Aihe: Ekan nauhan surinat
1
a22
06.03.2009 03:44:07 (muokattu 06.03.2009 03:52:13)
Eli melkosen uusi kitara, viime marraskuussa saksasta tilattu ja surisee siis kun ensimmäiseltä nauhalta painetaan alas ala E ja A kieliltä, myös viritysmittari sanoo nuottien soivan hieman ylävireisenä noilta nauhoilta vaikka painasin melko hellästikkin, ei ole mistään kovin dramaattisesta ongelmasta kyse mutta kyllä se häiritsee. Olen löystänyt hieman kaularautaa, mutta ongelma ei tunnu lähtevän, onkohan satulan kolot jätetty liian korkeiksi? Mistähän saisi halvalla ammattitaitoisen kitarateknikon viilaamaan tuon kuntoon? on hieman huonoja kokemuksia musaliikkeiden huoltopalveluista..
Music is what feelings sound like.
ReBeat
06.03.2009 10:52:25

a22: Eli melkosen uusi kitara, viime marraskuussa saksasta tilattu ja surisee siis kun ensimmäiseltä nauhalta painetaan alas ala E ja A kieliltä, myös viritysmittari sanoo nuottien soivan hieman ylävireisenä noilta nauhoilta vaikka painasin melko hellästikkin, ei ole mistään kovin dramaattisesta ongelmasta kyse mutta kyllä se häiritsee. Olen löystänyt hieman kaularautaa, mutta ongelma ei tunnu lähtevän, onkohan satulan kolot jätetty liian korkeiksi? Mistähän saisi halvalla ammattitaitoisen kitarateknikon viilaamaan tuon kuntoon? on hieman huonoja kokemuksia musaliikkeiden huoltopalveluista..

Paras varmaan kun viet sen tarkastettavaksi.
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=163334&o=0&#p8112746

Ps. väärä osasto
LerZZi
06.03.2009 10:54:48
Kitarapaja!
Työn laatu erinomaista ja hinta kohdallaan.

Satulan urat saattavat olla myös liian syvät? Mulla oli tuo ongelma saksalaisessa Duesenbergissa G-kielen kohdalla.

Kitarapajassa he vaihtavat sulle siihen uuden satulan rutiinitoimenpiteenä ja kohtuuhintaan... jos ongelma on siis tuo.
Jokatapauksessa siellä kyllä osataan melko varmasti sanoa mistä probleemasi johtuu ja mitä sille voi- tai ei voi tehdä.
You've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
lärviapina
06.03.2009 11:14:49
Löysää nyt vielä rohkeasti sitä kaularautaa!
80% vika on siellä!
Rauchen Sie Malrboro oder Rovaniemi?
a22
06.03.2009 13:13:03
kiitoksia vastauksista ja anteeksi hätäinen ja sekava postaus ja vielä väärälle osastolle
Music is what feelings sound like.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)