kellomat 18.02.2007 09:10:47 | |
---|
Ollaan soitettu samalla kokoonpanolla jo kohta 2vuotta,meidän kitaristi se vaan onnistuu saamaan n. kolmen biisin välein jonkun kielen poikki. Aivan uskomatonta!! Oon soittanu ns .Pro tason hemmojen kanssa ja ne ei saaneet samasta kitarasta kieliä paskaks vaikka kuinka vinguttivat.(n.6tunnin jammailusetti). Mutta treenipäiväkun koittaa niin meirän kitaristi kun ottaa skeban hanskaan ja lurauttaa parit viisut ilmoille nii johan on kielet solmussa. Notta keikkoja ootellessa. |
Novice 18.02.2007 09:32:00 | |
---|
voihan kyse olla siitäkin että kitarassa on jokin vika, esim. jossain nauhassa tai tallapalassa on terävä kulma ja kaipaa hiomista tms. Katoppas onko kyseessä useimmiten sama kieli joka menee poikki. |
Ibanez_90 18.02.2007 09:45:31 | |
---|
Mulla ei ole ikinä katkennut kitarasta kieli vaikka soitan 10 000 nuottia päivässä =) Olen Stratocaster_90 |
Twistyh 18.02.2007 10:31:36 | |
---|
Mulla ei o puoleen vuoteen katkennu ykskään kieli. Kielet kumminki vaihtanu siinä ajas pari kolme kertaa. :) |
tommiot 18.02.2007 10:33:20 (muokattu 18.02.2007 10:33:56) | |
---|
Kyllä niitä kieliä katkeilee välillä kun tolla floikalla pelleilee, mutta eipä se oo ongelma paitsi keikoilla (tai no onhan mulla muutama kitara tossa, että varakitaran saa nopeasti kyllä käteen). Parissa minuutissa on sama kieli takaisin paikalla, kun se aina tallasta katkee... |
kid ego 18.02.2007 10:51:09 | |
---|
Saattaa olla kitarasta kiinni, koska mulla ei ole koskaan katkennut sähkökitarasta kieliä soittaessa (tosin kerran oli laukussa mennyt kieli poikki) eikä mun soittotaidottomat kaveritkaan ole onneksi saaneet kieliä poikki vaikka ovat muutaman kerran aika kovakouraisesti yrittäneetkin soitella. "Real men don't cry / Stand up! Banzai! / God speaks through / Dr. Phil and Ted Nugent" - Freak Kitchen: Guilt Trip |
Karipiirto 18.02.2007 10:57:41 | |
---|
Oon soittanu ns .Pro tason hemmojen kanssa ja ne ei saaneet samasta kitarasta kieliä paskaks vaikka kuinka vinguttivat. Huomasitteko lukea tämän? Kuinka kovakouraista on kyseisen soittajan ulosanti eli kuinka rajua on bendaus, pikkaus yms.? NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
Leper Messiah 18.02.2007 11:15:50 | |
---|
Saattaa olla kitarasta kiinni, koska mulla ei ole koskaan katkennut sähkökitarasta kieliä soittaessa (tosin kerran oli laukussa mennyt kieli poikki) eikä mun soittotaidottomat kaveritkaan ole onneksi saaneet kieliä poikki vaikka ovat muutaman kerran aika kovakouraisesti yrittäneetkin soitella. Tätä epäilisin minäkin. Kannattaa katsoa, että mistä kohtaa kielet katkeilevat ja onko siinä jotain teräviä reunoja tms. Punttisika #3 Runkku monsteri #4
|
Svensson 18.02.2007 11:45:47 | |
---|
Kyllä niitä kieliä katkeilee välillä kun tolla floikalla pelleilee, mutta eipä se oo ongelma paitsi keikoilla (tai no onhan mulla muutama kitara tossa, että varakitaran saa nopeasti kyllä käteen). Parissa minuutissa on sama kieli takaisin paikalla, kun se aina tallasta katkee... Se että kieli katkeaa tallasta on Ibanezin talloilla pikemminkin sääntö kuin poikkeus vaikka kampea ei käyttäisikään. "... mikä toi ibanezin sweeping demon on? minkämoisen saundin siittä saa kuullostaako swipit paremmalta????" Eräs M.nettiläinen |
Wespa 18.02.2007 12:53:57 | |
---|
Se että kieli katkeaa tallasta on Ibanezin talloilla pikemminkin sääntö kuin poikkeus vaikka kampea ei käyttäisikään. Kumma kun mä en saa millään katki. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
MBoogie 18.02.2007 13:03:05 | |
---|
