia tuotoksia, onko mahollista julkistaa vai onko kysessä ns X files eli salaiset kansiot?

Julkisessa levityksessähän ne ovat olleet, joten eiköhän uskalleta julkaista uudelleenkin. Laitetaan nyt alkuun yksi: https://drive.google.com/file/d/1EY … HcHEdbKArIx3h5RJK7/view?usp=sharing

Tiedosto on päivätty 8.2.2004. Jätetään kuitenkin nimilista pois; tunnistakoon jokainen omansa, jos vielä sattuu yhteisöön kuulumaan. Jos jollekin tulee jostakin syystä paha mieli, mainitkoon asiasta, niin poistetaan tiedosto levityksestä.
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
WanhaWetäjä
04.04.2018 12:15:06

Zed: Julkisessa levityksessähän ne ovat olleet, joten eiköhän uskalleta julkaista uudelleenkin. Laitetaan nyt alkuun yksi: https://drive.google.com/file/d/1EY … HcHEdbKArIx3h5RJK7/view?usp=sharing

Tiedosto on päivätty 8.2.2004. Jätetään kuitenkin nimilista pois; tunnistakoon jokainen omansa, jos vielä sattuu yhteisöön kuulumaan. Jos jollekin tulee jostakin syystä paha mieli, mainitkoon asiasta, niin poistetaan tiedosto levityksestä.

Hauska pätkä, kiitos tästä. En tunnista ketään soiton perusteella ja ite en ollut mukana, mahdoinko olla edes m.netissa vielä tuolloin.

Mahollista tulevaa soolobiisia ajatellen sointukierto vois olla jotain mutta, vaikkapa molliblusia jos siihen suuntaan mennään ja tosiaan 20-30 sec / soolo, saataisiin useampi soolo.
yggaz
04.04.2018 12:49:20

Tuo Hallun ehdottama ajatus, että taustakaan ei olisi ihan valmis on hyvä! Just jos tekee rumpuraidan valmiiksi niin se sitoo hommaa tyylillisesti kuitenkin. Ja sopii sävellajin vielä niin...Mahdollisestihan sitten joku/jotkut voi vielä lopussa täydentää muiden osioita esim. kiippareiden/bassojen tms. osalta, ehkä sillä saisi vielä yhtenäistettyä hommaa sitten enemmän?
"Remember: wherever you go, there you are"!.-Yagga Yagga Yeek Yeek! -
WanhaWetäjä
04.04.2018 13:16:34

yggaz: Tuo Hallun ehdottama ajatus, että taustakaan ei olisi ihan valmis on hyvä! Just jos tekee rumpuraidan valmiiksi niin se sitoo hommaa tyylillisesti kuitenkin. Ja sopii sävellajin vielä niin...Mahdollisestihan sitten joku/jotkut voi vielä lopussa täydentää muiden osioita esim. kiippareiden/bassojen tms. osalta, ehkä sillä saisi vielä yhtenäistettyä hommaa sitten enemmän?

Jos joku pystyy esittämään tuolle käytänössä toimivan toteutustavan niin mikä ettei.
petrin1
04.04.2018 18:12:18
Itse oisin sitä mieltä että rumpupohja voisi olla vaihteleva..semmonen mihin pystyy vetäään rouheeta rokkia ja bluesia ja vaikka jatsiakin :D semmonen proge meiniki..
Petri Rintala
petrin1
05.04.2018 09:10:02
Laitetaan joku tän tyyppinen tausta? mihin pystyy vetämään vähän kaikenlaista?
https://www.youtube.com/watch?v=dT5IhUsvRtk
Petri Rintala
mike tapping
09.05.2018 09:32:24
WanhaWetäjä: No löytyhän se https://muusikoiden.net/keskustelu/ … s.php?c=38&t=141237&co=1980

Pilvestä löytyy nykyisin kaikki. :)
https://www.dropbox.com/s/w2dwl7ir8 … 1313f/Mnet_soolobiisi_%231.mp3?dl=0
https://www.dropbox.com/s/sjnnw1qz3 … x49p9/Mnet_soolobiisi_%232.mp3?dl=0
Bluesmies
14.07.2018 20:34:24
WanhaWetäjä: Hauska pätkä, kiitos tästä. En tunnista ketään soiton perusteella ja ite en ollut mukana, mahdoinko olla edes m.netissa vielä tuolloin.

Mahollista tulevaa soolobiisia ajatellen sointukierto vois olla jotain mutta, vaikkapa molliblusia jos siihen suuntaan mennään ja tosiaan 20-30 sec / soolo, saataisiin useampi soolo.

Huh mitkä nostalgiat, itse olin tuon projektin päävetäjä ja yhden soolon soitin. Tuo oli kaikkien aikojen ensimmäinen mnet yhteisbiisi ja lähti minun ideasta. Aloitin ketjun alkuvuonna 2003 ja biisi saatiin valmiiksi loppukeväästä 2003.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)