varo 28.02.2009 19:31:03 (muokattu 28.02.2009 20:49:51) | |
---|
eli tuonne olisin pyrkimässä, vaikka mahdollisuudet ovat mitättömät. Olisiko muilla ehdotuksia mitä soittaisin valintakokeessa, kun itsellä ei oikeen tule mitään sopivaa mieleen? Musiikkityyleistä käy kyllä ihan mikä vaan, tosin mikään tiluhevi ei oikein onnistu. Itse ajattelin että jos kaksi biisiä pitäisi soittaa niin toinen voisi olla jotain sointukomppausta ja toinen vähän melodisempi ja sooloilevampi. Tarkoituksena olisi siis valita suht` helppoja ja musikaalisia biisejä, jotka kerkeän sisäistämään luihin ja ytimiin tässä parissa kuukaudessa. edit. Ja biisien tarvitsis olla sellasia että kitaralle on koko ajan soitettavaa etsitään kitaristia bändiin |
Ambitus 28.02.2009 21:09:57 | |
---|
Mikä on pmo? Parikkalan Musiikkiopisto? anteeksi sivistämättömyyteni... Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
Peltsi88 28.02.2009 21:25:52 (muokattu 28.02.2009 21:26:45) | |
---|
Ambitus: Mikä on pmo? Parikkalan Musiikkiopisto? anteeksi sivistämättömyyteni... Veikkaisin Pirkkalan musiikkiopistoa. Vai mikä Pirkanmaan ? Emt. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. "Oon ihan hiton lahjakas" -Jucciz |
mungiisi 28.02.2009 21:31:33 | |
---|
Ambitus: Mikä on pmo? Parikkalan Musiikkiopisto? anteeksi sivistämättömyyteni... Olettaisin että Pirkanmaan Musiikkiopisto, kun kysyjäkin on Tampereelta. Ja asiaan: hain itse kyseiseen laitokseen vuosi sitten. Soitin silloin ensimmäisessä kokeessa Eric Johnsonin Manhattanin ja toisessa SRV:n Lennyn. Varasijalle pääsin, mutta en ikinä sisälle asti. Taisin olla liian vanha (18 vuotta), kun sanoivat haastatteluissakin että mielummin ottavat sisälle muutaman vuoden nuorempia. Tai sitten en vaan osaa soittaa. Kannattaa valita soitettavaksi biisejä jotka ovat ennestään tuttuja, jos vain mahdollista. Pop/Jazz-linja kun on (ilmeisesti?) kyseessä kannattaa valita linjan mukaista musiikkiakin. Toisaalta, kyllä ne opettajat huomaavat jos taitoa löytyy vaikka mitä soittaisi. Minulle sanottiin että olisi mukava kuulla jotain funkimpaakin kamaa, jossa olisi komppaamista/rytmittelyä enemmän. Aiheesta löytyy myös paljon aiheita, haulla löytyy. Niitä tuli itsekin luettua vuosi sitten. |
varo 28.02.2009 21:31:50 | |
---|
pirkanmaan musiikkiopisto on ja tähtäimenä ihan musiikkikoulutason opinnot eli 1/3, 2/3 ja 3/3. Niitä biisiehdotuksia? etsitään kitaristia bändiin |
varo 28.02.2009 21:33:55 | |
---|
mungiisi: Olettaisin että Pirkanmaan Musiikkiopisto, kun kysyjäkin on Tampereelta. Ja asiaan: hain itse kyseiseen laitokseen vuosi sitten. Soitin silloin ensimmäisessä kokeessa Eric Johnsonin Manhattanin ja toisessa SRV:n Lennyn. Varasijalle pääsin, mutta en ikinä sisälle asti. Taisin olla liian vanha (18 vuotta), kun sanoivat haastatteluissakin että mielummin ottavat sisälle muutaman vuoden nuorempia. Tai sitten en vaan osaa soittaa. Kannattaa valita soitettavaksi biisejä jotka ovat ennestään