Eikka_ 05.09.2008 08:35:59 | |
---|
Eli tähän asti olen soitellut vain kiinteätallaisilla kitaroilla, ja nyt kun käsissä on Floikallinen keppi, niin ei ole mitään hajua että mistä sillä pikkauskädellä voisi ottaa "tukea"? Power Chordsit sun muut alakieliltä soitettavat systeemit onnistuu suht hyvin, mutta ylemmiltä kieliltä soittaminen ei oikein luonnistu koska käsi painaa tallaa kokoajan epävireeseen..oisko jelppiä? |
Diego 05.09.2008 10:05:12 | |
---|
Se vaatii vähän hakemista jos on tottunut kiintetallasen kanssa tukemaan. Yks keino tietenkin on "ankkuroida" käsi pikkurillillä kitaran bodyyn. Tai sitten vaan pidät kämmentä hiukan kauempana tallasta. "Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi |
mindsnare 05.09.2008 11:03:31 | |
---|
Eli tähän asti olen soitellut vain kiinteätallaisilla kitaroilla, ja nyt kun käsissä on Floikallinen keppi, niin ei ole mitään hajua että mistä sillä pikkauskädellä voisi ottaa "tukea"? Power Chordsit sun muut alakieliltä soitettavat systeemit onnistuu suht hyvin, mutta ylemmiltä kieliltä soittaminen ei oikein luonnistu koska käsi painaa tallaa kokoajan epävireeseen..oisko jelppiä? Ihan tottumiskysymys tuo on. Sen kun remplaat niin ajan kanssa se siitä. |
Karipiirto 05.09.2008 12:07:49 | |
---|
Oli muuten sellainen kysymys että pisti mun ihan kattomaan että miten se käsi on soittaessa. Itsellä ainakin floikan kanssa soittaessa kämmensyrjä ns "lepää" paksumpien kielien päällä painamatta lainkaan tallaa ja sitä mukaan kun tullaan alaspäin niille paksummille niin se niin sanotusti "vapauttaa" ne kielet kunnes paksuimmalla E-kielellä ranne lepää bodya vasten. Vähän hankala selittää. "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
Terrorwrist300 05.09.2008 12:26:14 | |
---|
Ei mulla ainakaan oo ollu mitää ongelmaa floikalla tai ilman.... Tai ongelmia nyt on vaikka muilla jakaa, tosin ei tässä asiassa... |
Morrisey 18.09.2008 12:53:29 | |
---|
Itse tuen juuri pickauskättä pikkurillillä, huomasin että se ei ole kaikista optimaalisin vaihtoehto varsinkaan nopeasti ja kielihyppelyiden suhteen mutta käsi pysyy tiukasti kiinni ja omalla kohdallani soitosta tulee tarkkaa. Demppaaminen vaatii hiukan totuttelua juuri näissä floikallisissa soittimissa. Kyllä se käsi löytää asentonsa kun jaksaa soittaa. Mor Mor |