Nowhere_Man 20.08.2007 23:24:35 | |
---|
Hei kaikki! Olen soittanut kitaraa kohta kaks vuotta ja taitoa on kertynyt jonkin verran. Yks juttu kuitenkin, mikä vielä ärsyttää on se, että kun soitan pitkiä nuotteja esim bendeissä tai ihan muuten vaan, niin miten saan niihin lisää sustainia? Nuotit tuntuu ''kuolevan'' vähän turhan nopeesti, mikä on tosi ärsyttävää. Tuntuu siltä, että painan kuitenki kieltä ihan oikealla tavalla ja oikeasta paikkaa, joten en luule, että suurin syy johtuu tekniikasta vaan jostain muusta.. Osaako kukaan auttaa? !? |
Thet 20.08.2007 23:34:46 | |
---|
Pistätkö tietoa vehkeistä tai jotain, vaikea sitä muuten on sanoa. Quidquid latine dictum sit, altum videtur. |
juuso a 21.08.2007 12:52:11 | |
---|
Säröjä kehiin ja vahvistin kybälle.:) The only way is up! |
Juniper 21.08.2007 12:57:16 | |
---|
Pistäppä nuotteihin hieman vibratoa niin saat paljon sustainia lisää. Tietysti gain, kompura yms. saa lisää sustainia. |
brn2sk8 21.08.2007 14:27:12 | |
---|
Hyvinsäädetty delay on mun ehdotukseni, oikein käytettynä delaylla saa ihmeitä aikaan... Eikä kuulosta huonolta jos tosiaan osaa käyttää oikein, rämpää päälle ja pois oikeissa kohdissa niin soi hyvin... Mut pistähän hieman tietoa vehkeistäs, mikä kitara, soitatko yleensä säröllä vai ilman yms. niin on vähän helpompi antaa neuvoja siihen sustainin lisäykseen tosiaan... :) Delay delay delay Cry Baby and ask me WHY WHY |
Strutsi 21.08.2007 14:29:40 | |
---|
Ensimmäisenä tutkisin että miten korkealla kielet ovat otelaudasta ja missä kunnossa nauhat ovat. Jos ne ovat kunnossa niin särön lisääminen tietysti lisää sustainia. Itse en pidä sellaisesta kompromissien tekemisestä. "I've gone where the hand of man has never set foot" Ota yhteyttä pikaviestillä jos haluat kutsun kuvataidehuoneeseen. |
Jzci 21.08.2007 14:53:00 (muokattu 21.08.2007 14:54:01) | |
---|
Tuo delay on kyllä ihan kätevä tuohon hommaan. Kun säätää sen aivan pienelle sillä tavalla että sen juuri ja juuri huomaa jos tarkasti kuuntelee, niin se ei "sotke" soundia, mutta se vaikuttaa tuohon sustainiin yllättävänkin paljon. Myöskin jo edellä mainittuja bendejä ja vibratoja kannattaa treenata ihan kunnolla. Mitä enemmän niitä treenaa niin sitä paremmin niitä oppii kontrolloimaan, eli vaikka soundi ei olisikaan mikään unelma (tai edes kohtalainen) niin omalla tatsilla sen saa kuulostamaan hyvältä jos vain osaa. Ei se oikeasti ole mikään maailman laajuinen vitsi että soundi lähtee sormista. E: Ja tämä teksti siis olettaen että kitaran säädöt ovat kohdillaan. |
Puavali 21.08.2007 15:31:08 (muokattu 21.08.2007 15:32:24) | |
---|
Mikkejä alemmaksi, kaulan ruuvit tiukemmalle (korjaat sen liitoksen muutenkin ja/tai liimat sen kaulan paikalleen á la Blackmore), uudet kielet, satula ja talla kuntoon, nauhat kuntoon. Kompressoripedalli. Humpukkerit vaihdat. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |