Aihe: Kitaristinalulle helppoja biisejä!
1 2
N4754_
10.07.2007 01:00:24

Elikkäs olen tässä soittanu bassoa kohta noin 8 kk. Kitaran olen ottanut käteeni noin 3 kk sitten.Ongelmana on se että en keksi mitään biisejä opetella mitkä olisivat suht koht helppoja minunlaiselle amatöörille.Siis biisivalintoja on paljon ,mutta ne ovat sellaista mieletöntä sweeppiä ja tilutusta. Elikkäs neuvoja, Metalli,hardrock,rock tyylisiä biisejä. Vireet mieluiten Droppi D tai perus. Myös joitain helppoja akustisia sointubiisejä =).
Frostwell
10.07.2007 04:13:43 (muokattu 10.07.2007 04:14:47)
Ainakin Knocking on Heavens Door on aika helppo, vain neljä sointua. Sitten näistä rock, metalli ja näistä biiseistä itse alotin Smells Like Teen Spiritillä. Sitten kannattaa myös kun vähän on harjoitellut niin kokeilla Maidenin Troopperia ja Metallican Master of Puppetsia ilman sooloja. Nuo voi tuntua aika vaikeelta aluksi mut kyllä ne siitä sitten lähtee.

Ne perinteisetkin varmaan on Nothing Else Matters ja Enter Sandman Metallicalta, tosin itse en osaa näitä vieläkään, vaikka pari vuotta olen soitellut.

Edit: Ainiin ja Smoke on the Water tietysti.
fuzz
10.07.2007 09:42:57
Stairway to heaven. Näppäilytekniikka kehittyy.
Simo78
10.07.2007 11:59:21 (muokattu 10.07.2007 13:36:14)
Nirvana, Bad Religion, Therapy?, Ramones

E: Tuota Aloittelijat-osiota kannattaa myös seurata! Sieltä löytynee vastauksia myös muihin eteen tuleviin kysymyksiin/ongelmiin...
Forest
10.07.2007 12:32:28
Suurin osa CCR:n tuotannosta. Helppoa peruskamaa.
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
jannu79
10.07.2007 13:20:27

Shadows - Apache

Opettele ensin vaikka sointuvedot. Soita biisin päälle.

Sitten kun se alkaa tylsistyttää, niin opettele "ykköskitara"
joka soittaa tilulilut.
Kitarmän
10.07.2007 14:05:25
Juicella on kivoja biisejä vaikka kuinka paljon, tästä esimerkiksi Syksyn Sävel jossa on myös loistava soolo, Viidestoista yö, Kaksoiselämää ymsyms.
Kannattaa tsekata myös Eppujen tuotantoa.
Juzpe
10.07.2007 19:03:32

Gunnarit, Snakepit, Van Halenin riffittelyt, Rollarit, Beatles yms. suht helppoja soittaa yksinkertasesti, mutta jos nuotilleen orkkiksen mukaan haluaa vetää nii saa kyl tehä saatanasti hommia. Noita biisejä mä oon soitellu jo melkeen 20 vuotta. No okei, oon mä soittanu Purplee ja Zeppeliniäki.
Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään.
hullu_ukko
10.07.2007 20:14:18
Metallican Master of Puppets

Helppo? Ei tuo mikään vaikein mahdollinen tietenkään ole, mutta en kyllä tuosta lähtisi liikkeelle.

Kotiteollisuudella on monia helppoja biisejä ja ne voi kyllä soittaa hyvin drop-D:stä vaikka levyillä vire onkin puoli sävelaskelta matalampi drop-C#.

Sitten on kaikenmaailman Ramonesit, Misfitsit yms. Mokoman Uni Saa Tulla on myös suht. helppo biisi.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
Kerpele
10.07.2007 21:01:19 (muokattu 10.07.2007 21:03:25)
Judas Priest - Breaking The Law

Helppohan se on, ja pakollinen aloittelevalle kitaristilile. Yhtälailla kuin smoke on the water jne.

E: Metallican Master of Puppets

Tuo ei kyllä ole helpoin biisi aloittelijalle. Ei ihan helpoin kompata tiukasti ja tarkasti. Ei tätä biisiä aivan kitaristinalulle, myöhemmin sitten suosittelen.
Landola59
10.07.2007 21:18:38 (muokattu 10.07.2007 21:22:04)
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=104898

tuolta voit nähdä m.netin käyttäjien aivan ensimmäiseksi harjoittelemia kappaleita ja katsella ja koitella mikä sieltä tuntuisi sulle sopivalta.

Helppohan se on, ja pakollinen aloittelevalle kitaristilile.

Opettelin kyseisen kappaleen korvakuulolta vasta kun olin kuullut sen ensimmäistä kertaa, n. kaks vuotta sitten. Olen 5 vuotta soittanut kitaraa. Ikuinen aloittelija? Mikään biisi ei ole pakollinen, jotkut vain tykkää toisenlaisesta musiikista.