Mulla ei ole ikinä katkennut kitarasta kieli vaikka soitan 10 000 nuottia päivässä =) Tiluttaessa harvemmin katkeaa, mutta sointuja hakkaamalla taas useammin. |
kimurantti1 18.02.2007 15:32:17 | |
---|
Kyllä tuo kielten katkeilu on sellainen ongelma, joka useimmilla katoaa pikkuhiljaa kokemuksen myötä. Poikkeus toki vahvistaa säännön. Kannattaa toi tsekata ettei tallapaloissa ole teräviä kohtia tms. eikä välttämättä vielä tuomita heppua. :-) |
Dropped C 18.02.2007 18:17:08 | |
---|
Tune-O-Matic:ssa menee jöötit kielet helposti poikki jos kolmen paksuimman kielen tallapaloja ei ole käännetty. Olisiko tässä vika? "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
Räkkipeli 18.02.2007 20:34:59 | |
---|
Kyllä mä saan ainaki aika kovaa hakata Jacksonia että menis poikki. Joskus katkee ku keinuttaa floikkaa taakse. Parilla frendillä on ollu tommonen ongelma että kielet katkeilee tallasta koko ajan, vika on tallassa. Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
Tasapaino 18.02.2007 20:50:24 | |
---|
Mä hiukan ihmettelen tätä kielien katkeamista ylipäätänsä ilmiönä. Olen tehny jokaiselle käyttämälleni kielisetille testin. Olen sammuttanut kielet ylänauhoilta ja runkannut hopeisella plektralla hetken niin kovin kuin sielu sietää. Käsi siinä hajoaa eikä mikään muu. Jotenkin tuntuu, että rankan tatsin alla katkeilevat kielet ovat enemmänkin urbaanilegenda eikä mitään muuta. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
snakeshirt 19.02.2007 09:45:44 | |
---|
Mulla oli ongelmia noitten Dean Markleyn kielien kanssa, eli ne paukahteli poikki tallan puolelta vähintään kerran per treenit normaalissa riffien sahauksessa. Olin jo viemässä kitaran tallaa hiottavaksi, mutta koitinkin vielä Boomersseja eikä kielet enää katkenneetkaan. Tuosta tein johtopäätöksen että nuo Dean MArkleyt oli tehty jotenkin paskasta materiaalista eli ne "väsyi" tms. todella nopeasti ja napsahtivat poikki, koska mitkään muut kielet mm. Elixirit ei tuosta samasta vaivasta kärsineet. Eli kannattaa vihjata kitaristille että koittaa eri kielimerkkiä ennenkuin leimaa hänet paskaksi soittajaksi ;) "We’re all in. No signature needed." |
Räkkipeli 19.02.2007 11:00:13 | |
---|
Mä hiukan ihmettelen tätä kielien katkeamista ylipäätänsä ilmiönä. Olen tehny jokaiselle käyttämälleni kielisetille testin. Olen sammuttanut kielet ylänauhoilta ja runkannut hopeisella plektralla hetken niin kovin kuin sielu sietää. Käsi siinä hajoaa eikä mikään muu. Jotenkin tuntuu, että rankan tatsin alla katkeilevat kielet ovat enemmänkin urbaanilegenda eikä mitään muuta. Ehkä sekin on taitolaji rikkoa ne. =) Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
Karipiirto 19.02.2007 11:04:08 | |
---|
Ehkä sekin on taitolaji rikkoa ne. =) No ilmankos mä en siinäkään onnistu:-) On se kun kaikki on taitolajeja niin sitten ei tällaaset kohomelokourat ku minä pärjää alkuunkaan:-) NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
Räkkipeli 19.02.2007 13:57:24 | |
---|
No ilmankos mä en siinäkään onnistu:-) On se kun kaikki on taitolajeja niin sitten ei tällaaset kohomelokourat ku minä pärjää alkuunkaan:-) No sehän vasta taitolaji onkin jos ei MISSÄÄN pärjää! Ei lannistuta! ;) Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
Kitarisoija. 19.02.2007 14:02:18 | |
---|
Kyllä se mulla tuppaa ainakin olemaan rankka tatsi, joka niitä kieliä katkoo. Niitä menee ihan tasaseen tahtiin kaikilla kitaroilla, ylä- ja alakieliä, eikä katkeemispaikkakaan aina vakio ole. Oppiipahan vaihtamaan kielet nopeesti, jos jotain hyvää tuosta hakee.. :D www.steeplecity.com
www.mikseri.net/steeple city |