Aihe: Extremen He-Man Woman Haterin alusta
1
Dtfani
31.07.2007 14:38:43
Nyt kun lopultakin sain ostettua elämäni ensimmäisen kitaraefektilaitteen eli V-ampin niin ajattelin opetella tuon biisin alussa olevan Nunon jutun (+ miljoona muuta :)). Eli kuinka se tempo pitää delayhin asettaa, kun käsittääkseni Nunokin soittaa sen juuri delayn avulla? Nuotit mulla löytyy mutta pähkäilin tuota delayn tempoa tuloksetta.
Kunpa nimimerkin voisi vaihtaa...
oiva tumpeloinen
31.07.2007 14:41:28
Niissä nuoteissa muistaakseni mainitaan sen delayn viive. Muistaakseni siinä on jotain 220ms (?) viivettä. Kertatoisto, ei sen enempää, niin hyvä tulee.
Dtfani
31.07.2007 14:48:07
Sain kaverilta ne nuotit ja niissä ei harmi vaan ollu sitä viivetta mutta kokeilen tuota!
Hulluna hevvie!
BenGlenton
31.07.2007 14:51:50
Muistaakseni onnistuu kun laskee seuraavalla kaavalla:

(60/tempo x 1000) x 0,75 = delay millisekunteina. Itse biisi taitaa mennä about 200 bpm, joten delay on tällöin 225ms.

Ja kuten edelle mainittu, vain yksi toisto delayhin. Tuolla "kaavalla" voi laskea itselleen sopivaan tempoon oikean delay-ajan.
tan tan taa
Jzci
31.07.2007 18:44:31

Ja tuo "tapa" millä tuo soitetaan saattaa tuntua ensin melko oudolta. Jonkin sortin kuvakaaviona se näyttäisi tältä:

|O---O-x-O-x-O-x-....jne.|

Pikataan kahdeksasosia (merkitty O), ja ensimmäinen delaylla tuleva isku (merkitty x) pitää saada tulemaan toisen ja kolmannen kahdeksasosan "väliin". Tästä eteenpäin delayn iskut tulevat aina noihin väleihin ja lopputuloksena on nättiä 16-osa pötköä. Saattaa kuulostaa aika simppeliltä mutta minulla ainakin meni jokunen tovi ennen kuin tajusin lopulta miten tuo toteutetaan. Toisaalta jos tuo tarkka viive millisekunteina ja biisin tarkka tempo on tiedossa niin sittenhän se ei ole kuin näpytellä biisin mukana menemään.

Ja mikäli jotakuta sattuisi kiinostamaan niin tuossa on linkki omaan samalla tekniikalla toteutettuun "biisiin". http://d1.mikseri.net/m/267/2000525 … %20-%20Komodojen%20vallankumous.mp3
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
kunnasja
04.08.2007 21:43:13
Slight offtopic: Sen verran nyt taas kerran voidaan korjata, että bumblebee-osion soittaa levyllä Dweezil Zappa eikä suinkaan Nuno.
BenGlenton
05.08.2007 00:54:59
Slight offtopic: Sen verran nyt taas kerran voidaan korjata, että bumblebee-osion soittaa levyllä Dweezil Zappa eikä suinkaan Nuno.

Väärin: Dweezil soittaa intron ja outron leadit. Eli itse biisin intro, joka alkaa "no women allowed" -repliikin jälkeen.
tan tan taa
Dtfani
08.08.2007 10:54:06
Tuossa v-ampissa pitää tuo tempo täpätä niin en voi suoraan asettaa millisekunteina sitä delayta ku ei oo vielä midikaapelia tullu ostettua. Pitää vaan sitkeästi yrittää saada tap-toiminnolla se aikaseksi.
Hulluna hevvie!
moottorisaha
09.08.2007 17:28:55

Väärin: Dweezil soittaa intron ja outron leadit. Eli itse biisin intro, joka alkaa "no women allowed" -repliikin jälkeen.

Kuulostaa bullshitiltä. Mistä tämä tieto on peräisin? Mielestäni sitä bumblebeetä, jos jotakin, voisi nimenomaan kutua biisin introksi. Se riffi mikä tuon alun jälkeen tulee, kuulostaa kyllä aivan puhtaasti Nunolta.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
arppah8
09.08.2007 20:09:27

Kuulostaa bullshitiltä. Mistä tämä tieto on peräisin? Mielestäni sitä bumblebeetä, jos jotakin, voisi nimenomaan kutua biisin introksi. Se riffi mikä tuon alun jälkeen tulee, kuulostaa kyllä aivan puhtaasti Nunolta.

Ihan kyllä levystäkin löytääpi tämän tiedon, jos originaalin omistaa. Mutta selvennetäänpä (quote):

Flight of the wounded bumble bee
-Nuno

He-man woman hater
intro/outro solos: Dweezil Zappa

Jos Dweezilin ja Nunon soittoon on yhtään perehtynyt, niin pitäisi olla vielä selkeämpää. Molemmilla on kuitenkin melkoisen tunnistettava oma tyylinsä. Munsta;)
I rather be a jerk than being hip like you.
kid ego
09.08.2007 20:38:42
Kyllä se Bumblebee on nimenomaan Nunon soittama, ja sitähän se tikitti menemään usein livenä soolospotissa.
"Saatana opetti minua."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)