Stone 05.07.2007 21:05:17 | |
---|
Kun treenaat(te) jotain biisiä, niin kuinka kauan treenaat ennen kuin huomaat, että tuleeko toimimaan vai ei.. eli onko ylipäätään tällä hetkellä järkeä työstää vai jättää "jokerikortiksi" myöhempiä aikoja varten. Ei sinänsä, että tällä olisi mitenkään ihmeellistä merkitystä, mutta ihan vaan mielenkiinnosta :) Itse huomaan yleensä n. 2 viikon sisällä, että mikä meininki. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
superfly 05.07.2007 21:16:32 | |
---|
Jos biisi pitää treenata esim. keikkaa varten niin sitä treenataan niin kauan että se menee, eikö? "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Ronsto 05.07.2007 21:16:42 (muokattu 05.07.2007 21:17:04) | |
---|
eäsdf Ei mitään :? Mystisesti hintahtavat romantikot #2 |
Stone 05.07.2007 22:24:32 | |
---|
Jos biisi pitää treenata esim. keikkaa varten niin sitä treenataan niin kauan että se menee, eikö? Kyllä, ehdottomasti niin. Selvennän vähän kysymystä. Tarkoitan siis: jos itseksesi harjoittelet jotain (ei bändiä varten) ja biisi on vielä ns. raakile, niin tuleeko jossain vaiheessa tunne/tieto siitä että tuleeko käytettävissä olevilla elementeillä ja tekniikalla "juuri tämä biisi" toimimaan vai ei? Muutenhan biisit mitä tuleekin pääsääntöisesti soiteltua, on loputonta hiomista/treenausta (ainakin minulla). "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Sälski 06.07.2007 02:26:49 | |
---|
heeh mä opettelin yhessä yössä pink floydyn good bye blue skyen sauraavan aamun musiikki-lukio soittokokeeseen... mietin siinä illal että mitäköhän soittais siel... no ei se kyl mikää vaikee kappale oo... mutta pääsin! Pretending not to notice
How history had forebode us
With the green house in effect
Our environment was wrecked... |
Super-Jari 06.07.2007 06:18:28 | |
---|
Toisinaan sen huomaa heti tekovaiheessa että tämä tulee toimimaan. Joskus saattaa käyttää monta iltaa jonkun pohjan hankaamiseen vaikka on koko ajan epävarma että tuleeko siitä mitään. Yleensä kun melkein kelvotontakin raakiletta esittelee bändille niin siitä saadaan muovattua toimiva. Yksin biisien tekokin onnistuu, mutta se on tosi paljon hitaampaa kuin bändin kanssa. |