tuttuja, jos vain mahdollista. Pop/Jazz-linja kun on (ilmeisesti?) kyseessä kannattaa valita linjan mukaista musiikkiakin. Toisaalta, kyllä ne opettajat huomaavat jos taitoa löytyy vaikka mitä soittaisi. Minulle sanottiin että olisi mukava kuulla jotain funkimpaakin kamaa, jossa olisi komppaamista/rytmittelyä enemmän. Aiheesta löytyy myös paljon aiheita, haulla löytyy. Niitä tuli itsekin luettua vuosi sitten. ahaa funkkia mä oon tässä viimeaikoina vähän veivannutkin. Mites, saiko käyttää taustanauhaa? ja niin taitoa mulla ei kylläkään taida olla:( etsitään kitaristia bändiin |
taskumatti 28.02.2009 22:27:25 | |
---|
Soita bluesia taikka funkkia. Ne opettajat tykkää siitä. Ja sitte hymy päällä ja pirtee asenne! Hello musician. I want to play a game. |
mungiisi 01.03.2009 00:28:37 | |
---|
varo: ahaa funkkia mä oon tässä viimeaikoina vähän veivannutkin. Mites, saiko käyttää taustanauhaa? ja niin taitoa mulla ei kylläkään taida olla:( Olettaisin ettei taustanauhaa saa käyttää, tosin en sitä ole kysynyt koska ei moiselle tarvetta ole ollut. Taitaa koesoitossa pääasia kuitenkin olla se miltä kuulostat yksin sen instrumenttisi kanssa. |
samueld 02.03.2009 23:12:05 (muokattu 02.03.2009 23:13:09) | |
---|
mungiisi: Taisin olla liian vanha (18 vuotta), kun sanoivat haastatteluissakin että mielummin ottavat sisälle muutaman vuoden nuorempia. Tai sitten en vaan osaa soittaa.
On kyllá niin tampereen meininkiá. Álytntá ikárasismia, mutta muuten sitten kun ineen páásee, niin touhu váhán mitá sattuu. Motivaatio ei tunnu esim. merkitseván mitáán... I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
varo 05.03.2009 20:23:28 | |
---|
Aattelin soittaa Carl Lee Perkinsin Blue Suede Shoesin. Oisko jotain muita tän kanssa rimmaavia biisiehdotuksia? etsitään kitaristia bändiin |
Moyhiss 07.03.2009 23:09:53 | |
---|
Ite oon tänä vuonna yrittämässä toista kertaa tonne. Viime kerralla soiton ton Megadethin - Tornado of soulsin. Koko juttu menikin vituks koska en päässyt toiseen soittokokeeseen, koska olin kipeena. Siellä olisin vetäny jonkun jazz biisin, mikä olis luultavasti helpottanu pääsy mahdollisuutta. Pääsin varasijalle (3 pääsi sisään, 4 meni varalle) Tänä vuonna uudestaan, ja oon tässä nyt noita biisejä miettiny. Ekana oli että soitan jotai Vinnie Moorea, sitten Dream Theateria ja nyt on mielessä tuo Ozzy Osbournen Mr. Crowley joka on hyvä biisi ja siitä löytyy hyvät soolot jne. Toisessa kokeessa menee joku sellanen sopiva biisi mistä pitäis löytyä hyvää komppausta. Siitä vielä että tuolla Saa käyttä tausta nauhaa. Viimevuonna muina kokeina oli sellanen että tyyppi soitti pianolla jonkun soinnun, ja sinun pitää viheltää/hyräillä kaikki nuotit siitä. Sitten on sellanen että soitetaan joku melodia pianolla ja se pitää viheltää/hyräillä ja viimeisenä on tuo että tyyppi taputtaa rytmin, ja sun pitää taputtaa se sama. Kannattaa muistaa että tuo soittokoe on yksi osa kaikesta, et muista reenata noihin muihinkin. |