Aloittelijalle pidän kyllä mielestäni stairway to heavenia aika vaikeana. Myös Stratovariuksen coming home on aika vaikee opiskella. Perus jänis istui maassa tintaten- sun muut vastaavat lastenlaulut on mielestäni hyvä ja helppo tapa aloittaa kitaransoitto.
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?
Stalkah
10.07.2007 21:26:02 (muokattu 10.07.2007 21:28:56)

Ne perinteisetkin varmaan on Nothing Else Matters ja Enter Sandman Metallicalta, tosin itse en osaa näitä vieläkään, vaikka pari vuotta olen soitellut.

jahah, ja sitten tarjoat niitä vielä reilusti vähemmän soittaneelle, niinkuin MoP:iakin.

ei kannata ruveta sotkemaan (ainakaan) noiden Puppetsien kanssa vielä, aika haastavaa loppujen lopuksi.

kyllä jollakin Black Sabbath - Iron Man, Judas Priest - Breaking the Law, Deep Purple - Smoke on the Water - tyylisellä linalla on hyvä lähteä, siirtyy sitten asteittain vaikeampaan, vaikka johonkin Maideniin.
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.
Minä!
10.07.2007 21:32:16
Hurriganesin Roadrunner levy. Kaikki biisit on aika helppoja ja mukavia soittaa.
Kerpele
10.07.2007 21:49:29
Mikään biisi ei ole pakollinen, jotkut vain tykkää toisenlaisesta musiikista.

Ei tietenkään mikään biisi ole pakollinen, mutta kyllä sitä kuulee aloittelijoiden soittavan useasti, sen takia sanoin sen olevan "pakollinen". Aivan kuten Smoke on The Waterin riffi. Se on "pakollinen" aloittelijalle, enpä kovin montaa kitarasankaria tiedä joka ei sitä olisi jossain vaiheessa räpeltänyt. :P

Mikään ei ole pakollista paitsi kuolema.
Maraaa
10.07.2007 22:11:27
kyllä jollakin Black Sabbath - Iron Man

No mie jo ehin kauhistella mihin se on unohtunut?&)
Sabbathilta löytyy kanssa muitakin aloittelijalle sopivia, Paranoid tietysti, mutta muitakin esim. Electric Funeral, Wicked World, Sweet leaf, Black Sabbath ym.. Niin ja opettele Judas Priest - Living after midnight, helppoudessaan melkein parasta antia. Sen soolo on kanssa hyvä ekaksi sooloksi.
Ziggy Bubba
11.07.2007 01:31:00

Black Sabbathilta löytyy myös mainio biisi nimeltään Nib. Siinä on sitä tuttua tiukkaa riffiä ja vähän melodisempaa menoa (se "bridge"). Liidikään ei lopulta ole vaikeimmasta päästä, varsinkin jos vähän oikoo mutkia :)

Erittäin mukava biisi soitella, sanon minä.
You said a' what now?
Askorbiinihappo
11.07.2007 13:44:06

Opethin Harvest on kivaa barreharjoittelua. Tosin ehkä vähän liian monta osaa aloittelijalle.

Noh, itse en voi mitään Megadeth-faniudelleni, joten on pakko sanoa ainakin, että koht. helppoja ovat:

Mechanix
Trust
She-Wolf
InMyDaHo
Skin O´My Teeth
Use The Man
Almost Honest

Juu, semmosta. Ja sitten kun opit vähän intervalleista, niin kannattaa ruveta miettimään vähän aina jotain musaa kuultaessa, että miten tuo menisi otelaudalla.

No joo, itsekin olen sen verran aloittelija, etten tiedä onko noista nyt hyötyä, mutta muista, että aina ei voi onnistua kaikessa, joskus on huonoja päiviä, joskus parempia, ei kannata lannistua, harjoitus tekee mestaajan, ja tervetuloa hienon harrastuksen pariin!
Sää ja mää Mää ja sää On yhdessä lutuista lällättää
Tatuo
19.07.2007 13:52:24
hurriganesin i will stay ja my only one

noilla mie alottelin ite
www.yad.fi | et sillee
fuzz
19.07.2007 16:45:28
Aloittelijalle pidän kyllä mielestäni stairway to heavenia aika vaikeana

Saattaa olla, mutta aika aloittelijana minä ainakin sen itse opin(ilman sooloa).Mutta totta on että kappaleen näippäilyn oppiminen voi viedä aloittelijalta jonkun aikaa..
orjake
21.07.2007 00:13:11 (muokattu 21.07.2007 00:13:33)
Nirvanan tuotannossa on suhteellisen yksinkertaisia biisejä mistä lähteä opettelemaan. Itsehän taisin ensimmäisenä opetella kyseisen orkesterin veisun nimeltä Come As You Are.
Bang that head that doesn't bang!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)